• Hvilke faktorer påvirker kjøpsatferden til bergensstudenter ved valg av ølmerke? 

      Glenne, Hans Marius; Eriksen, Olafur Alexander (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      I denne oppgaven har vi undersøkt hva som påvirker studenter i Bergen når de skal velge ølmerke, ved kjøp i butikk. Markedsføring av øl og alkohol er forbudt i Norge, noe som gir ølmerkene svært liten påvirkningskraft ...
    • Jentegram: En oppgave i å forstå Instagram og dens innvirkning på unge jenter 

      Navekvien, Vilde Skogvold; Halvorsen, Ida; Kalsveen, Heidi (Bachelor thesis, 2017)
      Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår felles fascinasjon for sosiale medier og hvordan dette påvirker oss mennesker i hverdagen og vår identitet. I oppgaven vil vi derfor forsøke å forstå hvordan et av de nyeste ...
    • Merkevaren NRK - Skams påvirkning 

      Karlsen, Ida; Andersen, Tori; Derrick, Sara Bohlin (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      I denne bacheloroppgaven har vi sett på NRK som merkevare for unge, med Skam som case. NRK er Norges største mediebedrift, og som allmennkringkaster jobber de hver dag for å gi et kanaltilbud til hele Norges befolkning. ...