Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Merkebygging"
Viser treff 1-20 av 30
-
Albania- en potensiell merkevare?
(Bachelor thesis, 2013-11-27) -
Bergans og 71 garder nord. Forbrukerenes respons på sponsorsamarbeidet
(Bachelor thesis, 2013-11-27) -
Corporate Social Responsbility. Et eksperiment av CSRs effekt på holdning, kjøpsintensjon og merkekonsepter.
(Bachelor thesis, 2013-12-05) -
Endret maktstruktur i dagligvarebransjen. Alternative leverandørstrategier mot trusselen fra kjedenes egne merkevarer EMV.
(Master thesis, 2014-10-01)Dagligvarebransjen i Norge har vært i betydelig endring de siste 20 år. Dagens situasjon bygger på en dominans av fire aktører som står for over 99 prosent av markedet. I nyere tid har kjedenes egne merkevarer (EMV) hatt ... -
Eventmarkedsføring- Et casestudie av Red Bull Sparkstøtting Supercross
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Bakgrunnen for denne oppgaven bygger på vår nysgjerrighet på bruk av eventer som markedsføringsverktøy. Red Bull er en av mange bedrifter som i økende grad benytter eventer som en del av markedskommunikasjonen, og skiller ... -
Examining Norway’s destination image and French tourists’ travel choice behavior. Implications for destination organizations.
(Bachelor thesis, 2012-01-30) -
Generasjon X og Y sin motivasjon for å velge private brands
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Denne bacheloroppgaven belyser de norske dagligvarekjedenes private brands og ser på hvilke faktorer som påvirker motivasjonen når generasjon x og y velger disse merkene. Vi presenterer private brands gjennom historie, ... -
Geraci Siculo, en autentisk opplevelse?
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Gjør meg mett! - med Nutrilett?
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
Håndtering av merkekriser
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Hvordan kan Rosa Sløyfe skape en sterkere relasjon til sine samarbeidspartnere?
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
Hvordan skapes kunde-merkerelasjon i et høykonsumsegment som Pepsi og Coca- Cola i tv-reklame?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Hensikten ved denne bacheloroppgaven har vært å undersøke forholdet mellom to merkevarer, kunde-merkerelasjon og TV-reklame. Problemområdet har vært hvordan kundemerkerelasjon kan skapes gjennom TV-reklame, og da med en ... -
Intern merkebygging: et konseptuelt rammeverk for å bygge intern merkestyrke.
(Master thesis, 2014-10-01)Denne studien utvikler en konseptuell modell for intern merkebygging og intern merkestyrke, og utforsker denne modellen gjennom kvalitativ metode; dybdeintervjuer av ledere i norske organisasjoner. Modellen bygger på ... -
Kultur og identitet i merkevarer - Freia Melkesjokolade, et stort stykke Norge.
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Som markedsføringsstudenter fremstår det som interessant for oss å få en dypere forståelse samt innsikt i hva som gjør et merke mer populært enn et annet. Merkeverdi og merkevarebygging er viktig for å kunne henge med i ... -
Kvikk Lunsj- nordmenns turkamerat i 75 år
(Bachelor thesis, 2014-01-06) -
En markedsanalytisk oppgave om den norske bakeribransjen
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Sammendrag Med denne oppgaven ønsker vi å undersøke forbrukerens oppfatning av den norske bakeribransjen og hvordan de forskjellige merkene er posisjonert. United Bakeries er et forholdsvis nytt bakeri, men har i de siste ... -
Markedskommunikasjon i Sosiale Medier - Generelle Suksesskriterier og Fallgruver
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Merkeposisjonering av Ringnes Pilsner
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Oppgaven har ved å benytte kvalitativ metode, innsamlet sekundærdata, teori omkring posisjoneringsstrategi og merkevarebygging, forsøkt å svare på problemstillingen; Hvordan bør Ringnes Bryggeri posisjonere sitt Produkt ... -
Merkesamarbeidets påvirkning på merkevarer
(Bachelor thesis, 2014-03-19)I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss temaene merkevarebygging og merkesamarbeid. Vi har valgt å se på merkevaren H&M for å belyse dette temaet da de har hatt mange forskjellige alliansepartner, og vi finner det ... -
MH 68° Nord som verktøy for intern merkebygging på Markedshøyskolen
(Bachelor thesis, 2012-11-28)