• Kvinner i ASA-styrer. 

      Millar, Line Myhra; Myhrvold, Stine; Hommo, Anne Guro (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Med!denne!oppgaven!ønsker!vi!å!se!nærmere!på!hvordan!kvinner!har!det!i!ASAUstyrer! og!om!de!føler!seg!anerkjent!på!lik!linje!med!menn.!Dette!temaet!har!vi!valgt!fordi!vi!ble! inspirert!av!artikler!i!media!der!enkelt ...
    • Kvinners evolusjonære syn på attraktivitet 

      Frøshaug, Marianne; Hajou, Kajlin (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Formålet med oppgaven er å se nærmere på hvorfor vi vurderer noen mennesker som mer attraktive enn andre. Oppgaven forsøker å belyse dette fra et evolusjonistisk ståsted. Det teoretiske rammeverket er i hovedsak satt sammen ...
    • Kvinners evolusjonære syn på attraktivitet 

      Frøshaug, Marianne; Hajou, Kachine (Bachelor thesis, 2016-11-11)
      Formålet med oppgaven er å se nærmere på hvorfor vi vurderer noen mennesker som mer attraktive enn andre. Oppgaven forsøker å belyse dette fra et evolusjonistisk ståsted. Det teoretiske rammeverket er i hovedsak satt ...
    • Kvinners påvirkning ved kjøp av merkeklær til barn: En diskursanalyse av barneklær på nett 

      Ybanez, Jenny; Kvamme, Karoline (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Barn vokser raskt ut av klær, så hvorfor handle dyre merkeklær til barn? I denne undersøkelsen har vi valg å se på hva som kan påvirke kvinner til å handle dyre merkeklær til barn. Vi har derfor valgt å utforme følgende ...
    • Ledelse og sosiale medier. 

      Horne, Stian (Bachelor thesis, 2012-01-24)
    • [Lederatferd i Gasellebedrifter] 

      Hallstensen, Jeanett Gundersen; Myrvang, Aleksander Hansen; Horgmo, Daniel (Bachelor thesis, 2017-10-25)
    • LEGO og co-creation 

      Farhadi, Fariad; Digerud, Sverre (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      I denne oppgaven skal vi studere fenomenet co-creation og vise til effektene ved å ta i bruk konseptet. For å avsløre dette har vi utført en presentasjon av LEGO som er kjent som en ledende bedrift innen co-creation. I ...
    • Leveraging Dynamic Capabilities for Digital Platform Innovation in the Private Equity Industry 

      Varming, Helene (Master thesis, 2022)
      Purpose: Digital platforms have out-spun as a powerful tool of digital innovation in today’s competitive business environment. It is reported to disrupt nearly all industries – and to be an enabler of value creation and ...
    • Leveraging Twitter data to understand the dynamics of social media interactions on cryptocurrencies 

      Hibaq, Omar (Master thesis, 2022)
      Rapid technological change in the last decades has led to the emergence of new platforms and fields such as cryptocurrencies and social media data. Cryptocurrencies are decentralized digital currencies that use blockchain ...
    • Lojalitet i nettbutikker: effekter EWOM 

      Harstad, Espen Getz; Krosby, Espen (Bachelor thesis, 2014-01-31)
      Oppgaven tar for seg forholdet imellom fem digitale lojalitetsbyggende faktorer (basert på Zeithaml, Parasuraman og Berrys SERVQUAL-teori) og elektronisk word-of-mouth. Formålet med oppgaven er å undersøke innvirkningen ...
    • Mann deg opp! En litteraturstudie om maskulinitet, psykisk helse og mulige påvirkningskrefter 

      Wickmann, Teodor (Master thesis, 2022)
      Psykisk helse er for mange menn noe tabu eller fremmed. Selv om menn har psykiske lidelser på lik linje med kvinner, transpersoner og ikke-binære, er ikke temaet diskutert like hyppig. Selvmordsraten blant menn er høy, og ...
    • Medarbeiderdrevet innovasjon - Hvordan involverer DNV GL medarbeiderne sine i en innovasjonsprosess? 

      Amundsen, Kristin Marie; Nannestad, Tenzin Cathrine; Storøy, Cathrine Helene (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Formålet med denne oppgaven er skape en bedre forståelse for hvordan DNV GL sitt innovasjonsprogram Step Change involverer sine medarbeidere i en innovasjonsprosess. Bakgrunnen for at vi valgte å fokusere på akkurat dette ...
    • Mikroprosesser i online samskaping - Et kvalitativt studie 

      Hoummira, Samire; Arntsen, Hanne Birgitte (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Til tross for omfattende forskning på samskapingsfeltet, ser vi hull i forskningen som omhandler forståelsen av fenomenet på et dypere nivå. Problemstillingen i denne oppgaven lyder som følger: Hvordan kan vi forstå online ...
    • Motivasjon & ledelse. 

      Ars, Heidi; Plesner, Johan; Heedman, Maja (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • Motivasjon for å bli selvstendig næringsdrivende. 

      Colle, Emilie Roxanne (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • Næringsklyngens innflytelse på risikovillighet 

      Glærum, Kristin; Johnsen, Maren; Karlsen, Silje Marie (Bachelor thesis, 2016-11-14)
      Denne bacheloroppgaven har som hensikt å redegjøre for hvordan ulike elementer hentet fra klyngeteori påvirker en klyngebedrifts risikovillighet. For å besvare dette har vi valgt problemstillingen: “Hvordan påvirkes ...
    • Nøkkelfaktorer for en vellykket digitalisering av grunnskolen 

      Bikset, Vegard; Ellingsen, Jørgen; Vikøren, Peik (Bachelor thesis, 2020)
      Bacheloroppgaven tar for seg digitalisering i utdanningssektoren, hvor problemstillingen som er utarbeidet omhandler de ulike kriteriene for en vellykket digitaliseringsprosess i grunnskolen. Hensikten med denne oppgaven ...
    • Organisasjonsstruktur og entreprenøriell orientering 

      Lillevik, Anders Holmefjord; Solvang, Vidar; Selvik, Ruben (Bachelor thesis, 2017)
      Bakgrunnen for denne oppgaven startet med vår felles interesse for innovasjon, og den tillærte kunnskapen om temaet gjennom vårt studieforløp. Formålet var derfor å utvikle en problemstilling som tok for seg dette. Vi ...
    • Personlighetstrekk og opplevelse av negativt stress 

      Bakken, Beate Skjønhaug; Azami, Sonja Vanessa (Bachelor thesis, 2016-11-11)
    • Et perspektiv på lederens personlighet: fra jernhånd til silkehanske 

      Mehren, Iacob; Svabø, Johan (Bachelor thesis, 2013-12-09)
      Problemstilling: Hvordan har oppfattelsen av en god leders personlighet endret seg i ledelsesteorier fra 1800-tallet og frem til i dag? Er det sammenheng mellom endring i ledelsesteorier og endring i verdiskapningsform? Vi ...