Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 964-983 av 1149
-
Salat, sjokolade og selvregulering – Hvordan øke salget av hedonistiske varer på nett?
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven undersøker hvordan man kan påvirke til salg av hedonistiske produkter i dagligvarebutikken på nett. Hedonistiske produkter forbindes med emosjonelle egenskaper, og de medfører gjerne en følelse av ... -
Salgsfremmende vareeksponeringer i dagligvarehandelen.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Samfunnsansvar i rekrutteringsprosesser: Fra arbeidsledig til månedens ansatt
(Bachelor thesis, 2017)Vår bakgrunn for denne oppgaven er interessen for rekruttering i et større perspektiv der arbeidsgiver tør å satse på arbeidstakere med ulike utfordringer. Vi ønsket å gå i dybden på rekruttering, men samtidig se hvordan ... -
Samfunnsansvarlig markedsføring (CSR): Påvirkningen ”fit” og personlig relevans har på forbrukerresponser til CRM-tiltak
(Master thesis, 2016-11-07)Temaet for denne masteroppgaven er “Corporate Social Responsibility” (CSR). Av Vaaland et al. (2008) defineres begrepet slik: Corporate social responsibility is management of stakeholder concern for responsible and ... -
Det Samiske: sic: en ressurs for reiselivet. Konsekvenser og utfordringer.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Sammenhengen mellom tidsklemmen og kjøp av tjenester
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Den moderne husholdningen har mange oppgaver og aktiviteter som må gjennomføres i løpet av de 24 timene vi har til rådighet hver dag, dette kan lede dem inn i tidsklemmen. Men er realiteten at småbarnsforeldre er så preget ... -
Samsvar i individuelle sponsoravtaler En bacheloroppgave om et sponsormarked i endring
(Bachelor thesis, 2017-10-09)I denne bacheloroppgaven hadde jeg et stort ønske om å undersøke et sponsormarked i endring. Temaet for oppgaven omhandler hvilken effekt samsvar spiller i individuelle sponsoravtaler. Ved hjelp av teori, relevant forskning ... -
Sapa – en bærekraftig destinasjon?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Vi har valgt en deduktiv metode på hele oppgaven, altså vi gikk fra å finne teori til å teste det ut empirisk. Oppgaven startet med å finne relevant teori, deretter informanter, for så å utarbeide en intervjuguide til ... -
Se andre gå forbi eller spise sine egne? : En casestudie av innovasjon og kannibalisering hos en markedsledende bedrift
(Master thesis, 2020-06-22)Det er ikke alltid like lett å tilby produkter til et marked i kontinuerlig endring og med et sammensurium av nye og gamle konkurrenter. Historisk sett er det nok av eksempler på markedsledende bedrifter som har sett mindre ... -
Seeking Pura Vida
(Bachelor thesis, 2014-10-25)I denne oppgaven har vi undersøkt interkulturelle opplevelser og utfordringer som oppstår i møtet mellom norske turister og de lokale i Puerto Viejo. Vi innhentet vår data ved å benytte oss av kvalitativ metode, og videre ... -
Segmentation of passenger preferences for using digital technologies at airports in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Airports are increasingly focused on implementing digital technologies at key stages of the airport journey to enhance the passenger experience. However, passengers have different preferences. TwoStep Cluster Analysis is ... -
Seks fot foran – Hvordan bør morgendagens gravferdstjenester utformes og kommuniseres?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Denne studien har som hensikt å granske gravferdsbransjen fra et kommunikasjonsperspektiv. I vårt arbeid har vi forsøkt å avdekke etterspørsel og behov i henhold til gravferd, for deretter å analysere dette, og utvikle ... -
Seks timers arbeidsdag: En kvalitativ studie om seks timers arbeidsdag og ledelsen i Tine Heimdal.
(Bachelor thesis, 2017)Utgangspunktet for denne forskningsoppgaven har vært å undersøke nærmere om begrepet sekstimersdagen. Oppgaven omhandler hvordan en arbeidstidsreduksjon har påvirket effektivitet og lederoppgaver i en organisasjon. ... -
Self-concept, en underliggende motivasjon for den norske adventureturisten?
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Når vi begynte arbeidet med denne bacheloroppgaven ønsket vi å dykke ned i et tema som tok oss inn i hodet på et gitt segment for å definere mer underliggende grunner til hvorfor vedkommende handlet som de gjorde i forhold ... -
Selgere som suksessfaktor innen bransje for hjulpet salg
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Selvledelse blant ansatte under hjemmekontor.
(Bachelor thesis, 2021)De siste tre tiårene har selvledelse vært under stor utvikling og det finnes store mengder forskning innen selvledelseslitteraturen. Det skal her gjøres et kvalitativt forskningsprosjekt hvor formålet er å få et objektivt ... -
Selvledelse og prosessarbeid: Hvilke tanker har kreative studenter om sin egen arbeidsprosess?
(Bachelor thesis, 2017) -
Selvledelse på hjemmekontor
(Bachelor thesis, 2021)I bacheloroppgaven vår ønsker vi å se hvordan arbeidstakere har håndtert overgangen til hjemmekontor. Etter Covid-19 pandemien inntraff Norge i mars 2020, oppsto det store forandringer og de strengeste nasjonale tiltakene ... -
Selvledelse – valgene for å lykkes
(Bachelor thesis, 2017)Overordnet hensikt med denne studien har vært å undersøke hvordan selvledelse kan påvirke graden av opplevd stress hos studenter i en hektisk hverdag. Dette har blitt gjort gjennom å utarbeide tre hypoteser som representerte ...