Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 1071-1090 av 1162
-
Taking off the rose-colored glasses: the influence of crises on employee relationship management
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Purpose The central aim of this research is to deepen the analysis of the influence that crises have on employee relations by using the stakeholder relationship management model (SRM) to analyze organizational employee ... -
Taktisk Merkevareledelse i oppstartsfasen av agenturer i Norsk motebransje
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Målet med dette studiet var å øke forståelsen for hvordan ny oppstartede agenturer benytter seg av merkevareledelse, og hvordan de burde benytte seg av merkevareledelse for å øke kjennskap mot innkjøpere. På bakgrunn av ... -
Tankenes kraft: En reise i Selvet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Tap og vinn med samme sinn, eller påvirker negative hendelser mer enn positive?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Gjennom denne oppgaven har vi hatt som mål å teste hvordan positive og negative hendelser av samme verdi påvirker kunder ulikt, med utgangspunkt i prospect theory. Vi ønsker med dette å se om forbrukere vil få en større ... -
Teamarbeid fra hjemmekontor under koronapandemien
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven undersøker hvordan velfungerende team har blitt påvirket av å bli plassert på hjemmekontor under koronapandemien. Det er et tema som ikke har vært forsket mye på fordi det bare er litt over ett år ... -
Technologies and Fact-Checking. A Sociotechnical Mapping
(Chapter, 2022) -
Temporal ambivalences in smartphone use: Conflicting flows, conflicting responsibilities
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This article explores implications of the central position of the smartphone in an age of constant connectivity. Based on a qualitative study of 50 informants, we ask how users experience and handle temporal ambivalences ... -
The Effects of Perceptual and Conceptual Priming on Attention and Evaluation in Commercial Breaks
(Master thesis, 2015-11-23)While a vast number of studies have examined the effect of priming on positive evaluation towards an object, little research has been done on its effect on attention. Priming’s effect on positive evaluation has generally ... -
The making of a valuable place brand: A continuous collective effort.
(Master thesis, 2014-10-01)The interest in keeping rural settlements has remained constant with the Norwegian authorities since the start of the industrialization. Despite the fact that cities have grown and continue to grow while the rural areas ... -
The Paradox of Capital: Toward a Theory of Tourism Capital
(Bachelor thesis, 2015-10-13)This thesis takes theories of capital to the unique situation in order to qualitative ly analyze existing secondary literature on Cape Town and its tourism business and posit new theory is necessary to account for the ... -
The use of storytelling in middle-level management in the case of Telenor
(Bachelor thesis, 2015-10-23)The purpose of this thesis will be close examination of the coherence between organizational culture and storytelling through the studies of secondary data resources, which again will lead to a qualitative study with the ... -
The value of cultivating norms for market orientation in professional service firms
(Journal article; Peer reviewed, 2018) -
#ThePerfectStorm - Hvordan sosiale medier ender rammebetingelser for krisehåndtering
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Sosiale medier er et dynamisk fenomen som har på kort tid etablert seg innenfor krisehåndtering og krisekommunikasjon. Sosiale medier endrer hvordan bedrifter strategisk må håndtere og respondere krisen de befinner seg i, ... -
This is IT. En studie om hvilke lederegenskaper som vektlegges i rekrutteringen av ledere til IT-bransjen
(Bachelor thesis, 2020-05-22)Denne studien omhandler temaet ledelse i kunnskapssamfunnet og hvilke egenskaper som vektlegges i rekrutteringen av nye ledere til IT-bransjen. Formålet har vært å få et dypere innblikk i hvilke lederegenskaper som både ... -
Tidlig medvirkning: -et tveegget sverd?
(Bachelor thesis, 2016-11-07)I helsesektoren foreligger det en standardisert plan for hvordan ansattes medvirkning i endringsprosjekter skal foregå. I en endringsprosess vil det være flere endringsprosjekter for å oppnå endringsprosessens overordnede ... -
Til hvilken grad står norske toppfotballtrenere ved sine verdier i motgang?
(Master thesis, 2021)Det finnes mye forskning knyttet til fotballtrenerrollen, men lite av denne forskning ser på trenerrollen og hens utøvelse av ledelse med utgangspunkt i verdier. Det som gjør en fotballtrener interessant å forske på ... -
Tilbakemeldingsnettsteder – bruk eller kast?
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Besvarelsen tar utgangspunkt i en iboende interesse for hotellers digitale distribusjonskanaler. Nyere forskning fra Cornell viser at User-generated content har en stor effekt på evnen til å forsvare høyere et prisnivå ... -
Tillitsvalgte - til hjelp eller hindring i endringsprosesser?
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Tillitsvalgtes rolle som representanter og talsmenn for arbeidere er et kjent fenomen for de fleste av oss. Vi fant det imidlertid svært interessant å undersøke nettopp hvordan denne rollen fungerer i endringsprosesser ... -
Tjener utstyrsleverandører noe på å sponse idrettsutøvere?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Problematikken som blir besvart i denne bacheloroppgaven er om utstyrsleverandører tjener noe på å sponse idrettsutøvere. Jeg har sett på et spesifikt tilfelle: Karoline Bjerkeli Grøvdal blir sponset av Adidas og bruker ... -
Too much of a good thing? Consumer response to strategic changes in brand image
(Journal article; Peer reviewed, 2019-01-28)