Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOlsen, Marthe Emilie
dc.contributor.authorSørsdal, Tonje
dc.contributor.authorHansen, Camilla
dc.date.accessioned2018-09-27T08:51:01Z
dc.date.available2018-09-27T08:51:01Z
dc.date.issued2018-09-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2564883
dc.description.abstractVår bacheloroppgave har som hensikt å illustrere og identifisere de ulike holdningene, menn i alderen 20-29 år har til personlig merkevarer på sosiale medier. Vi synes det er interessant å få frem deres perspektiv på dette, da kvinner ofte er de som blir satt i fokus når det gjelder sosiale medier. Vi har hørt mye om kvinners holdninger til personlig merkevarebygging, men lite om menn og deres holdninger, det var derfor en sentral faktor for valg av problemstilling og målgruppe. Vår problemstilling er følgende: “Hvilke holdninger har menn i alderen 20-29 til personlige merkevarer på sosiale medier?” I kapittel 2.0 vil leseren få en bedre forståelse for de ulike begrepene som er brukt til å bygge opp problemstillingen. Vi vil se nærmere på teori innen holdninger, sosiale medier og personlig merkevarebygging. I denne oppgaven har vi valgt å benytte oss av kvalitativ metode. Metodedelen i oppgaven vil gå dypere inn i en begrunnelse av valget som er tatt. Vi vil også definere sentrale begreper som er relevante innen kvalitativ forskning. Videre presenterer vi vår intervjuguide, samt hvordan vi gjennomførte intervjuene våre. Gjennom kvalitativ forskning har vi lært å forstå informantene ved bruk av et fenomenologisk design, som utdypes i kapittel 3.1.1. I analysen diskuteres de underordnede holdningene og de kategoriene som kom frem under kodingen av intervjuene. Disse kategoriene er med på å få frem holdninger rundt tematikken. Analysen av intervjuene gir grunnlaget for konklusjonen. Oppgaven konkluderer med at menn i alder 20-29 har en positiv holdning til personlig merkevarebygging på sosiale medier. Det diskuteres videre hvorfor resultatene ble som de ble.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectMerkevarebyggingnb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.titleMenn om personlig merkevarebygging på sosiale medier. En kvalitativ studie av menn i alderen 20-29 sine holdninger til personlige merkevarer på sosiale medier.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal