Menn om personlig merkevarebygging på sosiale medier. En kvalitativ studie av menn i alderen 20-29 sine holdninger til personlige merkevarer på sosiale medier.
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2564883Utgivelsesdato
2018-09-27Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Vår bacheloroppgave har som hensikt å illustrere og identifisere de ulike holdningene, menn i
alderen 20-29 år har til personlig merkevarer på sosiale medier. Vi synes det er interessant å få
frem deres perspektiv på dette, da kvinner ofte er de som blir satt i fokus når det gjelder sosiale
medier. Vi har hørt mye om kvinners holdninger til personlig merkevarebygging, men lite om
menn og deres holdninger, det var derfor en sentral faktor for valg av problemstilling og
målgruppe.
Vår problemstilling er følgende:
“Hvilke holdninger har menn i alderen 20-29 til personlige merkevarer på sosiale medier?”
I kapittel 2.0 vil leseren få en bedre forståelse for de ulike begrepene som er brukt til å bygge
opp problemstillingen. Vi vil se nærmere på teori innen holdninger, sosiale medier og personlig
merkevarebygging.
I denne oppgaven har vi valgt å benytte oss av kvalitativ metode. Metodedelen i oppgaven vil
gå dypere inn i en begrunnelse av valget som er tatt. Vi vil også definere sentrale begreper som
er relevante innen kvalitativ forskning. Videre presenterer vi vår intervjuguide, samt hvordan
vi gjennomførte intervjuene våre. Gjennom kvalitativ forskning har vi lært å forstå
informantene ved bruk av et fenomenologisk design, som utdypes i kapittel 3.1.1.
I analysen diskuteres de underordnede holdningene og de kategoriene som kom frem under
kodingen av intervjuene. Disse kategoriene er med på å få frem holdninger rundt tematikken.
Analysen av intervjuene gir grunnlaget for konklusjonen.
Oppgaven konkluderer med at menn i alder 20-29 har en positiv holdning til personlig
merkevarebygging på sosiale medier. Det diskuteres videre hvorfor resultatene ble som de ble.