• The Marketing Firm: Retailer and consumer contingencies 

      Larsen, Nils Magne; Sigurdsson, Valdimar; Breivik, Jørgen; Fagerstrøm, Asle; Foxall, Gordon R. (Journal article; Peer reviewed, 2019-07-24)
    • The Marketing Firm: Retailer and consumer contingencies 

      Larsen, Nils Magne; Sigurdsson, Valdimar; Breivik, Jørgen; Fagerstrøm, Asle; Foxall, Gordon R. (Journal article; Peer reviewed, 2019-07-24)
    • The new office 

      Albertsen, Betina (Bachelor thesis, 2017-09-22)
      Fremtidens kontor er når som helst og hvor som helst. Folk ønsker større frihet og valgmuligheter. Og elektroniske hjelpemidler gjør at vi ikke lenger er avhengige av å sitte foran en kontorpult for å gjøre jobben vår. ...
    • The Paradox of Capital: Toward a Theory of Tourism Capital 

      Röslmaier, Michael (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      This thesis takes theories of capital to the unique situation in order to qualitative ly analyze existing secondary literature on Cape Town and its tourism business and posit new theory is necessary to account for the ...
    • The relationship between the firm's social media strategy and the consumers' engagement behavior in aviation 

      Sigurdsson, Valdimar; Larsen, Nils Magne; Sigfussdottir, Arna Dogg; Fagerstrøm, Asle; Alemu, Mohammed H.; Folwarczny, Michal; Foxall, Gordon R. (Journal article; Peer reviewed, 2019-08-05)
    • The steady state load of five firefighting tasks 

      Medbø, Jon Ingulf; Mamen, Asgeir; Oseland, Harald; Heimburg, Erna Dianne von (Journal article; Peer reviewed, 2019-01-21)
      Purpose. Physiologic demands of five common tasks in firefighting have been examined. Methods. Eight male volunteers, being dressed up as smoke divers (+21 kg extra load), carried out the following tasks at constant pace ...
    • The use of storytelling in middle-level management in the case of Telenor 

      Orskaug, Iselin Svanøe; Nesseth, Maria Molvær (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      The purpose of this thesis will be close examination of the coherence between organizational culture and storytelling through the studies of secondary data resources, which again will lead to a qualitative study with the ...
    • The value of cultivating norms for market orientation in professional service firms 

      Slåtten, Terje; Lien, Gudbrand; Svensson, Göran (Journal article; Peer reviewed, 2018)
    • #ThePerfectStorm - Hvordan sosiale medier ender rammebetingelser for krisehåndtering 

      Marheim, Johanna Marie; Le, Xuan-Giang Sur; Randers, Benedicte (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Sosiale medier er et dynamisk fenomen som har på kort tid etablert seg innenfor krisehåndtering og krisekommunikasjon. Sosiale medier endrer hvordan bedrifter strategisk må håndtere og respondere krisen de befinner seg i, ...
    • This is IT. En studie om hvilke lederegenskaper som vektlegges i rekrutteringen av ledere til IT-bransjen 

      Øyen, Anja; Akhtar, Mohammed Haris (Bachelor thesis, 2020-05-22)
      Denne studien omhandler temaet ledelse i kunnskapssamfunnet og hvilke egenskaper som vektlegges i rekrutteringen av nye ledere til IT-bransjen. Formålet har vært å få et dypere innblikk i hvilke lederegenskaper som både ...
    • Tidlig medvirkning: -et tveegget sverd? 

      Søiland, Nora; Pereira, Sandra Emilie; Sandberg, Helle (Bachelor thesis, 2016-11-07)
      I helsesektoren foreligger det en standardisert plan for hvordan ansattes medvirkning i endringsprosjekter skal foregå. I en endringsprosess vil det være flere endringsprosjekter for å oppnå endringsprosessens overordnede ...
    • Til hvilken grad står norske toppfotballtrenere ved sine verdier i motgang? 

      Bakken, Mathias Rishaug; Nguyen, Hoan Khai (Master thesis, 2021)
      Det finnes mye forskning knyttet til fotballtrenerrollen, men lite av denne forskning ser på trenerrollen og hens utøvelse av ledelse med utgangspunkt i verdier. Det som gjør en fotballtrener interessant å forske på ...
    • Tilbakemeldingsnettsteder – bruk eller kast? 

      Breivik, Daniel; Fon, Andreas; Nyseth, Stian Moen (Bachelor thesis, 2015-10-12)
      Besvarelsen tar utgangspunkt i en iboende interesse for hotellers digitale distribusjonskanaler. Nyere forskning fra Cornell viser at User-generated content har en stor effekt på evnen til å forsvare høyere et prisnivå ...
    • Tillitsvalgte - til hjelp eller hindring i endringsprosesser? 

      Stien, Hanna; Sevilhaug, Sirianna; Sørvik, Lise (Bachelor thesis, 2020-06-01)
      Tillitsvalgtes rolle som representanter og talsmenn for arbeidere er et kjent fenomen for de fleste av oss. Vi fant det imidlertid svært interessant å undersøke nettopp hvordan denne rollen fungerer i endringsprosesser ...
    • Tired of Reminding Your Coworkers? : An Experimental Study on the Effects of Gamification on Task Performance 

      Hosse​ini Seydul, Changiz; Flo Humlung, Oda (Master thesis, 2020-05)
      Gamification is a rising trend in academia and an exciting concept for practitioners across different industries. There are many promising effects related to gamification, but all are related to increased engagement. One ...
    • Tjener utstyrsleverandører noe på å sponse idrettsutøvere? 

      Bergem, Tina Helen (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      Problematikken som blir besvart i denne bacheloroppgaven er om utstyrsleverandører tjener noe på å sponse idrettsutøvere. Jeg har sett på et spesifikt tilfelle: Karoline Bjerkeli Grøvdal blir sponset av Adidas og bruker ...
    • TO INFINITY AND BEYOND: focusing on historical an future architecture 

      Andreassen, Benedicte (Bachelor thesis, 2018-09-25)
      This project will be focusing on the old Laboratory Building for Apothekernes Laboratorium, a central production company of pharmaceuticals from the 1920 to 2006. The building is found at Skøyen in Oslo. Through this ...
    • To Learn or not to Learn: On the Importance of Mode Switching in Educational Wargames 

      Alme, Vårin; Hvidsten, Adeline (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Conventional wisdom holds that educational wargames come with certain challenges – factors that can potentially hinder, rather than increase, learning – and that these must be mitigated. In this article, we argue that ...
    • Tobacco Use and Risk Factors for Hypertensive Individuals in Kenya 

      Walekhwa, Silvia Walekhwa; Kisa, Adnan (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Abstract: This study aimed to examine the association between hypertension and tobacco use as well as other known hypertensive risk factors (BMI, waist–hip ratio, alcohol consumption, physical activity, and socio-economic ...
    • Tobacco use and risk factors for hypertensive individuals in Kenya 

      Hertzberg, Silvia Nanjala Walekhwa; Kisa, Adnan (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      This study aimed to examine the association between hypertension and tobacco use as well as other known hypertensive risk factors (BMI, waist–hip ratio, alcohol consumption, physical activity, and socio-economic factors ...