• Sirkulær økonomi: En kvalitativ studie om bedrifters grad av sirkularitet 

      Svenneby-Opsahl, Kari; Fossen, Fanny Sophie; Skaar, Dina (Bachelor thesis, 2021)
      Sirkulær økonomi er motsetningen til dagens lineære økonomi og kan defineres som den mest bærekraftige forretningsmodellen. Utfordringene ved implementering av sirkularitet for bedrifter er brudd med dagens trygge rammer ...
    • Siste sesong av skam: Hva nå? 

      Hveding, Emilie; Fadum, Lasse th.; Solberg, Ragnhild (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Hensikten bak denne oppgaven er å undersøke på hvilken måte NRK formidler historier og hvilken effekt dette har på seernes oppfatning av en TV-serie. Dette gjøres ved å gjennomføre et kvalitativt casestudie, der ...
    • SKAMbra bruk av sosiale medier 

      Nyheim, Thea; Nordvik, Cecilie Christine; Aadland, Ida (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Rapporter viser at fjernsynsmarkedet er i nedgang og det er spesielt vanskelig å nå unge seere. Dette så vi som en kontrast til TV-serien SKAM sin seersuksess og ønsket å undersøke hvordan dette kunne oppstå. Formålet med ...
    • Skap tillit i en kunstig verden 

      Aarthun Engh, Dina; Ramberg, Marie (Bachelor thesis, 2020-06)
      Vi har i denne oppgaven hatt til hensikt å komme frem til hvilke holdninger forbrukere har til bedrifter sin bruk av kunstig intelligens og personlig data. Dette var for å kunne hjelpe bedrifter å styrke relasjonen til ...
    • ”Skjønnhet er den beste anbefalingen”: En empirisk studie om fysisk attraktivitet i reklame 

      Jensen, Trond-Gøran Mossefin; Hoshmand, Omid; Blaaflat, André (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Denne bacheloroppgaven er basert på den økende trenden av reklamering og annonsering gjennom sosiale medier. Vi opplever til stadighet å bli eksponert for reklame frontet av attraktive mennesker på ulike plattformer. ...
    • Skjønnhetsidealet i reklame. 

      Ranes, Margrethe; Sliper, Maren; Pedersen, Linnea Bjordal (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Hovedtemaet for denne bacheloroppgaven er skjønnhetsidealet i reklame, og om det har påvirkningskraft på selvbildet til unge kvinner. Målet med oppgaven er å se hvordan unge kvinner blir påvirket av skjønnhetsidealet ...
    • Skolebasert kostintervensjon – En litteraturstudie 

      Heen, Hanne; Fjeldberg, Vibeke (Bachelor thesis, 2016-11-03)
      Bakgrunn: Overvekt og fedme har en økende prevalens på verdensbasis og Verdens helseorganisasjon anslår barnefedme som en av de mest alvorlige folkehelseutfordringer i det 21. århundre. Overvektige barn har høy sannsynlighet ...
    • Smart Shopping Carts to Increase Healthier Food Purchase: A Conjoint Experiment 

      Erikson, Niklas; Fagerstrøm, Asle; Sigurdsson, Valdimar; Larsen, Nils Magne; Menon, Vishnu R.G. (Chapter, 2023)
      Shopping carts, in general, should be suitable for carrying smart technology in the retail store environment. Also, a smart shopping cart can present verbal motivating stimuli to increase healthier food purchases. A conjoint ...
    • Smart Shopping Carts to Increase Healthier Food Purchase: A Conjoint Experiment 

      Eriksson, Niklas; Fagerstrøm, Asle; Sigurdsson, Valdimar; Larsen, Nils Magne; Menon, Vishnu R.G. (Chapter, 2023)
    • Smartbygg-teknologi: fremtidens sykepleierassistent? 

      Sandøy Straume, Bjørn; Børhaug Moe, Henrik; Sævareid, mats (Bachelor thesis, 2020-06-03)
      Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan forhold som teknologi og arbeidsmiljø kan påvirke effektiviteten blant sykepleiere på Haukeland Universitetssykehus. Vi ønsket å ta for oss arbeidshverdagen til en ...
    • Smarte kontrakter kan hindre grønnvasking 

      Silkoset, Ragnhild; Nygaard, Arne (Peer reviewed; Journal article, 2021)
    • Smarttelefonen - fra vane til avhengighet 

      Korsnes, Marte Prebensen; Hjeldnes, Kaja; Rieck, Martine Jacobsen (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      Mobilavhengighet er et relativt nytt problem som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Vi ønsker å belyse en del av dette problemet med utgangspunkt i forbrukeratferd. Gjennom et eksperiment vil vi studere ...
    • Smarttelefonens innvirkning på effektivitet – en kvalitativ undersøkelse av norske ledere 

      Muri, Bjørn Johan; Richvoldsen, Adrian; Jensen, Mats Elmer (Bachelor thesis, 2016-11-11)
      Smarttelefonen har i mange tilfeller blitt en forlengelse av oss selv og er et teknologisk verktøy som aldri er langt unna sin bruker. Vi har i denne oppgaven forsket på hvilken rolle den spiller i menneskers liv og ...
    • Små bedrifters digitale markedsføring skaper lønnsomhet 

      Eltvik, Elise; Lund, Synnøve Ringdal (Bachelor thesis, 2021)
      I dette prosjektet har vi undersøkt hva som fungerer innenfor digital markedsføring. Bakgrunn for gjennomføring var at vi ønsket å lære mer om hvordan små bedrifter kan lykkes med sin digitale markedsføring. Innenfor dette ...
    • Smerteskalaer - En Korrelasjonsstudie 

      Skjønhaug, Marianne; Ramsfjell, Marte (Bachelor thesis, 2016-11-01)
      Smerteskalaer er et verktøy som blir brukt til å kvantifisere smertesmerteintensitet. Valget av type smerteskala blir gjort på bakgrunn av pasientens alder, kognitive tilstand og ferdigheter og hvem som skal utfører testen. ...
    • “Smi mens jernet er varmt og motivasjonen på topp” - En studie av digital læring i onboardingprosessen 

      Pedersen, Carina; Aandal, Andrea Svendsen (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Formålet med bacheloroppgaven er å undersøke hvordan learning management systems (herretter kalt LMS), i dag blir benyttet i fem bedrifter innen varehandel. Fokuset er på årsaken til benyttelse, med vekt på temaet ...
    • Smidig prosjektarbeid og utvikling i Digitaliseringsdirektoratet 

      Andersen, Cathrine Sølvberg; Bø, Idar (Bachelor thesis, 2021)
      Denne studien har som hensikt å undersøke hvordan prosjekter blir gjennomført i henhold til prosjektteori og smidig metodikk. Dette har blitt undersøkt gjennom følgende problemstilling: ● “Hvordan arbeider ...
    • Smilefjes - en merkeordning 

      Lauritzen, Preben E.; Andersen, Christoffer S.; Brevik, Jan I. (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Smisker du? 

      Berner, Marthe; Josefsen, Malin Victoria; Bjørnskau, Ida (Bachelor thesis, 2014-10-08)
      Vår Bacheloroppgave tar for seg fenomenet innsmigrende adferd. Vi undersøkte innsmigrende adferd ut i fra problemstillingen: o Hvilken effekt har innsmigrende adferd for selgere i dag? Ut i fra dette fokuserte vi på to ...
    • Sneakers lika med identitet? En explorativ studie om sneakers som ett identitetsbyggande 

      Johansson, Sebastian (Bachelor thesis, 2017-09-01)
      Denna uppsats är den teoretiska delen av mitt projekt, där jag presenterar mina tillvägagångssätt i sökandet efter huruvida sneakers kan vara en bidragande faktor till vår självidentitet. Jag gör detta genom att metodiskt ...