Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHorn, Mathias Heide
dc.contributor.authorFuks, Petr
dc.date.accessioned2017-09-18T12:31:41Z
dc.date.available2017-09-18T12:31:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2455163
dc.description.abstractVår oppgave omhandler på hvilken måte medarbeiderløftet kan brukes til å tiltrekke potensielle ansatte. Vi har valgt å besvare problemstillingen med tre forskningsspørsmål: - I hvilken grad er medarbeiderløftet knyttet til rekrutterings- og forretningsstrategien? - På hvilken måte kan medarbeiderløftet skape gode ambassadører internt? - På hvilken måte kan medarbeiderløftet differensiere bedriften fra konkurrenter? Vi har undersøkt disse forskningsspørsmålene, og besvart problemstillingen ved hjelp av empiri innhentet gjennom intervjuer med tre virksomhetsrespondenter og to fagpersoner. Vi har også innhentet informasjon fra tidligere forskning, rapporter, artikler, fagstoff og presentasjoner. Virksomhetsrespondentene er fra DNV GL, Gjensidige og Telia, og fagpersonene er fra kjente og etablerte bedrifter som Evidente og Whydentify. Hovedfunnene i oppgaven sier at virksomhetene jobber med employer branding, og har en satsning på det, men i varierende grad bruker ett medarbeiderløftet. Alle har ett kritisk behov for riktig kompetanse fremover, og ser behovet i å ha en strategisk satsing på employer branding. Det kommer også fram at ett tydelig definert medarbeiderløftet bidrar til konkurransefortrinn, men at arbeidet med å definere er en omfattende prosess med mye analyse og arbeid bak. Vi har likevel funnet ut at det er forbedringspotensialer i bruk av medarbeiderløftet, og mulighet for ett mer tydelig budskap for differensiering i kampen om kompetanse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectHR og personalledelsenb_NO
dc.subjectMedarbeiderløftetnb_NO
dc.subjectEmployer brandingnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titleMedarbeiderløfte som konkurransefortrinn: På hvilken måte kan medarbeiderløftet brukes til å tiltrekke potensielle ansatte?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal