Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Ledelse"
Viser treff 1-10 av 10
-
City Choice Oslo. Et sentralisert revenue management samarbeid.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Destruktiv ledelse En kvantitativ studie om kjønnsforskjeller i oppfattelsen av destruktiv lederatferd
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Vår interesse for ledelse og de negative aspektene ved det var utgangspunktet for denne bacheloroppgaven. Tidligere er det forsket lite på destruktiv ledelse sett i sammenheng med kjønn. Destruktiv ledelse bør ses på som ... -
En casestudie av gjennomtrekk og retainment i kunnskapsbedriften Knowit
(Master thesis, 2022)Denne masteravhandlingen er en kvalitativ casestudie av konsulentforetaket Knowit. Oppgavens problemstilling er; “Hvordan kan Knowit bli bedre på å beholde kunnskapsrike ansatte?”, noe denne kvalitative avhandlingen prøver ... -
Flerkulturell ledelse i DNV
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
Hvordan kan ledere anvende motivasjon for å nå mål bedriften setter?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Sammendrag I denne oppgaven har vi gått ut i fra følgende problemstilling “Hvordan kan ledere anvende motivasjon for å nå mål bedriften setter? ". Formålet med denne oppgaven har vært å se nærmere på lederes muligheter ... -
Kraften bak viljestyrke - Mobilisering av viljestyrke for å ta lederskap
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Dagens samfunn er i stadig utvikling og globaliseringen fører til et tøffere marked for selskapene. Dette fører til at lederyrket blir svært krevende, og spriket mellom gode og dårlige ledere blir mer synlig. Hva er det ... -
Ledere og sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Bakgrunnen for denne oppgaven er interesse og nysgjerrighet rundt hvordan ledere bruker sosiale medier, hvorfor noen lykkes og andre ikke. Vi ønsker å avdekke hva ledere mener skal til for og lykkes i sin bruk av sosiale ... -
Turnover i Berg-Hansen Reisebureau.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Å lede gjennom sine ansatte.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Frontlinjepersonell på hotell har ofte det første møtet med gjesten og det knyttes en del forventninger til deres prestasjoner. Forventningene kommer fra flere hold, som fra deres ledere og gjestene selv. Man kan derfor ... -
Å samtale på jobb - Hvordan ledere kan få motiverte medarbeidere med høy eierskapsfølelse
(Bachelor thesis, 2012-01-10)