• Creating positive memory in staged experiences through sensory tools 

      Elvekrok, Ingunn; Gulbrandsøy, Pia (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      This research investigates the link between the degree of sensory stimulation and positive memory in staged experiences. First, a field study on how two museums used sensory tools in their experience design was conducted. ...
    • Crisis Communication 

      Diers-Lawson, Audra (Journal article, 2017)
      For organizations they are pervasive, difficult to keep quiet in today’s global multimedia environment, challenging, can be catastrophic or even opportunities for organization’s to thrive and emerge stronger. They are ...
    • CRM i Elkjøp og Lefdal 

      Neskovic, Hana; Ngoc, Hai Q.; Thormar, Christoffer (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Cross Cultural Crisis Communication: A Comparative Case Study 

      Le, Chanh Cu (Master thesis, 2014-10-21)
      Casestudien undersøker om kultur har en betydning for krisekommunikasjon. Kultur kan være så mangt, men i denne oppgaven er det snakk om nasjonalkultur. Anderson (1996) skriver at en nasjon er et forestilt felleskap hvor ...
    • Crowdfunding som finansieringskilde – motivasjonen bak donasjonen 

      Rydeng, Maria Kathinca Nilsen; Håheim, Andreas; Rui, Sondre Næs (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Formålet med denne oppgaven har vært å studere hva som motiverer individer til å donere penger via nett-plattformer som tilbyr crowdfunding. Problemstillingen er: hvilke motiver foreligger når en velger å gi støtte gjennom ...
    • CSR in Controversial Industries: Can the Norwegian Oil and Gas Industry Benefit From Communicating their Environmental CSR Efforts? 

      Karlsen, Tonje Elise (Master thesis, 2020-06-23)
      As corporate social responsibility (CSR) initiatives are used more frequently as a marketing tactic, research is lacking on the subject with regard to controversial industries. The aim of this study is to ...
    • Dårlige tider for godt nytt? 

      Krabseth, Jonas; Austdal, Andreas; Grevle, Marte (Bachelor thesis, 2015-10-15)
      I denne oppgaven tar vi på oss rollen som forskere og tar en nærmere titt på om positive finansielle presseoppslag knyttet til DNB kan ha negative konsekvenser på forbrukernes holdninger, og om dette igjen kan føre til et ...
    • De nye samfunnspåvirkerne 

      Machlar, Stine (Bachelor thesis, 2019)
      I denne oppgaven tar jeg for meg hvordan sosiale medier har gitt mennesker makt til å påvirke samfunnet. Målet med reportasjen er å gi et innblikk i og en forståelse av hvordan sosiale medier kan bidra til samfunnspåvirkning. ...
    • Den ideelle reisen – motivasjon og behov 

      Gundersen, Katarina; Jakobsen, Martine Eriksson (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      Formålet med denne avhandlingen er å se om reisemønsteret har endret seg over tid og eventuelle faktorer som har endret seg. For å kunne kartlegge dette har vi først sett på ulike reisemotiver, altså hva som får turistene ...
    • Den som ikke er med er imot? - En casestudie om håndtering av motstand mot endring på et storsykehus i Norge 

      Holmboe, Maria; Frøseth, Marthe (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er motstand mot endring og intern kommunikasjon, med et fokus rettet mot endringsprosesser i norsk helsevesen. Det virker som at endring er et økende fenomen i helsevesenet og i organisasjoner ...
    • «Den som lærer av sine tap, vinner mye»: en bacheloroppgave om varsling og organisasjonsmessig læring i politietaten 

      Andersen, Lena Kvernberg; Bergh, Marit Johanne Halvorsen; Klokset, Kaia (Bachelor thesis, 2017-10-25)
      I 2014 opplevde politiet sin aller første store varslingssak, Monika-saken. I etterkant av Monika-saken har politiledelsen fått sterk kritikk for sin håndtering av varslene som kom i forbindelse med saken. To år senere ...
    • Den ultimate guiden for mobilhandel 

      Westre, Mari; Wien, Sarah Elisabeth; Ølstøren, Merethe (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      Vi hadde over lengre tid ergret oss over dårlige nettbutikk løsninger når vi surfet på mobil og nettbrett. Når dagen for valg av tema for bacheloroppgaven kom, valgte vi å utnytte denne muligheten. Vi ønsket å lage en guide ...
    • Den usynlige minoriteten 

      Hellevang, Synne (Bachelor thesis, 2021)
      Bakgrunnen for denne oppgaven er den samfunnsmessige endringen vi har sett de siste årene. Verdens øyne har igjen vært rettet mot en borgerrettighetsbevegelse for svarte i USA. Den har åpnet en ventil for mange minoriteter. ...
    • Designets rolle for salg av snus: En kvalitativ undersøkelse på påvirkningsfaktorer til snusforbruk 

      Jakupi, Valbona; Johansen, Linn Kristine (Bachelor thesis, 2017)
      Med innføring av standardiserte tobakksemballasjer, ble vår interesse fanget av argumentasjonen bak den nye lovbestemmelsen; at unge blir påvirket til å ville prøve snus på grunnlag av snusboksens design. Vi ønsket å ...
    • Destinasjonsimage. En casestudie om hvordan informasjonsinnhenting på nett påvirker Norges image som destinasjon. 

      Håvoll, Christine Hafnor; Weibye, Martin; Roberts, Pernille (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Til tross for at forskning vedrørende imagedannelsesprosessen er intensivert de siste årene er det fremdeles sider ved fenomenet som er lite utforsket. Deriblant hvordan de ulike informasjonskildene påvirker imagedanne ...
    • Destruktiv ledelse En kvantitativ studie om kjønnsforskjeller i oppfattelsen av destruktiv lederatferd 

      Andersen, Anette Trosten; Åslie Sara, Kristine; Solvang, Annelene (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Vår interesse for ledelse og de negative aspektene ved det var utgangspunktet for denne bacheloroppgaven. Tidligere er det forsket lite på destruktiv ledelse sett i sammenheng med kjønn. Destruktiv ledelse bør ses på som ...
    • Det avgjørende konkurransefortrinnet - En studie av faktorer som påvirker en selgers prestasjon 

      Nordvold, Martin; Opsalhagen, Stian; Knutson, Bjørnar (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Denne bacheloroppgaven har som hensikt å presentere faktorer som påvirker selgers prestasjon. For å besvare dette har vi valgt problemstillingen: ”Hvilke faktorer påvirker en selgers prestasjon?” I salgssammenheng kan ...
    • Det digitale paradigme: Et skifte i kvalitetsdimensjoner 

      Knigge, Angelika; Johnson, Eivind Aamodt; Mjærum, Nikolai (Bachelor thesis, 2017)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i Sussnas (2015) fire dimensjoner for digital servicekvalitet. For å belyse hvilke faktorer som har størst påvirkning på tilfredshet og lojalitet hos brukerne til bedriftene Google, Facebook ...
    • Det ekstroverte idealet 

      Lahn-Johannessen, Marikken; Mysen, Ann-Helene; Flatøy, Kristine (Bachelor thesis, 2019)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg personlighetstrekket ekstroversjon – introversjon med hensyn til rekrutteringsprosesser og stillingsannonser. Vi har i tillegg et fokus på hvordan informantene opplever disse motsetningene ...
    • ”DET KAN JO VÆRE SUNT FOR LEDELSEN Å FÅ HØRE DE ANSATTES SYN, FOR SÅ VIDT. OG VICE VERSA” - EN STUDIE OM PÅVIRKNING I VERDIKARTLEGGING 

      Knudsen, Kristine; Grimsgaard, Mari; Myrstad, Marte (Bachelor thesis, 2015-10-21)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er organisasjonskultur. Vi avgrenset oppgaven til å omhandle verdier og verdikartlegging. Vi innhentet teori gjennom artikler, tidligere pensumbøker og annen faglitteratur. Vi snakket også ...