Blar i Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon på emneord "Kvantitativ metode"
Viser treff 1-11 av 11
-
Brød og sirkus eller politikk og sak? : En kvantitativ studie av Arbeiderpartiet og Høyres bruk av Instagram i valgåret 2017.
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven er et resultat av en kvantitativ undersøkelse av Arbeiderpartiet og Høyres bruk av Instagram i løpet av valgåret 2017.Formålet med oppgaven erå undersøke hvordan Norges to største partier benytter ... -
Hva er beste praksis for Vestre Slidre Sparebank på Facebook?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Vi startet denne bacheloroppgaven med en stor interesse for sosiale medier og med et ønske om å finne ut hvordan norske bedrifter burde benytte seg av de. Vi snevret det inn til beste praksis på Facebook, ettersom vi ... -
Hverdagsapper
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet hverdagsapper som er blitt mer vanlig på den raskt voksende kommunikasjonsplattformen apper for digitale enheter. Med hverdagsapper mener vi apper som gir fordeler til forbrukere ... -
Hvilke faktorer påvirker kjøpsatferden til bergensstudenter ved valg av ølmerke?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne oppgaven har vi undersøkt hva som påvirker studenter i Bergen når de skal velge ølmerke, ved kjøp i butikk. Markedsføring av øl og alkohol er forbudt i Norge, noe som gir ølmerkene svært liten påvirkningskraft ... -
Hvordan øke interessen for handel i øvre etasje hos Byporten Shopping?
(Bachelor thesis, 2015-09-30)Hensikten med denne oppgaven var et ønske om å lære mer om Byporten Shopping. Vi ønsket å vite hva kundenes holdning til senteret var, hva de liker ved senteret, og hva de misliker eller synes mangler. Kjenner de til det ... -
Kraftige rammer: En analyse av interessegruppers tolkningsrammer i ACER-debatten
(Bachelor thesis, 2019)I løpet av tre år som studenter ved bachelorprogrammet PR og samfunnspåvirkning har vi ervervet mye kunnskap om politisk og strategisk kommunikasjon. Deriblant har vi fått kunnskap om hvordan tolkningsrammer (framing) ... -
Medienes utvikling - en fordel eller en ulempe for norske toppolitikere?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I løpet av våre tre år på bachelorstudiet PR og samfunnspåvirkning har vår kunnskap og interesse for politikk og politisk kommunikasjon gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under ... -
Norsk presse og etiske utfordringer – en eksperimentell studie på merking av native advertising
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Temaet for denne oppgaven er pressens troverdighet og merking av native advertising. Sistnevnte er en relativt ny form for markedsføring norske medier tilbyr på sine flater – en metode som kjennetegnes ved at formatet er ... -
Personifisert politisk kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2017-10-16)I denne oppgaven har vi tatt for oss utviklingen i politisk kommunikasjon, som har ført til at politikken har blitt mer personifisert. Det har blitt et større fokus på person enn parti, og vi finner mer kjendiseri enn ... -
Politisk kommunikasjon på sosiale medier – Mer brød og sirkus til folket?: Hva kjennetegner kommunikasjonen til Jonas Gahr Støre (Ap) og Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på Facebook?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven handler om politisk kommunikasjon på sosiale medier. Mer spesifikt er formålet med oppgaven å undersøke hva som kjennetegner kommunikasjonen til Jonas Gahr Støre og Trygve Slagsvold Vedum på Facebook. Disse ... -
Transaksjonskostnader – effekten på mobilhandel
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Vår oppgave tar for seg forholdet mellom transaksjonskostnadsteori og sannsynligheten for økt handel på mobil. Formålet har vært å undersøke hvilke transaksjonskostnader som forbrukere anser som viktige i kjøpsprosessen ...