Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSmulders, Nathalie
dc.contributor.authorKaland, Hedda
dc.date.accessioned2015-10-23T08:09:13Z
dc.date.available2015-10-23T08:09:13Z
dc.date.issued2015-10-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2357798
dc.description.abstractI vår bacheloroppgave har vi valgt å se på hvordan employee value proposition (EVP) kan brukes for å tiltrekke og beholde nøkkelmedarb eidere. For å svare på vår problemstillingen er det formulert tre forskningsspørsmål: - Hvordan påvirker samsvar ansattes lojalitet til arbeidsgiver? - Hvordan kan bedrifter skille seg ut i arbeidsmarkedet ved hjelp av employee value proposition (EVP)? - Hvordan involvere ansatte i utviklingen av employee value proposition (EVP)? Vi har innhentet informasjon om temaene relatert til problemstillingen gjennom artikler, forskning, undersøkelser og fagbøker. For å svare på problemstillingen har vi også gjennomført semistrukturerte dybdeintervjuer med tre fagpersoner, tre virksomhetskorrespondenter fra henholdsvis DNV GL, Telenor og Tine samt én person med erfaring innenfor branding og som i tillegg har jobbet for alle de tre virksomhetene. Basert på analyse av data innhentet fra informantene har vi samlet synspunkter og erfaringer for hvordan man kan bruke EVP for å tiltrekke og beholde nøkkelmedarbeidere i en bedrift. Hovedfunnene i oppgaven viser at det er grunn til å anta at en EVP som involverer ansatte gjennom deltagelse, kommuniserer et differensiert budskap og som gir et realistisk bilde av virksomheten vil være er et viktig verktøy for å tiltrekke og beholde nøkkelmedarbeidere. Det som også kommer frem er at mange at tiltakene er tidkrevende og vanskelige å gjennomføre i praksis, spesielt gjelder dette for store globale virksomheter. EVP omtales som et av de beste verktøyene bedrifter kan ta i bruk for å skape engasjement og for å beholde og tiltrekke seg talenter. Likevel er det foreløpig få bedrifter som er klar over hvilke effekter og fordeler en EVP kan gi.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titleEmployee Value Proposition: Et verktøy for å tiltrekke og beholde nøkkelmedarbeiderenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel