Blar i Studentarbeider fra Institutt for økonomi og innovasjon på dokumenttype "Bachelor thesis"
Viser treff 1-20 av 100
-
1+1 = mer enn to. Om å skape synergieffekter
(Bachelor thesis, 2013-12-05) -
En analyse av strategivalget til e-handelbedriften Komplett.no, og vurdering av valgenes betydning for deres suksess
(Bachelor thesis, 2013-12-05)I denne besvarelsen har vi tatt for oss fagfeltet strategi og i den forbindelsen dens tematikk og teori. For å belyse dette valgte vi å se nærmere på Komplett.no og deres strategi valg for ehandel. Vi har valgt å benytte ... -
Anskaffelser på tvers av landegrenser: En casestudie av prosjektet Beitstadsundbrua
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Dagens samfunn er i stor grad preget av samarbeid på tvers av landegrensene og globalisering blir ofte omtalt i form av å knytte land tettere sammen. Samtidig står vi nå i en unik situasjon, relatert til coronaviruset, ... -
Atlantica Båtforsikring - en trygg merkevare på sjøen
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
“Bankers fremtid” Linje: Kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Denne oppgaven omhandler Vipps og det kommende PSD2 direktivet (Januar, 2018). En regulering i EU som gir flere mulighet til å kunne drive bankvirksomhet. Det legger også til rette for mer innsikt, som igjen kan legge til ... -
Barrierer for innovasjon: delingsøkonomi med gårsdagens regler?
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Vår bacheloroppgave har som formål å gi en dypere innsikt i hvordan finanskomiteen håndterer reguleringene av delingsøkonomien. For å avgrense fenomenet, har vi valgt å ta utgangspunkt i den mye omtalte tjenesten Uber. ... -
Beslutningstaking i jaktfasen til Mills DA: Et casestudie av innovasjonsprosessen til Mills DA
(Bachelor thesis, 2016-11-14)Tema for denne bacheloroppgaven er å avdekke hvilke faktorer som er de mest avgjørende for beslutningene som tas hos den norske matvareprodusenten Mills DA. Selskapet jobber strategisk og trinnvis med innovasjon, og ... -
Best Value Procurement: Et friskt pust i offentlige anskaffelser?
(Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven tar for seg prosjektstyrings- og anskaffelsesmetoden Best Value Procurement (BVP). Ideen om utformingen av metoden er basert på at man ønsket å finne en bedre måte å gjennomføre prosjekter på, da mange ... -
Brukerengasjement på Facebook: Nordic Dreamers
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Brukerengasjement i virtuelle samskapingsgrupper, i kontekst av skandinavisk banknæring og fintech, står som sentralt tema i oppgaven. Oppgaven belyser en innovasjonsmetode; samskaping, som i nyere tid har fått fotfeste ... -
Bærekraft og ledelse. En kvalitativ studie om lederes motivasjon for bærekraft
(Bachelor thesis, 2020)I denne sluttoppgaven ønsker vi å se på hvilke motivasjonsfaktorer ledere har når de tar bærekraftige valg. Bærekraft har vært et voksende og sentralt tema for samfunnet vårt og de kommende generasjonene, og er også et ... -
Bærekraftig atferd. Sammenhengen mellom bærekraftig holdning og handling
(Bachelor thesis, 2020)I denne oppgaven har vi tatt for oss temaet bærekraft som er avgrenset til klima og miljø. Studiens problemstilling er: Hva må til for å sikre en atferdsendring blant forbrukere for å omgjøre en positiv miljøholdning til ... -
Co-creation: Hvordan Lego samarbeidet seg tilbake til kundens hjerte
(Bachelor thesis, 2013-11-27) -
Co-working spaces, personlighet og sosiale nettverk: et casestudie av MESH
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Formålet med dette studiet har vært å skaffe en bedre forståelse for hvordan nettverk i co-working spaces oppfattes og anvendes av medlemmene. Studiet har også knyttet dette opp mot personlighetsdimensjonen ekstroversjon, ... -
Dagens unge førstegangsledere
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Decision-making in innovation
(Bachelor thesis, 2013-12-05)Bakgrunn for oppgaven bunner ut i en interesse for innovasjon og hvordan beslutninger rundt dette tas i bedrifter. Vi utforsker hvilke erfaringer næringslivsledere har med beslutningsprosesser når det gjelder å ta i bruk ... -
Dilemmaer i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Temaet for denne bacheloroppgaven er dilemmaer ved markedsføring i sosiale medier. Ut ifra våre egne erfaringer og mangel på akademisk teori, sitter vi igjen med inntrykket av at temaet er lite belyst. Med dette som bakgrunn ... -
Din Bank.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Disruptiv innovasjon i Norsk kontekst: Hvilke av litteraturens disruptive faktorer kan identifiseres i Askeladdens konsepter?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven omhandler teorien om disruptiv innovasjon og disruptiv innovasjons rolle i en norsk kontekst. Vi har avgrenset oppgaven til å se på hvilke av teoriens faktorer som kan identifiseres i fem utvalgte konsepter ... -
Drastiske endringer i treningssenterbransjen
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Denne Bacheloroppgaven omhandler treningssenterbransjen og hva som skjedde når lavprisaktører kom på markedet og hvordan dette endret konkurransesituasjon. Problemstillingen vi tar for oss er; Hvordan har lavprisaktører ... -
E-handel i Bogstadveien.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Utgangspunktet for denne oppgaven er våre egne erfaringer, vår bakgrunn og våre egne interesser. Vi ønsket å skrive en oppgave på grunnlag av et tema vi genuint ønsket å vite mer om selv, og valgte derfor kun ut ifra egne ...