Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Turisme"
Viser treff 1-6 av 6
-
Frivillighetsturisme: En kartlegging av motivasjonsfaktorer
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet frivillighetsturisme. Fenomenet er lite forsket på i Norge, men likevel er det kjent blant nordmenn ettersom stadig flere velger å kombinere reising med frivillig arbeid. ... -
Hjelpemidlene som kan utvikle en turistdestinasjon
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi sett på hvordan en destinasjon skal kunne klare å utvikle seg fra et sted med store sesongvariasjoner til å komme nærmere helårsturisme. Bakgrunnen for oppgaven har vært å skape en forståelse ... -
Naturens helsefordeler: en mulighet for det Norske reiselivet?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Temaet vi har valgt for oppgaven dreier seg om markedsføringen av Norges største konkurransefortrinn og satsingsområde innenfor turisme; naturen, og effekter naturen har på helse. Idèen er basert på antagelsen om at psykisk ... -
Nordfjords ulike sider: turismens konsekvenser.
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med oppgaven er å utforske hvilke tiltak organisasjoner og virksomheter i Nordfjord iverksetter som bidrar til en mer bærekraftig vekst i reiselivet. Samtidig ønsker vi å avdekke hvilke hindringer og utfordringer ... -
Påvirkningsfaktorer den digitale plattformen Instagram har for markedsføringen av Lofoten som destinasjon
(Bachelor thesis, 2021)Oppgavens hovedfokus har vært på to punkter, Instagram som markedsføringsplattform og bruken av plattformen for Lofoten som destinasjon. Vår problemstilling ble derfor: “På hvilke måter påvirker den digitale plattformen ... -
Turisttilfredshet på 78° nord - Den totale opplevelsen av Svalbard
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Denne oppgaven tar for seg turisters tilfredshet av opplevelser på Svalbard. Opplevelsesturisme og naturbasert turisme er temaer som går igjen i reiselivsfagene og har blitt presentert som viktige trender i den globale ...