• Førstegangskjøperne blir stadig yngre: En behovsendring skapt av nyhetsmediene? 

      Grøgaard, Henrik; Henanger, Espen; Kristiansen, Mette (Bachelor thesis, 2017)
      På tross av raskt voksende boligpriser har førstegangskjøpere i Oslo blitt stadig yngre i løpet av de siste tiårene. Samtidig har medievanene til unge mennesker endret seg betydelig. Der en tidligere samlet seg rundt ...
    • Førstegangsledelse - fra den andre siden av gjerdet 

      Halvarsson, Terese; Myhrvang, Monica (Bachelor thesis, 2015-10-22)
      Linda Hill og Haaland og Dale har forsket på prosessen det er å bli leder for første gang. Deres undersøkelser omhandler utfordringer man møter som ny leder og de konkluderer forskningen med at det er et mangelfullt ...
    • Førstegangsledere 

      Svendsrud, Christine Nilsen (Bachelor thesis, 2013-12-09)
      Å være førstegangsleder skjer en gang. Det er i denne fasen man danner grunnlaget for lederrollen. Beslutningen om å bli leder skjer raskt når en leder blir syk eller slutter. Derfor er det ofte lite gjennomtenkt, både ...
    • Førstelinjemedarbeidere og tjenesteinnovasjon: Hvordan bidrar førstelinjemedarbeidere til tjenesteinnovasjon i Telia? 

      Czajkowski, Nikolai; Johansen, Herman; Berg, Stian Georg Kjellin (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Tema for denne bacheloravhandlingen er å utforske førstelinjemedarbeideres bidrag til tjenesteinnovasjon i telekommunikasjonsselskapet Telia. Selskapet jobber aktivt med å være en ledende innovatør og digital tilrettelegger ...
    • Førstelinjemedarbeideres bidrag i tjenesteinnovasjoner 

      Eggen, Knut Erik; Engvik, Bjørn Jansøn (Bachelor thesis, 2017)
      Bakgrunnen for oppgaven er en felles interesse for tjenesteinnovasjon og tjenesteutvikling. I oppgaven undersøkes førstelinjemedarbeidernes involvering i tjenesteinnovasjonsprosessen, og hvilke faktorer som fremmer eller ...
    • «GAME ON» FOR REKRUTTERERE 

      Brynildsen, Tuva Marie Josefine; Pedersen, Vibeke Rye; Bugge, Kaja (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Temaet: I denne oppgaven har vi valgt å se på hvordan gamification kan benyttes som et testverktøy i rekruttering. Vi har valgt følgende problemstilling: “Hvilke implikasjoner har bruk av gamification som testverktøy ...
    • Gamification og motivasjonsteori 

      Guttormsen, Cathrine Grude; Grøtnes, Anniken; Henriksen, Johanne (Bachelor thesis, 2013-12-09)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i motivasjonsteori for å forklare en intensjon om å ta i bruk en gamification treningsapplikasjon. Problemstillingen vi har jobbet ut i fra er: ”Hvordan kan motivasjon forklare intensjon ...
    • Gamificationkonseptet TV2 Sporty 

      Olsen, Irene G.; Gulsvik, Kaia; Sæther, Severin (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Gaming and Gambling Disorders among Elderly and Challenges for Public Health Policy and Social Work 

      Tokovska, Miroslava; Kozubik, Michal; Seberini, Andrea; Walli Weihe, Hans Jørgen (Journal article, 2021)
    • Gårsdagens suksess – morgendagens begrensning? Strategisk relevant handlingsrom: En rikere forståelse av leders handlingsrom 

      Bastesen, Jarle; Lange, Birthe Kåfjord (Chapter, 2020)
      Managerial discretion is said to be a fundamental condition for effective leadership. Studies of managerial discretion have to a large degree focused on the magnitude of managers’ discretion and how different factors ...
    • A Gender Perspective on GDPR and Information Privacy 

      Sørum, Hanne; Eg, Ragnhild; Presthus, Wanda (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      With the introduction of The General Data Protection Regulation (GDPR) in 2018, European citizens were granted stronger privacy protection. Despite privacy and GDPR being frequent topics of discussion, many consumers lack ...
    • Generasjon X og Y sin motivasjon for å velge private brands 

      Carlsen, Isabel Rinaldi; Laursen, Cecilie Kjelling (Bachelor thesis, 2013-12-09)
      Denne bacheloroppgaven belyser de norske dagligvarekjedenes private brands og ser på hvilke faktorer som påvirker motivasjonen når generasjon x og y velger disse merkene. Vi presenterer private brands gjennom historie, ...
    • Generasjon X vs Generasjon Y - hvem er mest mottakelig for digital markedsføring? 

      Aune, Anniken Linnea; Nygaard Christiansen, Martine (Bachelor thesis, 2020-06-03)
      Utgangspunktet for vår oppgave er den økende digitaliseringen i samfunnet, og markedsføringens rolle innenfor dette fenomenet. De siste årene har bedrifter sakte, men sikkert gått bort i fra tradisjonell markedsføring, ...
    • Generasjon Z: forbruk og segmentering 

      Truong, My Linh; Zdunek, Laura Amelia; Frida Strid, Ørebæk (Bachelor thesis, 2021)
      Denne oppgaven undersøker hvilke faktorer som er mest avgjørende i generasjon Z’s valg av merkevarer. For å utforske denne problemstillingen har vi hentet inn primærdata gjennom dybdeintervju med syv informanter. På ...
    • Generasjoner i møte 

      Lindahl, Yvonne (Bachelor thesis, 2019)
      Hovedoppgave, cirka 80% av oppgavens omfang: Det er et faktum at vi lever stadig lengre, og det blir derfor stadig «flere år med eldre». - Ifølge Norsk Seniorpolitisk barometer 2018 svarer fire av 10 yrkesaktive over 60 ...
    • Genome-wide association study identifies Sjögren’s risk loci with functional implications in immune and glandular cells 

      Khatri, Bhuwan; Tessneer, Kandice L.; Rasmussen, Astrid; Aghakhanian, Farhang; Reksten, Tove Ragna; Adler, Adam; Alevizos, Ilias; Anaya, Juan-Manuel; Aqrawi, Lara A.; Baecklund, Eva; Brun, Johan Gorgas; Bucher, Sara Magnusson; Eloranta, Maija-Leena; Engelke, Fiona; Forsblad-d’Elia, Helena; Glenn, Stuart B.; Hammenfors, Daniel; Imgenberg-Kreuz, Juliana; Jensen, Janicke Liaaen; Johnsen, Svein Joar Auglæn; Jonsson, Malin Viktoria; Kvarnström, Marika; Kelly, Jennifer A.; Li, He; Mandl, Thomas; Martín, Javier; Nocturne, Gaétane; Norheim, Katrine Brække; Palm, Øyvind; Skarstein, Kathrine; Stolarczyk, Anna M.; Taylor, Kimberly E.; Teruel, Maria; Theander, Elke; Venuturupalli, Swamy; Wallace, Daniel J.; Grundahl, Kiely M.; Hefner, Kimberly S.; Radfar, Lida; Lewis, David M.; Stone, Donald U.; Kaufman, C. Erick; Brennan, Michael T.; Guthridge, Joel M.; James, Judith A.; Scofield, R. Hal; Gaffney, Patrick M.; Criswell, Lindsey A.; Jonsson, Roland; Eriksson, Per; Bowman, Simon J.; Omdal, Roald; Rönnblom, Lars; Warner, Blake; Rischmueller, Maureen; Witte, Torsten; Farris, A. Darise; Mariette, Xavier; Alarcon-Riquelme, Marta E.; Shiboski, Caroline H.; Herlenius, Marie Elisabeth Wahren; Ng, Wan-Fai; Sivils, Kathy L.; Adrianto, Indra; Nordmark, Gunnel; Lessard, Christopher J. (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Sjögren’s disease is a complex autoimmune disease with twelve established susceptibility loci. This genome-wide association study (GWAS) identifies ten novel genome-wide significant (GWS) regions in Sjögren’s cases of ...
    • Genuine artister knytter genuine relasjoner: En multimetodisk kvantitativ studie om oppfattet ydmykhet og autentisitets effekt på sosial tiltrekning og parasosiale interaksjoner til musikkartister på sosiale medier. 

      Høybakk, Heidi; Berg-Nilsen, Hanna (Master thesis, 2021)
      En utfordring for musikkartister i dagens musikkbransje er å skape en engasjert og lojal følgerbase på sosiale medier i et høyt saturert og kompetitivt marked. Det kreves derfor en økt forståelse for hvordan musikkartister ...
    • The Geopolitical Risk and Strategic Uncertainty of Green Growth after the Ukraine Invasion: How the Circular Economy Can Decrease the Market Power of and Resource Dependency on Critical Minerals 

      Nygaard, Arne (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Following the invasion of Ukraine, there is a call to replace Russian gas and oil with green electric energy. A prime sector subject to electrification is the transportation sector. Consequently, access to the critical ...
    • Geraci Siculo, en autentisk opplevelse? 

      Nordgård, Mari Ringnes; Roland, Pia Therese; Dalheim, Mari (Bachelor thesis, 2012-01-27)