• Anklager om seksuell trakassering i politiutdanningen: Kommunikasjons-strategier i politietaten 

      Wingquist, Rebecca; Kartnes, Aurora (Bachelor thesis, 2021)
      Når en offentlig etat som politiet blir anklaget for seksuelle trakasseringer, vekkes det sterke reaksjoner. Tabloide overskrifter som «knulletorsdag» spredte seg raskt i ulike medier. Kommunikasjonsavdelingen ble stilt ...
    • Anmeldelser på TripAdvisor: en økende makt over hotellmarkedet? 

      Nowak, Pernille; Höjstedt, Lisa; Olsen, Hanne (Bachelor thesis, 2017)
      Besvarelsen tar i utgangspunktet forbrukerens tilbakemeldinger på TripAdvisor og hvordan hotellene kan bruke disse tilbakemeldingene til å forsterke deres svake sider. Vi har valgt å dele bacheloroppgaven inn i fem ...
    • Ansatte som merkevarebyggere 

      Knutsen, Sindre; Kristiansen, Tomas; Nesse, Arthur (Bachelor thesis, 2020-06)
      Hvilken rolle innehar ansatte som merkevarebyggere? … Merkevarebygging er et kjent fenomen i markedsføringslitteraturen. Det foreligger relativt lite forskning på ansattes innvirkning på prosesser rundt merkevarebygging ...
    • Ansettelse ved første blikk? -en studie av «Hjem til jul», et rekrutteringsarrangement i regi av Sandefjord Næringsforening. 

      Hoff, Anita Romie; Kolbjørnsen, Marthe (Bachelor thesis, 2021)
      Nettverksbygging er en spennende måte å bygge en karriere og få nye muligheter på. I dagens kunnskapssamfunn, med alle sosiale medier vi har tilgjengelig, er dette mer aktuelt enn noensinne. «Hjem til jul» er et prosjekt ...
    • Anskaffelser på tvers av landegrenser: En casestudie av prosjektet Beitstadsundbrua 

      Tranaas, Sigrid; Mali, Solem (Bachelor thesis, 2020-06-02)
      Dagens samfunn er i stor grad preget av samarbeid på tvers av landegrensene og globalisering blir ofte omtalt i form av å knytte land tettere sammen. Samtidig står vi nå i en unik situasjon, relatert til coronaviruset, ...
    • Apple's consumer tribe i digitalt samfunn 

      Hanssen, Aleksander; Hansen, Rune Alexander; Holst, Andreas Aasen (Bachelor thesis, 2013-11-27)
    • Arbeide på naturlig vis 

      Haggren, Nora (Bachelor thesis, 2017-09-21)
      I dette prosjektet ser du utarbeidingen av et kontorlokale i Universitetsgata 8. Det er her utarbeidet et kontorlokale som skal være et egnet sted for mindre bedrifter interiørarkitekter og arkitekter som ønsker å leie ...
    • ARBEIDSGIVERS HOLDNING TIL SENIORER 

      Haraldson, Kathinka; Brodalen, Kaja Hagen; Bautista, Jane Ethel Silang (Bachelor thesis, 2015-10-21)
      Denne oppgaven setter fokus på arbeidsgivers holdninger til seniorene i arbeidslivet. Hensikten er å forstå hvorfor holdningene oppstår. Vi har valgt å kun intervjue arbeidsgivere i privat sektor i norsk arbeidsliv i Oslo. ...
    • Arbeidsgivers styringsrett - arbeidsgivers endringsadgang 

      Payedar, Sonja Setare; Ballangby, Truls (Bachelor thesis, 2017-10-07)
      Vår bacheloroppgave omhandler et juridisk tema innenfor arbeidsrett, og oppgaven er basert på juridisk metode. Besvarelsens problemstilling er: “Hvilken ensidig rett har arbeidsgiver til å foreta endringer i arbeidsforholdet?” ...
    • Arbeidsgivers styringsrett. Styringsrett og nedbemanning - hvilket handlingsrom har arbeidsgiver? 

      Nylend, Linda Aker; Sorrøsten, Hans Wilhelm (Bachelor thesis, 2015-10-21)
      Denne avhandlingen behandler et juridisk tema innen norsk arbeidsrett. Problemstillingen som skal besvares er ”Hvilket handlingsrom har arbeidsgiver i en nedbemanningsprosess, i kraft av sin styringsrett?”. Med bakgrunn i ...
    • Arbeidslivet Trenger Seniorene 

      Bilben, Siri Killi; Vaage, Lisa Ulrikke Johansen (Bachelor thesis, 2014-10-20)
      I denne oppgaven har vi valgt å fokusere på seniorer i arbeidslivet, og hva som skal til for å holde denne gruppen mennesker yrkesaktive. Vi har sett nærmere på hvordan utsatt yrkeskarriere kan oppnås ved å belyse følgende ...
    • Assosiasjonsoverføring i merkevarebygging: En studie av assosiasjonsoverføring mellom en profilert persons ekspertise, merkenavn og produktkategorier 

      Larsen, Linn Cathrine; Malnes, Fay Kristin; Gunnulfsen, Maria (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      Hensikten med forskningsarbeidet er å undersøke bruken av en profilert persons navn som merkenavn. Helt spesifikt er dette en kvalitativ studie, som undersøker bruken av et slikt merkenavn på produktserier i to ulike ...
    • At the Office 

      Skauen, Victoria (Bachelor thesis, 2016-11-03)
      Bakgrunn Gjennomføringen av dette prosjektet vokste frem på grunnlag av en bærekraftig tankegang. En motivasjon til å forme vår arbeidsdag slik at den er tilpasset hvordan vi vil arbeide i fremtiden. Undesøkelse og ...
    • Atferd: En studie om lederes selvinnsikt 

      Eid, Lusie; Farkas, Fredrik; Bø, Kristine (Bachelor thesis, 2015-10-22)
      Temaet for bacheloroppgaven er hvor klare ledere er over egen lederatferd, med et fokus rettet mot selvinnsikt. Oppgaven baserer seg på eksisterende teori og undersøkelser for å kunne belyse vår problemstilling. Teorien ...
    • Atlantica Båtforsikring - en trygg merkevare på sjøen 

      Brække, Bjørn M. (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Atopisk Dermatitt og Kosthold 

      Aavik, Marion Therese (Bachelor thesis, 2015-02-04)
    • Augmented Reality (AR) - en transformerende innovasjon for netthandel i fashion industrien? 

      Bhart, Kunal; Al-Jboori, Ali Mahdi Saleh; Adland, Jonathan (Bachelor thesis, 2019)
      Netthandel har hatt en stor påvirkning i fashion industrien. Konkurransesituasjonen er intens mellom de aktørene som befinner seg i denne kanalen. For å få suksess i en slik kanal, er det essensielt å skille seg ut, og ...
    • Autentisitet i populærmusikk: Hvordan bevare, forsterke eller finne autentisitet i musikken jeg lager? 

      Strand, Vårin (Bachelor thesis, 2021)
      Min bacheloroppgave omhandler temaet «autentisitet i populærmusikken» og jeg ønsker å ta for meg og undersøke ulike metoder og teknikker som kan være gunstige for å bevare, forsterke og finne autentisiteten i min musikk ...
    • Autentisitets påvirkningskraft på merkevarer 

      Røed, Julie Brix; Karlsen, Lars Christian; Jordheim, Marte (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Litteratur belyser at forbrukeres oppfattede autentisitet på merkevarer avgjør hva de kjøper og hvem de kjøper fra. Samtidig fremlegges det at autentisitet derfor en av kjernekomponentene bak de mest suksessfulle ...
    • Autentiske Opplevelser i Filmturisme 

      Nyberg, Tonje; Jacobsen, Mathilde Engen (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      I denne bacheloroppgaven har vi sett nærmere på fenomenet filmturisme og hvordan reiselivet og filmbransjen forholder seg til og arbeider mot det å skape filmturisme rundt en bestemt film og destinasjon i Norge. Formålet ...