Show simple item record

dc.contributor.authorTærud, Mathias
dc.date.accessioned2017-10-07T14:15:25Z
dc.date.available2017-10-07T14:15:25Z
dc.date.issued2017-11-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2459055
dc.description.abstractFormålet med denne oppgaven har vært å å skape en bedre forståelse for hvordan verdi skapes i form av innovasjonsprosessen ”co-creation”. Oppgaven tar sikte på hvordan prosessen foregår på et organisatorisk nivå og hvordan dette påvirker bedriften og forbrukeren. Hvordan verdien skapes og hvordan bedrifter kan utnytte samarbeidet med forbrukeren senere i livsløpet er sentrale temaer som skal besvares i denne oppgaven. Innovative organisasjoner finnes det mange av, men en del klarer ikke å legge til rette for en ny innovasjonsprosess. På bakgrunn av dette skal jeg se nærmere på hvordan dette gjøres i praksis og hvordan dette gagner både bedrift og forbruker. Teorigrunnlaget for denne oppgaven er basert på forskning og litteratur gjort på selve innovasjonsprosessen, og organisasjoner som tar for seg ”co-creation”. Jeg skal ta for meg sentrale temaer som innovasjonsbegrepet, verdibegrepet, viktige prinsipper, og effekten av co-creation. Problemstillingen jeg har valgt er: ”Co-creation: Hvordan Forbrukerdrevet innovasjon skaper verdi for både forbruker og bedrift” For å kunne svare på denne problemstillingen har jeg måttet hente inn flere teorier og begreper slik at jeg kunne svare på en pålitelig og ordentlig måte. Oppgaven gir et bra og helhetlig inntrykk av hva co-creation er og hvordan denne prosessen skaper verdi for både kunde og bedrift. Grunnet få forskningsartikler på norsk som omhandler temaet, måtte jeg oversette en hel del engelske artikler med mange vanskelige ord og uttrykk. Dette kan ha ødelagt flyten i skrivingen litt, men det skal fortsatt være fullt forståelig. Jeg håper mitt resultat fra oppgaven kan gi innblikk i hva co-creation er, og hvordan denne prosessen skaper verdi. God lesing!nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativitet, Innovasjon og Forretningsutviklingnb_NO
dc.subjectCo-creationnb_NO
dc.subjectInnovasjonnb_NO
dc.subjectLitteraturstudienb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titleCo-creation: Hvordan forbrukerdrevet innovasjon skaper verdi for både forbruker og bedriftnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal