• Omdømme etter krise og innvirkning på kjøpsintensjon – en studie av Volkswagen 

      Larsen, Martin Krog; Endsjø, Jakob; Platou, Filip (Bachelor thesis, 2016-11-21)
      Diesel-jukset til Volkswagen var en omfattende og mye omtalt sak da den ble kjent høsten 2015. En situasjon som dette kan skade både salg og bedriftens rykte. I dette studiet har vi som formål å gi innsikt i om omdømmet ...
    • Omdømmebygging på Facebook: Effekter av kommunikasjon av samfunnsansvar, sett i lys av flyktningkrisen i Europa 

      Moe, Josefine Gjerde; Grønning, Cecilie (Bachelor thesis, 2016-11-21)
      Gjennom et eksperimentelt undersøkelsesdesign (eksperiment) ble det utformet to eksperimentgrupper som ble utsatt for ulike manipulasjoner. De to gruppene mottok informasjon om en bedrifts CSR aktivitet gjennom et ...
    • Omdømmets betydning for yrkestilfredsheten i Politiet 

      Kirkhus, Eivind; Aaberg, Bastian; Langevei, Christopher (Bachelor thesis, 2014-03-19)
      Denne bacheloroppgaven handler om en profesjons omdømme og betydningen det har for yrkestilfredsheten. Oppgaven gir i tillegg en forståelse av i hvilken grad identitet, image og tillit har betydning for politiets ...
    • Personlig merkevarebygging ved bruk av sosiale medier 

      Tollefsen, Madicken; Prent, Adrian (Bachelor thesis, 2014-03-19)
      Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på vår interesse for merkevarebygging. Når det er lite kunnskap om personlig merkevarebygging i Norge i dag, hadde vi lyst til å undersøke dette nærmere og se på hvilke faktorer som ...