Show simple item record

dc.contributor.authorViddal, Berit
dc.contributor.authorRanes, Marie Christine
dc.contributor.authorVærnes, Kristine
dc.date.accessioned2016-11-09T13:49:15Z
dc.date.available2016-11-09T13:49:15Z
dc.date.issued2016-11-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2420334
dc.description.abstractDet finnes enormt mye teori rundt ledelse, og gjennom en lederutdanning har vi blitt kjent med mange av de klassiske. Disse fremstiller ofte ledelse som noe prosessuelt, reflektert og overordnet. Men stemmer det med hva ledelse egentlig er? Hva er det ledere driver med i hverdagen sin? Hva gjør ledere i praksis? Ved hjelp av kvalitativ metode gikk vi bredt ut for å få inn så mye informasjon som mulig. Vi dro ut for å observere 10 forskjellige ledere en vanlig dag på jobb. Vi så hva de brukte tiden sin til, hvordan de prioriterte og taklet alt som skulle løses og gjennomføres. Hovedfunnene våre går i all hovedsak ut på at ledere bruker tiden sin til mange administrative oppgaver, de skal håndtere mye informasjon og det skjer ad-hoc situasjoner kontinuerlig. Dette viser at mange av de ideelle teoriene som brukes i ledelsesundervisning bør suppleres med de kritiske teoriene som vi har funnet mye støtte i.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectledelsenb_NO
dc.subjectkvalitativ metodenb_NO
dc.titleHva gjør ledere i praksis? Samsvarer ledelsesteorier med en leders vanlige arbeidsdag?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge