Show simple item record

dc.contributor.authorSørlie, Marie Mercedes
dc.contributor.authorKværner, Amalie
dc.contributor.authorBraaten, Cathrine Asp
dc.date.accessioned2018-09-26T10:39:22Z
dc.date.available2018-09-26T10:39:22Z
dc.date.issued2018-09-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2564663
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven har tatt utgangspunkt i problemstillingen; “På hvilken måte benyttes muntlig kommunikasjon som et virkemiddel for å øke motivasjon og mestring blant de ansatte i organisasjonen Plan-B.” . Formålet med denne oppgaven har vært å forske på ledernes innvirkning på motivasjon og mestring gjennom muntlig kommunikasjon. Vi anså dybdeintervjuer for å være best egnet datainnsamlingsmetode for å få en dypere forståelse av kommunikasjonen innad i bedriften, og innhentet informasjon fra fem informanter. Vi valgte å forholde oss til en bedrift, der to av informantene var ledere og tre av informantene medarbeidere. Gjennom vårt forskningsarbeid har vi kommet frem til at tillit, fellesskap og ansvar er tre faktorer som påvirker motivasjon og mestring. Lederen skaper dette gjennom et inkluderende arbeidsmiljø, der de ansatte blitt tidlig tatt med inn i beslutninger. Med utgangspunkt i Maslows behovspyramide og Herzbergs tofaktorteori har vi prøve å knytte våre funn opp mot en teoretisk kontekst. Resultatene i denne forskningen kan ikke benyttes som resultater i andre bedrifter eller andre avdelinger.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectLedelse og servicestrateginb_NO
dc.titleBacheloroppgavenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal