Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 95-114 av 1149
-
Co-creation: Hvordan forbrukerdrevet innovasjon skaper verdi for både forbruker og bedrift
(Bachelor thesis, 2017-11-07)Formålet med denne oppgaven har vært å å skape en bedre forståelse for hvordan verdi skapes i form av innovasjonsprosessen ”co-creation”. Oppgaven tar sikte på hvordan prosessen foregår på et organisatorisk nivå og hvordan ... -
Coaching – en ledarstil?
(Bachelor thesis, 2017)Denna Bacheloruppsats förmedlar ett perspektiv kring coaching och dess relevans som ett fullständigt eller delvis inkluderande ledarskap. Uppsatsen framställer en teoretisk och empirisk förståelse kring de positiva och ... -
Competition, Change, and Coordination and Collaboration: Tracing news executives’ perceptions about participation in media innovation
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Introduction Research Questions and Methods Results Discussion and conclusion Additional information Footnotes References Full Article Figures & data References Citations Metrics Licensing Reprints & Permissions ... -
Constructing managerial manoeuvring space in contradictory contexts
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Content marketings effekter på involvering og kjennskap
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Content marketing er et begrep som stadig blir omtalt i reklame- og kommunikasjonsbransjen. Likevel finnes det konseptuelle uenigheter om hva begrepet er og består av. I vår avhandling ønsker vi å undersøke hvordan content ... -
Corporate Social Responsbility. Et eksperiment av CSRs effekt på holdning, kjøpsintensjon og merkekonsepter.
(Bachelor thesis, 2013-12-05) -
Corporate Social Responsibility - Påvirkes forbrukerens holdninger til merkevaren av at bedriften tar samfunnsansvar?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Corporate Social Responsibility (CSR) er de aktivitetene bedriften bidrar med i samfunnet for å ta ansvar for omgivelsene rundt seg, utover det som er lovpålagt. Bakgrunnen for oppgaven vår er at denne typen markedsfør ... -
Corporate Social Responsibility i norsk næringsliv.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Corporate Social Responsibility: Hvordan kommunisere CSR for å styrke merkeholdning
(Bachelor thesis, 2017)Corporate Social Responsibility (CSR), også kalt bedriftens samfunnsansvar, er de aktivitetene bedriften bidrar med i samfunnet utover det som er lovpålagt. Dette har i løpet av de siste tiårene blitt en strategi som ... -
Corporate Social Responsibility: samvittighet i handleposen
(Bachelor thesis, 2018-10-01) -
Couchsurfing - Hvorfor er min sofa din sofa?
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet Couchsurfing. Dette er et fenomen som er lite forsket på her i Norge, og som fremdeles er noe ukjent blant nordmenn fordi de rett og slett ikke egentlig vet hva nettjenesten ... -
Country-of-Origin
(Bachelor thesis, 2013-12-05)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven omhandler country-of-origin og forbrukeres evaluering av produkter ut ifra en vurdering av det gitte opphavet. Hensikten var å se i hvilken grad forbrukernes evaluering i kjøpssituasjoner ... -
COVID-19 and vision impairment: Constraints negotiation, participation, and well-being during lockdown in the United Kingdom
(Peer reviewed; Journal article, 2021)In response to the Coronavirus disease, the United Kingdom (UK) government introduced lockdown measures requiring people to isolate and adhere to social distancing. This article uses Constraints Negotiation Theory to examine ... -
Creating positive memory in staged experiences through sensory tools
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This research investigates the link between the degree of sensory stimulation and positive memory in staged experiences. First, a field study on how two museums used sensory tools in their experience design was conducted. ... -
Crisis Communication
(Journal article, 2017)For organizations they are pervasive, difficult to keep quiet in today’s global multimedia environment, challenging, can be catastrophic or even opportunities for organization’s to thrive and emerge stronger. They are ... -
CRM i Elkjøp og Lefdal
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Cross Cultural Crisis Communication: A Comparative Case Study
(Master thesis, 2014-10-21)Casestudien undersøker om kultur har en betydning for krisekommunikasjon. Kultur kan være så mangt, men i denne oppgaven er det snakk om nasjonalkultur. Anderson (1996) skriver at en nasjon er et forestilt felleskap hvor ... -
Crowdfunding som finansieringskilde – motivasjonen bak donasjonen
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne oppgaven har vært å studere hva som motiverer individer til å donere penger via nett-plattformer som tilbyr crowdfunding. Problemstillingen er: hvilke motiver foreligger når en velger å gi støtte gjennom ... -
CSR in Controversial Industries: Can the Norwegian Oil and Gas Industry Benefit From Communicating their Environmental CSR Efforts?
(Master thesis, 2020-06-23)As corporate social responsibility (CSR) initiatives are used more frequently as a marketing tactic, research is lacking on the subject with regard to controversial industries. The aim of this study is to ...