Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKarlsen, Nora
dc.contributor.authorBolstad, Vilde
dc.contributor.authorKimiko Ludvigsen, June
dc.date.accessioned2021-03-11T13:26:35Z
dc.date.available2021-03-11T13:26:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2732925
dc.description.abstractSom følge av pandemien Covid-19 har studenters undervisningsmetode i stor grad endret seg fra et fysisk campus over til et digitalt campus. I den forbindelse ønsker vi gjennom denne studien å belyse i hvilken grad Høyskolen Kristiania, heretter omtalt som HK, har ivaretatt den sosiale og akdademiske integrasjonene når undervisningsmetode på kort tid har endret seg fra fysisk til digitalt campus. Vi ser en sammenheng mellom kommunikasjon og selvledelse som en vesentlig del av den sosiale og akademisk integrasjonen. I lys av det ønsker vi å gi en grundigere forståelse for hvilken påvirkningen disse to elementene har for den sosiale og akademiske integrasjonen til studentene på HK. Med bakgrunn i valgt tematikk ønsker vi å fordype oss i følgende problemstilling «Hvilke suksesskriterier må ligge til grunn for å ivareta studenters sosial- og akademisk integrasjon, når undervisningsmetoden endres.» Problemstillingen besvares gjennom følgende forskningsspørsmål: 1. I hvilke grad ivaretar HK studentenes sosiale- og akademiske integrasjon? 2. Hvordan fungerer kommunikasjonen mellom HK og deres interessenter? 3. I hvilken grad har bevisstgjøring av selvledelse en innvirkning på studentenes sosialeog akademiske integrasjon? Vi har i denne studien valgt å benytte oss av et kvalitativt forskningsdesign hvor vi innhenter informasjon gjennom dybdeintervju. Vi har gjennomført 13 dybdeintervjuer som representerer faglig ledelse, ansatte og studenter ved HK. Dette for å gi oss en dypere innsikt i deres meninger, erfaringer og følelser rundt tematikken. Hovedfunnene fra analysen kombinert med relevant teori har ført oss frem til tre suksesskriterier som bør være tilstede for å sikre sosial- og akademisk integrasjon. Disse vil være å legge til rette for støttende undervisning, legge til rette for en effektiv kommunikasjonsprosess og legge til rette for studenters mulighet til å utvikle seg innen selvledelse. Disse tre suksesskriteriene har videre utformet seg til å bli en direkte anbefaling for hva HK bør fokusere på i de ulike semestrene for å støtte utviklingen til studenter, og en struktur for å sikre det kritiske første året som student.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectSosial- og akademisk integrasjonen_US
dc.subjectLedelseen_US
dc.titleSuksesskriterier for å ivareta sosial- og akademisk integrasjon.en_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal