Browsing Kristiania Open Archive by Title
Now showing items 1611-1630 of 1974
-
Reiseopphold, positivt eller negativt i en seleksjonsprosess?
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for bacheloroppgaven er vår interesse for fagområdet HR og Personalledelse, med en fordypning i rekruttering og seleksjon. Temaet for oppgaven er holdningene til de som rekrutterer, rundt et reiseopphold på ... -
Reklame på blogg – hva fungerer og hvorfor?
(Master thesis, 2015-11-23)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan ulik bloggreklame kan påvirke forbrukerens holdning til produktet. Oppgaven består av to studier, hvor vi i det første studiet skiller mellom to ulike former for bloggreklame: sponset ... -
Reklamens effekt - En balanse mellom følelser og påvirkning.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I denne bacheloroppgaven forsøker vi å besvare problemstillingen; ” I hvilken grad påvirker de følelsesmessige appellene glede, sinne og redsel effekten av reklamebudskapet, og i hvilken grad modereres dette av tilstedeværelsen ... -
Rekombinant humant erytropoietin sin effekt på det kardiovaskulære system ved kronisk nyresvikt: En litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2017-09-19)Bakgrunn: Kronisk nyresvikt er sluttstadiet til dårlig regulert hypertensjon og diabetes. Denne tilstanden innebærer en betydelig reduksjon av nyrenes evne til å filtrere bort avfallsstoffer og dermed rense blodet, men ... -
Rekruttere, fort og langsomt
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Rekruttering av kandidater er en kompleks og krevende aktivitet og omfatter mange delbeslutninger. Vår opplevelse er at mange rekrutterere ikke bruker vitenskapelige metoder, men heller intuisjon og skjønn. Derfor ønsker ... -
Rekruttering via sosiale medier - muligheter og utfordringer
(Bachelor thesis, 2018-10-01) -
Relasjon i danseundervisning og påvirkningskraften på klassemiljøet
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgave skal jeg ta for meg hva som må til for å oppnå et godt miljø i en danseklasse og hvordan det påvirker læreforutsetningene til elevene. Jeg drøfter og reflekterer basert på mine egne tanker og erfaringer og ... -
Relasjonen mellom Get Inspired og forbruker : En studie av hvilken betydning holdning og tillit har for kjøpsintensjonen
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Formålet med denne bacheloroppgaven er å få en bedre innsikt i hva som kan påvirke kjøpsintensjonen hos bedriften Get Inspired. Da særlig med et fokus på holdninger og tillit til bedriften. Grunnen til at vi syns dette ... -
Relasjonen mellom HR og mellomledelsen
(Bachelor thesis, 2019)Tanken bak denne bacheloroppgaven har vært å finne en inngangsport som HR-avdelinger kan bruke for å bli anerkjent og skape verdi i organisasjonen. Vi ser på relasjonen mellom HR og mellomledelsen som et viktig første ... -
Relasjonen mellom kunde og leverandør: Viktige faktorer for tilblivelse, utvikling og tilknytning i relasjonen
(Master thesis, 2015-11-23)Formålet med denne masteravhandlingen er å forbedre innsikten i, og forståelsen av kundeforhold i konsulentbransjen. Med særlig fokus på hvordan en relasjon mellom kunde og tilbyder av tillitstjenester oppstår, hvordan ... -
Relasjoner, gaver og innkjøp i norsk klesbransje
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Relasjonsbygging på tvers av norsk- og kinesisk forretningskultur.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Relasjonsorientert ledelse i endringsprosesser
(Bachelor thesis, 2019)Temaet for oppgaven er relasjonsorientert ledelse. Vi ønsker å undersøke om vektere i Nokas opplever en mer relasjonsorientert lederstil etter at selskapet gikk gjennom en endringsprosess av forretningsområdet vakt Norge ... -
Relationer mellan ledare och medarbetare under förändringsprocesser
(Bachelor thesis, 2021)Temat för denna uppsats är relationsorienterat ledarskap under förändringsprocesser. Vi önskar att undersöka hur medarbetare i två olika organisationer påverkas av relationsorienterad ledarstil under förändringsprocesser. ... -
The relative age effect shifts students’ choice of educational track even within a school system promoting equal opportunities
(Peer reviewed; Journal article, 2023)In most education systems, the age of a given cohort of students spans up to 12 months, which creates a within-class age difference, or relative age effect, that tends to disadvantage younger students. Because birth month ... -
The relative impact of health communication conveyed via quick response codes: A conjoint experiment among young thai consumers doing grocery shopping
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
The relative impact of QR codes on omnichannel customer experience and purchase intention
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This study explores the relative impact of quick response (QR) codes in an omnichannel customer situation. A conjoint experiment was conducted where participants (n=53) assigned scores to stimuli cards according to experience ... -
The relative importance of healthy food labels when shopping for groceries online
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Healthy food labels are a widely used form of intervention that nudges consumers towards healthier choices. This study investigates the relative importance of healthy food labels on the consumers’ online choice of grocery. ...