• Hvordan påvirker influencere merkelojaliteten til Generasjon Z? 

      Haugen, Ane Louise; Jahren, Kaja Elisabeth (Bachelor thesis, 2019)
      Generasjon Z er den første generasjonen som vokser opp som digital natives . De er svært selektive når det gjelder hva de vier oppmerksomheten sin til, noe som byr på utfordringer for oss markedsførere. Eksisterende ...
    • Hvordan skapes kunde-merkerelasjon i et høykonsumsegment som Pepsi og Coca- Cola i tv-reklame? 

      Pedersen, Morten; Halvorsen, Linn Renee Marsten (Bachelor thesis, 2014-10-14)
      Hensikten ved denne bacheloroppgaven har vært å undersøke forholdet mellom to merkevarer, kunde-merkerelasjon og TV-reklame. Problemområdet har vært hvordan kundemerkerelasjon kan skapes gjennom TV-reklame, og da med en ...
    • Påvirker brand love holdninger til merkevarer og merkeutvidelser? 

      Dyrød, Victoria; Bjøringsøy, Anna Heide; Dypedal, Oliver (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      I denne oppgaven har vi tatt utgangspunkt i brand love, et begrep som indikerer at forbrukere elsker merkevarer. Vi ønsket å fordype oss i fenomenet brand love ettersom det er et relativt nytt begrep som har fått økende ...
    • Snusemballasjens konsekvenser for merkelojalitet 

      Kazma, Sarah; Bergva Isaksen, Lina; Jakupi, Valjdeta (Bachelor thesis, 2020-06)
      Fra og med 2018 ble de nye standardiserte forpakningene på snus vedtatt. Vedtakets formål var å minske andel unge til å starte med snus, da myndighetene mener emballasjedesignet kan ha en innvirkning på dem. Snusboksene ...