Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 944-963 av 1149
-
Relasjonsbygging på tvers av norsk- og kinesisk forretningskultur.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Relasjonsorientert ledelse i endringsprosesser
(Bachelor thesis, 2019)Temaet for oppgaven er relasjonsorientert ledelse. Vi ønsker å undersøke om vektere i Nokas opplever en mer relasjonsorientert lederstil etter at selskapet gikk gjennom en endringsprosess av forretningsområdet vakt Norge ... -
Relationer mellan ledare och medarbetare under förändringsprocesser
(Bachelor thesis, 2021)Temat för denna uppsats är relationsorienterat ledarskap under förändringsprocesser. Vi önskar att undersöka hur medarbetare i två olika organisationer påverkas av relationsorienterad ledarstil under förändringsprocesser. ... -
The Relevance of Technology to Information Verification: Insights from Norwegian Journalism During a National Election
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Growing concerns about disinformation have led to the development of new digital tools and systems designed for journalists’ verification and fact-checking needs. Despite these technological developments, research has ... -
«Remote work»: En brikke i fremtidens arbeidsliv?
(Bachelor thesis, 2021)Hjemmekontor har blitt en større del av arbeidshverdagen til mange siden mars 2020 som et resultat av restriksjonene knyttet til koronapandemien. Flere organisasjoner har flyttet sine ansatte til en «remote work» hverdag ... -
Renewable Energy Corporation ASA – Strategiske muligheter for å forsterke konkurranseevnen internasjonalt
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Reservnor: Et instrument for måling av servicekvalitet i den norske eiendomsmeglerbransjen.
(Master thesis, 2014-10-01) -
Respons på negativ kundeanmeldelse på Facebook - Hvordan påvirker det forbrukerens kjøpsintensjon?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)På grunn av sosiale mediers raske utvikling, har bedrifter mistet mye av kontrollen på hvilken informasjon som deles, og hvordan og hvem som mottar og tolker denne. For å være tilstede der forbrukerne er, bør derfor ... -
Restaurant Revenue Management – en oppskrift på lønnsomhet?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Restaurantbransjen i Oslo er preget av høy konkurranse om attraktive priser og markedsandeler. For å kunne drive mer lønnsomt finnes det en rekke strategier som kan iverksettes for å øke omsetningen. På bakgrunn av dette ... -
Resultatmåling av markedskommunikasjon på sosiale medier: norske konsulenters perspektiv
(Bachelor thesis, 2014-03-25)Denne bacheloroppgaven tar for seg resultatmåling av markedskommunikasjon på sosiale medier. Ut i fra egne erfaringer og det inntrykket vi har fått av teorien, viser det seg at det finnes lite kunnskap om hvordan ... -
Revenue management - En oppgave om optimale kompetansekrav for en resepsjonist
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Med denne oppgaven har vi som forskere hatt som mål å belyse hvorfor det er viktig at resepsjonen på et hotell har nødvendig fagkunnskap om Revenue Management. Vi mener det er holdepunkter for å si at dette er essensielt ... -
Revenue management i alpinbransjen: - Hvordan påvirker dynamisk verdibaserte priser kapasitetsutnyttelsen?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)I denne oppgaven har vi valgt å studere fenomenet revenue management i alpinbransjen. Vi har innhentet informasjon fra informanter med bakgrunn i arbeid med revenue management, samt informanter med bakgrunn i alpinbransjen. ... -
Revenue Management og lojalitet
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Vi har gjennom denne oppgaven forsket på hvordan Revenue Management kan fremme kundelojalitet. Lojale kunder er viktig for hotellene, da dette kan bidra til høyere gjenkjøpsintensjon og dessuten danne en kundebase. Vi har ... -
Revenue management under Covid-19 pandemien: En studie som undersøker hvordan utøvelsen av revenue management har blitt påvirket av Covid-19
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har vi valgt å ta for oss utøvelsen av revenue management og hvordan kjerne- og støtteprosesessene i modellen av McGuire (2016) har blitt påvirket som følge av Covid-19 pandemien. Oppgavens formål er å ... -
Right-wingers on the rise online: Insights from the 2018 Swedish elections
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Rocking the Boat: Proposing a Participatory Business Model for News
(Journal article; Peer reviewed, 2019)The digitization of newspapers has opened up new possibilities for user involvement, yet established practices in the media industry hinder news organisations from fully exploiting the many new opportunities that exist in ... -
The role of accelerators in shaping entrepreneurial identity
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This study explores how a Norwegian accelerator influenced the entrepreneurial identity of those accellerated.The importance of entrepreneurial identity, or how entrepreneurs see themselves and their business ventures, is ... -
The role of ERP in business model innovation: Impetus or impediment
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Purpose This research explores the moderating role of Enterprise Resource Planning (ERP) in (Business Model (BM) innovation by comparing two groups of Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) that are still in the process ... -
Rosa sløyfe-aksjonen: Merkebygging i et veldedig perspektiv
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Russland som marked for norske SME-bedrifter
(Bachelor thesis, 2014-03-25)