Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 69-88 av 1149
-
Blokkjede - en fremtidig løsning for dataregulering og personvern
(Bachelor thesis, 2021)Kryptovalutaer som Bitcoin og Ethereum har blitt sentrale temaer rundt om i verden når vi snakker om teknologisk innovasjonen. Teknologien som står bak disse kryptovalutaene er blokkjede. De fleste er mest kjent med ... -
Boligmarkedet for førstegangskjøpere
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne oppgaven ønsker vi å se på hvordan Finansdepartementet påvirker boligmarkedet gjennom deres boliglånsforskrifter, hvor vi i hovedsak legger vekt på hvordan førstegangskjøpere vil finansiere boligkjøp. Vår avgrensning ... -
Brand community og personlige identiteter i den digitale verden
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Branded content filmer
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I denne oppgaven har vi skrevet om branded content filmer, som er forankret under paraplybegrepet Content Marketing. Dette er ikke et nytt begrep, men viser sin aktualitet gjennom økende fremtreden av virksomheter som ... -
Bransjerelaterte læringsaktiviteter i medie- og designfag: Praksis og involvering med arbeidslivet scorer høyt hos studentene
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Samarbeidet mellom høyere utdanning og arbeidslivet er blitt vektlagt sterkere de senere årene. Både NOKUT og Kunnskapsdepartementet prioriterer utvikling av slikt samarbeid på ulike nivåer. Dette er synlig gjennom meldinger ... -
Bruk av Facebook som et profesjonelt verktøy i internkommunikasjonen
(Bachelor thesis, 2014-10-08)Denne bacheloroppgaven startet med at vi gjennom egne erfaringer og venners uttalelser, hadde inntrykk av at mange butikker benytter Facebook til å kommunisere med sine medarbeidere. Dette fanget vår interesse og snøballen ... -
Bruk av nettverk i kvinners karriereutvikling mot professor- og dosentstillinger i akademia
(Peer reviewed; Journal article, 2021)I akademia har det vært tradisjon for å assosiere karriere og avansement med personlig talent og særlige kompetanser, og noe som gjerne har blitt forstått som den enkeltes ansvar. Karriereutvikling i Norge blir imidlertid, ... -
Bruk av opinionsledere på sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Med utgang punkt i den norske motebransjen har vi valgt å se på bruk av opinionsledere i markedsføring på sosiale medier. Bakgrunnen for valget er vår interesse for mote, og det potensiale som ligger i markedsføring på ... -
Bruk av sosiale medier ved rekruttering.
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Den foreliggende studien prøver å forstå hvordan sosiale medier i rekrutteringsprosessen brukes i norsk næringsliv, for så kunne se på fordeler og ulemper ved dette. Ved kvalitativ metode og herunder dybdeintervjuer har ... -
Bruk av virkemidler i en endringsprosess: - Westerdals School of Communications – Hvor de løfter seg fra et produkt til et annet
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunnen for denne oppgaven er basert på vår interesse for organisasjonsendring, og vi ville derfor se hvordan bedrifter tar for seg og gjennomfører endring. Vi ville inn i en bedrift å få innblikk i en faktisk ... -
Bruk og utvikling av personas for å skape målrettet kommunikasjon for Norges Snowboardforbund
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan segmentering og bruk av personas kan bidra til å spisse kommunikasjonen mot en spesifikk gruppe mennesker. Problemstillingen er: ”Hvordan kan Norges Snowboardforbund rekruttere ... -
Brukerinvolvering: et verktøy for å optimalisere bruken av IT-systemer
(Bachelor thesis, 2019)Vi har med denne undersøkelsen ønsket å få en større forståelse for menneskers aksept av teknologiske systemer i bedrifter, og hvordan man kan påvirke denne aksepten gjennom brukerinvolvering. Brukerinvolvering er et viktig ... -
Brukerstyrte digitale plattformers innvirkning på en bedrifts serviceleveranse - En eksplorativ undersøkelse blant hoteller i Oslo
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne avhandlingen ser vi på brukerstyrte digitale plattformers innvirkning på en bedrifts serviceleveranse. Dette har vi gjort ved å gjennomføre en kvalitativ undersøkelse i form av dybdeintervjuer med fem informanter, ... -
Bryr du deg egentlig om klimaet? - En studie om hvordan forbrukeres atferdsintensjon kan påvirkes gjennom informasjon
(Master thesis, 2021)Store deler av de menneskeskapte klimagassutslippene skyldes overforbruk av tekstiler i den vestlige verden. I lys av det tar denne masteroppgaven for seg hvordan hvert enkelt individ kan bidra til å begrense klimagassutslippene ... -
Brød og sirkus eller politikk og sak? : En kvantitativ studie av Arbeiderpartiet og Høyres bruk av Instagram i valgåret 2017.
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven er et resultat av en kvantitativ undersøkelse av Arbeiderpartiet og Høyres bruk av Instagram i løpet av valgåret 2017.Formålet med oppgaven erå undersøke hvordan Norges to største partier benytter ... -
Building Organizational Resilience Through Organizational Learning: A Systematic Review
(Peer reviewed; Journal article, 2022)With organizational environments becoming increasingly complex and volatile, the concept of “organizational resilience” has become the “new normal”. Organizational resilience is a complex and multidimensional concept which ... -
Butikkens prisimage – Et studie av dens samspill med kvalitet, kjøpsintensjon og materialistisk forbruk
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Høsten 2017 begynte arbeidet med å kartlegge temaet til bacheloroppgaven. Med grunnlag i egen interesse falt valget innenfor forbrukeratferd og markedsføring. Fra dette utgangspunktet og i tråd med veileder, lyder ... -
Bærekraft og konkurransefortrinn : Et studie om hvordan bedrifter kan prestere bedre ved å ha en proaktiv tilnærming til bærekraft
(Master thesis, 2020-06)As the strain on planet Earth is increasing, there is a heightened need for organizations to address the natural environment and come as close to zero emission levels as possible. The purpose of this study is to clarify ... -
Bærekraftig markedsføring: HVORDAN OG HVORFOR KUNDER SKAL DELTA I SIRKULÆRE CSR-AKTIVITETER?
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven har undersøkt forbrukerresponser og forbrukeratferd til CSR eller Corporate Social Responsibility innen sirkulære tjenester. Denne oppgaven undersøker hvordan samsvar mellom bedriften og CSR-aktiviteter ... -
Bør bedrifter alltid fortelle om sitt samfunnsansvar? En studie om effekten av CSR på oppfattet pris og kvalitet
(Master thesis, 2019)Vår masteroppgave tar for seg sammenhengen mellom det å kommunisere CSR (bedrifters samfunnsansvar) og forbrukeres oppfattelse av pris og kvalitet. Mer konkret har vi først undersøkt hvordan CSR påvirker forbrukerens ...