dc.contributor.advisor | Johannessen, Jon-Arild | |
dc.contributor.author | Grimstad, Bianca | |
dc.contributor.author | Walberg, Nikolai | |
dc.coverage.spatial | Norway | en_US |
dc.date.accessioned | 2021-03-09T08:13:15Z | |
dc.date.available | 2021-03-09T08:13:15Z | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2732269 | |
dc.description.abstract | Problemet: Hvordan skal ledere og medarbeidere tilpasse seg den stadige teknologiske utviklingen, og hvordan dette påvirker virksomheter.
Problemstilling: Hvordan påvirker kunstig intelligens PwC Oslo?
Hensikt: Formålet med denne avhandlingen er å gi innsikt i hvilke fordeler og ulemper det gir når man implementerer teknologi som kunstig intelligens i et selskap. Masteroppgaven belyser også hvilken kunnskap, ferdigheter og forståelse som vil være nyttig når man benytter intelligente verktøy i en bedrift.
Metode: Forskningsmetoden i denne masteroppgaven er et eksplorativt design hvor vi benyttet oss av et casedesign med en fenomenologisk tilnærming.
Hovedfunn:
Kunstig intelligens påvirker PwC Oslo på flere måter, blant annet:
- Det har ført til mer kunnskapsdeling og økt samspill internt og på tvers av de ulike avdelingene i selskapet.
- Kunstig intelligens påvirker nytenking og innovasjon slik at det fører til nye muligheter for PwC Oslo; å bli en sterk leverandør av kunstig intelligens, godt rustet for fremtiden og konkurransefortrinni markedet.
- Det har ført til endringer i analyseoppgaver, og vil sannsynligvis føre til flere endringer i arbeidsoppgaver i de kommende årene. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høyskolen Kristiania | en_US |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Organisasjon og ledelse | en_US |
dc.subject | Kunstig intelligens i organisasjoner | en_US |
dc.subject | Kunnskapsdeling | en_US |
dc.subject | PwC | en_US |
dc.subject | Casestudie | |
dc.title | En kvalitativ studie for hvordan kunstig intelligens påvirker PwC Oslo | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |