Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 566-585 av 1149
-
Innovations in the global knowledge economy: consequences for organizations
(Peer reviewed; Journal article, 2014)The authors know with a high degree of certainty that when new knowledge emerges, innovations in organizations will be created and economic growth stimulated in the global knowledge economy. The question the authors will ... -
Innovative leadership in organizations: the road to innovation performance
(Peer reviewed; Journal article, 2014)Organizations often experience problems and challenges due to the development of rigid bureaucratic rules and procedures, which may represent obstacles to creativity and innovation. In a global knowledge economy, innovation ... -
INNOVATIVE PIONERPRODUKTERS REFERANSEPRISER I NYE PRODUKTKATEGORIER OG DERES VIRKNINGER PÅ PRISRETTFERDIGHET OG KJØPSINTENSJON.
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Oppgaven tok med utgangspunkt i eksisterende teori om blant annet pionerprodukter, referansepriser, prisstrategier og kjøpsbeslutninger, sikte på bekrefte kausale mekanismer mellom eksterne og interne referansepriser, ... -
Intensjon ved bytte av bank
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne oppgaven og dens hovedtema er intensjon ved bytte av bank. På bakgrunn av temaet har vi derfor valgt problemstillingen “Hva påvirker intensjonslojaliteten til en bankkunde?”. Oppgaven er forankret i ... -
Intern merkebygging: et konseptuelt rammeverk for å bygge intern merkestyrke.
(Master thesis, 2014-10-01)Denne studien utvikler en konseptuell modell for intern merkebygging og intern merkestyrke, og utforsker denne modellen gjennom kvalitativ metode; dybdeintervjuer av ledere i norske organisasjoner. Modellen bygger på ... -
Internasjonal onboarding: Skal onboarding være likt for alle?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Hensikten med oppgaven er å belyse hvordan norske virksomheter praktiserer onboarding av utenlandske arbeidstakere, med bakgrunn i teorien til Bauers fire C´er: Compliance, Clarification, Culture og Connection. På ... -
Internasjonale Feilansettelser: Hvordan forhindre feilansettelser blant expatriates og self-initiated expatriates i Norge?
(Bachelor thesis, 2016-11-09) -
Internettannonsering – en eksperimentell studie på effektiviteten av innholdsmarkedsføring og bannerannonser
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Temaet for denne oppgaven er internettannonsering, med spesielt fokus på innholdsmarkedsføring. Innholdsmarkedsføring har fått et oppsving i popularitet i forbindelse med at vår mediehverdag har blitt mer digital i Norge. ... -
Internetthandel. Hvilke faktorer avgjør om man handler på internett og i hvilken grad klarer aktørene å skape lojalitet?
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Internkommunikasjon
(Bachelor thesis, 2016-11-11)I innledningen utdyper vi problemstillingen, og de aspektene rundt vi vil undersøke. Videre presenterer vi Uni Micro, bedriften vi har fått bruke som case. Her forklares det kort hvor de startet og hvordan veien har blitt ... -
Internkommunikasjon av nøkkelkundeforvaltning: - en kvalitativ studie i norsk hotellbransje
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Vi har gjennom denne oppgaven forsket på hvordan helhetlig nøkkelkundeforvaltning bør kommuniseres til de ansatte, og hvordan dette kan være med på å påvirke lojaliteten til kundene. Vi har i vårt arbeid benyttet oss ... -
Internkommunikasjon og endringsledelse - hvorfor er internkommunikasjon viktig i endringsprosesser?
(Bachelor thesis, 2021-01-05)Konkurranse i markedet, teknologisk utvikling, krav fra myndighetene, samfunnsøkonomien og til og med naturkatastrofer eller pandemier, gjør at virksomheter lever med et kontinuerlig endringspress om være i takt med ... -
Introduction: Playful Transgressions
(Chapter, 2018-01-11) -
En introduksjon til metodene bloggere bruker for å promotere produkter, og hvordan dette kan påvirke deres lesere.
(Bachelor thesis, 2013-12-05)I denne oppgaven skulle vi se på hvordan forbrukere blir påvirket av eksponering av en produktomtale via sosiale medier, nærmere bestemt blogg. Vi ønsket å få en forståelse av hvordan blogginnlegg er utformet på en ... -
Introduksjon: Komparative perspektiver på entreprenørskap og sosial endring
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Dette er introduksjonen til et spesialnummer om entreprenørskap. Det forteller hvordan entreprenørskapsbegrepet kom inn i antropologien på 1960-tallet og dets betydning for antropologiens kjernevirksomhet – å frembringe ... -
Introduksjon: Komparative perspektiver på entreprenørskap og sosial endring
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Dette er introduksjonen til et spesialnummer om entreprenørskap. Det forteller hvordan entreprenørskapsbegrepet kom inn i antropologien på 1960-tallet og dets betydning for antropologiens kjernevirksomhet – å frembringe ... -
Intrusive media and knowledge work: how knowledge workers negotiate digital media norms in the pursuit of focused work
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article analyses how knowledge workers experience and reflect upon intrusions from digital media in the pursuit of focused work. As a multitude of digital media technologies have become integral to working life, ... -
Investigating PostNord Logistics. En analyse av organisasjonsdrevet merkebygging.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Denne oppgaven er bygd opp av to hoveddeler. I første delen vil det bli gjennomført en teorigjennomgang av aktuelle temaer i oppgaven. Oppgavens rammeverk er Bjerke og Inds sammenkoblingsmodell som danner utgangspunkt ... -
Involvering i endringsprosesser. Et studie av ansatte og ledelsens involveringsgrad i endringsprosesser.
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Is "Doing Good" Good for Business?
(Bachelor thesis, 2020-05)I takt med globalisering, kapitalisme, teknologi og klimautfordringer, har bedrifters samfunnsansvar fått økt betydning. Tidligere forskning om samfunnsansvar har vist en filantropisk holdning til tema, hovedsakelig gjennom ...