• Dynamiske identiteter: et visuelt eksperiment 

      Løneberg, Madeleine (Bachelor thesis, 2017-09-06)
      I dette research baserte prosjektet, er temaet for oppgaven dynamiske visuelle identiteter. Formålet med prosjektet er å utforske, eksprimentere og avdekke sannheter om dynamiske visuelle identiteter, gjennom å utføre ...
    • En visuell identitet for et nytt bærekraftig luksus-klesmerke 

      Voll, Sara (Bachelor thesis, 2019)
      Moteindustrien er den nest mest forurensende etter oljeindustrien. Dette har fører med seg både problemer rundt miljø, etikk og store avfallsmengder. Mange kleskjeder i dag begynner å legge om deres verdier og mål, der ...
    • Hvordan bruke en familiebedrifts historie i utviklingen av en visuell identitet? 

      Jerijærvi, Brita Andrea (Bachelor thesis, 2020-06)
      Øvre Pasvik Camping ble startet av Edith og Svend Randa, et ektepar som hadde vokst opp i Øvre Pasvik og bygda som holdt til der. Livet i bygda var et enkelt og rolig liv, hvor man levde i pakt med naturen. Man sådde ...
    • Pakningsdesign for sukkerfrie bakemikser : Hvordan markedsføre sukkerfrie bakemikser? 

      Santamaria, Celine (Bachelor thesis, 2020-06)
      For mange er det en selvfølge å legge vanlig hvitt sukker i handlekurven, men ingen er klare over hvor mye sukker vi får i oss i løpet av én dag. Mangel på kunnskap og gamle vaner har ført til at vi legger vekk den mørke ...
    • Redesign av visuell identitet for treningsstudio 

      Bergquist, Kasper (Bachelor thesis, 2017-08-31)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan den visuelle profilen et treningsstudio kan redesignes for å formidle en tydeligere identiet, og hvordan redesign av merkearkitektur kan skape en tydeligere kommunikasjon. Gjennom ...
    • Sneakers lika med identitet? En explorativ studie om sneakers som ett identitetsbyggande 

      Johansson, Sebastian (Bachelor thesis, 2017-09-01)
      Denna uppsats är den teoretiska delen av mitt projekt, där jag presenterar mina tillvägagångssätt i sökandet efter huruvida sneakers kan vara en bidragande faktor till vår självidentitet. Jag gör detta genom att metodiskt ...
    • Visuell identitet for det ukjente konseptet eventdesign i Norge 

      Markeseth, Tina Veronika Odberg (Bachelor thesis, 2017-08-31)
      Oppgaven tar for seg utviklingen av visuell identitet for et nytt eventdesignbyrå, et konsept som per i dag er ukjent i Norge. Bakgrunnen for valget av dette konseptet er min egen interesse for eventdesign, og idéen om ...
    • Visuell identitet for et nytt restaurant- og loungekonsept i Gamlebyen, Fredrikstad 

      Nagele, Nathalie (Bachelor thesis, 2017-09-07)
      Min egen personlige relasjon til Gamlebyen i Fredrikstad var i hovedsak det som førte til bakgrunnen for valg av tema til oppgaven. Etter mange års observasjon som en forbruker, har jeg hele tiden fundert på hvordan ...