Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 1000-1019 av 1966
-
The influence of exercise modality on training load management
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Purpose: To provide novel insight regarding the influence of exercise modality on training load management by: 1) providing a theoretical framework for the impact of physiological and biomechanical mechanisms associated ... -
Influencer Marketing - #Sponset. En kvalitativ studie av influencers påvirkning på sine følgere
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Vi ønsker i denne oppgaven å undersøke hvordan influencere på sosiale medier kan påvirke sine følgeres merkefølelser og merkekjennskap gjennom Instagram. På bakgrunn av en forskningsrapport av Marketing in Asia Group ... -
Influencer marketing - er det så avgjørende som man tror? En kvalitativ studie av generasjon Zs kjøpsbeslutninger
(Bachelor thesis, 2020-05-29)Generasjon Z er en generasjon som vil være viktig i tiden fremover, både å forstå de, men også for bedrifter som skal markedsføre seg mot de. Dette er et felt det er forsket lite på, noe som fattet vår interesse for ... -
Influencer marketing: Er popularitet viktigere enn troverdighet?
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse for influencer marketing på Instagram, samt hvilke faktorer som ligger bak påvirkningskraften det har på forbrukerne i denne kanalen. Oppgaven handler om og fokuserer ... -
Influensermarkedsføring – Hvordan velge ut en influenser til TINE MatCup?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)På vegne av TINE SA (Fra nå av TINE) har man gjennomført en samfunnsvitenskapelig studiet med et fenomenologisk design. Studiet avdekker informasjon om fenomenene «influenser», «influensermarkedsføring» og hvorfor det ... -
Informal Caregivers and Psychosocial Support: Analysis of European Dementia Policy Documents
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Information system purchase and integration contingencies when companies merge
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This study grounds empirically the purchasing and further integration of an implemented information system set in the frenzied context of a corporate merger. A single longitudinal case study from the Norwegian pelagic ... -
«Ingen kommentar» - En bacheloroppgave i krisekommunikasjon
(Bachelor thesis, 2021)Naturkatastrofer og andre store kriser er upløyd mark for de aller fleste i velferdsstaten Norge, hvor rutiner, kontroller, respekt for regler og lov, samt tillit til egne myndigheter er noe av det som er beskrivende for ... -
Ingen tittel
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne bacheloroppgaven har til hensikt å undersøke et allerede stort, men samtidig stadig voksende samfunnsproblem. En artikkel om bærekraftig utvikling på FN sine sider skriver at hvis alle mennesker skulle hatt samme ... -
Ingeniørers preferanser ved valg av arbeidsgiver
(Bachelor thesis, 2013-12-17) -
Inkludering og utnyttelse av etnisk mangfold i norsk arbeidsliv – samsvar mellom ord og handling?
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med oppgaven er å undersøke arbeidsgivers syn på mangfold, og få forståelse for hva som skal til for å lykkes med mangfoldsarbeid. Problemstillingen er som følger: Hva er suksesskriteriene for å lykkes med ... -
Inngangs- og kommunikasjonsstrategi for Katrin Uri: Hvilken inngangs- og kommunikasjonsstrategi vil være optimal for et norsk klesmerke som ønsker å etablere seg i Italia?
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Formålet med denne oppgaven er å utforske hvordan et norsk klesmerke kan etablere seg og få en sterk markedsposisjon i utlandet. Mote er en stor business, og flere mennesker er involvert i produksjon, kjøp og salg av klær ... -
Innholdsmarkedsføring for Funbit AS
(Bachelor thesis, 2020-06-06)Temaet for denne bacheloroppgaven er inbound- og innholdsmarkedsføring. Vi har i samarbeid med Funbit AS produsert og publisert to artikler som hadde til hensikt å selge nettsider. Artiklene ble distribuert gjennom sosiale ... -
Innovasjon og arbeidsledighet i Spania
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Utgangspunktet for denne oppgaven er den strukturelle arbeidsledighetskrisen i Spania som har eskalert enormt siden finanskrisen. Det brukt relevant teori og empiri for å få oversikt over strukturene og de bakenforliggende ... -
Innovasjon – diffusjon – adopsjon: Digitalisering av undervisning i pandemiens tid
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan innovasjoner skapes, spres og absorberes i en digital arbeidshverdag. For å undersøke denne problemstillingen har jeg tatt for meg en konkret innovasjonsprosess, digitalisering ... -
Innovasjoner i arbeidslivet – hva forventer generasjon y?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Denne bacheloroppgaven omhandler generasjon Y sine forventinger til forandringer i fremtiden og hvordan disse forandringene påvirker arbeidslivet. Problemstillingen er: «Hvilke ulike forventninger har generasjon Y til ... -
Innovation during the Covid-19 crisis: an in-depth study of eight companies
(Master thesis, 2022)Over the years, researchers in the field of innovation have debated whether recession and crisis have given organisations opportunities, or limitations for growth. The Covid-19 crisis has now given a unique opportunity to ... -
Innovation governance in the forest sector: Reviewing concepts, trends and gaps
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Innovation in the forest sector is a growing research interest and within this field, there is a growing attention for institutional, policy and societal dimensions and particular when it comes to the question of how to ... -
Innovations in the global knowledge economy: consequences for organizations
(Peer reviewed; Journal article, 2014)The authors know with a high degree of certainty that when new knowledge emerges, innovations in organizations will be created and economic growth stimulated in the global knowledge economy. The question the authors will ... -
Innovative leadership in organizations: the road to innovation performance
(Peer reviewed; Journal article, 2014)Organizations often experience problems and challenges due to the development of rigid bureaucratic rules and procedures, which may represent obstacles to creativity and innovation. In a global knowledge economy, innovation ...