Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 89-108 av 1149
-
Cable Tidy - en markedsplan. Hvordan lansere Cable Tidy på det norske markedet.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Career ambitions of women academics. Are women willing and able to rise to the top in higher education institutions?
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The disproportion of women to men at the top tier in the academic hierarchy, concerns politicians, academic leaders, students, and other stakeholders. A popular explanation for the gender imbalance in elite positions is ... -
City Choice Oslo. Et sentralisert revenue management samarbeid.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
The Clock is Ticking—Or Is It? Customer Satisfaction Response to Waiting Shorter vs. Longer than Expected During a Service Encounter
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Customer waits are commonplace in retail settings. To develop efficient wait management strategies, retailers need insights into how customers respond to waiting during service encounters. An intuitive insight supported ... -
Co-branding: en strategi for alle?
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvilken effekt co-branding har som strategi, og om denne effekten er den samme for bedrifter med lav vs. høy merkekjennskap. De teoretiske begrepene som blir benyttet i studien ... -
Co-creation i Norge: en kartlegging av innovative virksomheters syn på interessenter og co-creation
(Master thesis, 2017-10-28)Åpen innovasjon og involvering av kunder og andre interessenter i innovasjonsprosessen blir av akademikere og næringslivsaktører sett på som den mest verdifulle måten å drive innovasjon på. Co-creation er en innovasjonsmetode ... -
Co-creation: Hvordan forbrukerdrevet innovasjon skaper verdi for både forbruker og bedrift
(Bachelor thesis, 2017-11-07)Formålet med denne oppgaven har vært å å skape en bedre forståelse for hvordan verdi skapes i form av innovasjonsprosessen ”co-creation”. Oppgaven tar sikte på hvordan prosessen foregår på et organisatorisk nivå og hvordan ... -
Coaching – en ledarstil?
(Bachelor thesis, 2017)Denna Bacheloruppsats förmedlar ett perspektiv kring coaching och dess relevans som ett fullständigt eller delvis inkluderande ledarskap. Uppsatsen framställer en teoretisk och empirisk förståelse kring de positiva och ... -
Competition, Change, and Coordination and Collaboration: Tracing news executives’ perceptions about participation in media innovation
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Introduction Research Questions and Methods Results Discussion and conclusion Additional information Footnotes References Full Article Figures & data References Citations Metrics Licensing Reprints & Permissions ... -
Constructing managerial manoeuvring space in contradictory contexts
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Content marketings effekter på involvering og kjennskap
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Content marketing er et begrep som stadig blir omtalt i reklame- og kommunikasjonsbransjen. Likevel finnes det konseptuelle uenigheter om hva begrepet er og består av. I vår avhandling ønsker vi å undersøke hvordan content ... -
Corporate Social Responsbility. Et eksperiment av CSRs effekt på holdning, kjøpsintensjon og merkekonsepter.
(Bachelor thesis, 2013-12-05) -
Corporate Social Responsibility - Påvirkes forbrukerens holdninger til merkevaren av at bedriften tar samfunnsansvar?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Corporate Social Responsibility (CSR) er de aktivitetene bedriften bidrar med i samfunnet for å ta ansvar for omgivelsene rundt seg, utover det som er lovpålagt. Bakgrunnen for oppgaven vår er at denne typen markedsfør ... -
Corporate Social Responsibility i norsk næringsliv.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Corporate Social Responsibility: Hvordan kommunisere CSR for å styrke merkeholdning
(Bachelor thesis, 2017)Corporate Social Responsibility (CSR), også kalt bedriftens samfunnsansvar, er de aktivitetene bedriften bidrar med i samfunnet utover det som er lovpålagt. Dette har i løpet av de siste tiårene blitt en strategi som ... -
Corporate Social Responsibility: samvittighet i handleposen
(Bachelor thesis, 2018-10-01) -
Couchsurfing - Hvorfor er min sofa din sofa?
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet Couchsurfing. Dette er et fenomen som er lite forsket på her i Norge, og som fremdeles er noe ukjent blant nordmenn fordi de rett og slett ikke egentlig vet hva nettjenesten ... -
Country-of-Origin
(Bachelor thesis, 2013-12-05)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven omhandler country-of-origin og forbrukeres evaluering av produkter ut ifra en vurdering av det gitte opphavet. Hensikten var å se i hvilken grad forbrukernes evaluering i kjøpssituasjoner ... -
COVID-19 and vision impairment: Constraints negotiation, participation, and well-being during lockdown in the United Kingdom
(Peer reviewed; Journal article, 2021)In response to the Coronavirus disease, the United Kingdom (UK) government introduced lockdown measures requiring people to isolate and adhere to social distancing. This article uses Constraints Negotiation Theory to examine ...