Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 804-823 av 1149
-
Nedbemanningstider – hva påvirker de gjenværende ansattes opplevelse?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)I denne oppgaven ønsker vi å belyse vår problemstilling: “Har de gjenværende ansattes positive eller negative opplevelse av nedbemanning en sammenheng med opplevd tillit, rettferdighet, myndiggjøring og endring i ... -
Nespresso - eksklusiv merkevare uten høy pris?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne bacheloroppgaven vil markedsføring, merkevarebygging og forbrukeratferd være sentrale fagområder, da vi har fått stor interesse for dette i løpet av vår utdanning. Med problemstillingen; “Hvordan oppfatter forbrukere ... -
Nettbaserte pengespill - en studie om valg av spillselskap basert på forbrukeridentitet og tilhørighet
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Det nettbaserte pengespillmarkedet domineres av utenlandske aktører som med høy konkurranseevne og kompetanse truer Norsk Tipping sin posisjon som monopolist. Dette er kampen mellom de kommersielle tilbyderne og den ... -
Nettbutikkers påvirkning på impulskjøp I hvilken grad påvirker presentasjon av fraktkostnader og kjøpsmulighet ved checkout forbrukerens sannsynlighet for impulskjøp i en nettbutikk?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Denne bacheloroppgaven setter søkelyset på hvordan nettbutikker kan påvirke forbrukere til å kjøpe mer enn de i utgangspunktet hadde planlagt. Vi opplever til stadig at flere nettsider informerer oss om at hvis kjøper mer ... -
Netthandel paradigme. Netthandel, hvor lojale er disse kundene?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Tema for denne bacheloroppgaven er Netthandel Paradigme hvor vi ser på de endringer som skjer i handelsmarkedet i Norge. Netthandel har i løpet av de siste årene hatt en stor økning, og vi ønsker å kartlegge graden av ... -
Nettverk; Et effektivt karriereverktøy?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Et godt nettverk blir ofte fremstilt som et konkurransefortrinn i ansettelsprosesser, der det også påpekes at nettopp dette kan være av større verdi i en ansettelsesprose ss enn toppkarakterer fra skolen. Dette har vekket ... -
The (non)use of likes, comments and shares of news in local online newspapers
(Peer reviewed; Journal article, 2020-06-22) -
The (non)use of likes, comments and shares of news in local online newspapers
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This paper utilizes a nationally representative survey to gauge the ways in which media users engage with their local newspapers by using features that allow for sharing, liking, and commenting. The main results indicate ... -
Nordfjords ulike sider: turismens konsekvenser.
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med oppgaven er å utforske hvilke tiltak organisasjoner og virksomheter i Nordfjord iverksetter som bidrar til en mer bærekraftig vekst i reiselivet. Samtidig ønsker vi å avdekke hvilke hindringer og utfordringer ... -
Nordkapp som bærekraftig destinasjon - Et case-studie av aktørers drivere og barrierer
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Tittelen på oppgaven er “Nordkapp som bærekraftig destinasjon: Et case-studie av aktørers drivere og barrierer”. Vi har utviklet problemstillingen: “Hvilke drivere og barrierer ligger til grunn for utviklingen av et ... -
Nordmenn + Service = Sant?
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Norsk presse og etiske utfordringer – en eksperimentell studie på merking av native advertising
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Temaet for denne oppgaven er pressens troverdighet og merking av native advertising. Sistnevnte er en relativt ny form for markedsføring norske medier tilbyr på sine flater – en metode som kjennetegnes ved at formatet er ... -
Norsk Tipping’s loneliest stakeholder: Crisis, issues and the whistleblower’s voice
(Chapter, 2020)In the last six decades, there has been a growing and diverse body of research on crises; however, the voice that is often forgotten in this body of research is that of the whistleblower. In part, this can be attributed ... -
Norske bedrifters inngangsbarrierer ved etablering i Kina
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Norske hotellprisers utvikling
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven er det forsket på fenomenet hotellpriser i Norge. Dette fronomenet er det mange ulike meninger om, men nokså lite forskning rundt. Bacheloroppgaven min har som formål å se på hovedtiltak som den norske ... -
Norske skidestinasjoner og klimaendringer
(Bachelor thesis, 2017-10-31)I denne oppgaven har vi undersøkt om skidestinasjoner har strategier for å møte klimaendringer. Samt hvordan strategier kan benyttes av norske skidestinasjoner for å tilpasse seg endringer i klima. Formålet med oppgaven ... -
Norway Rock Festivals Merkebyggingsevne.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Ny generasjon - nye krav?
(Bachelor thesis, 2016-11-09)Denne bacheloroppgaven setter søkelys på generasjonsforståelse og generasjonsbeskrivelser, for å kartlegge om dette er godt egnet for å komme med påstander om arbeidstakere i ulike generasjoner. Vi har ønsket å se på om ... -
Nyhetens plass i et digitalt medieunivers: En kvalitativ studie av unge kvinners lave nyhetsforbruk
(Bachelor thesis, 2017)I samtiden preger det digitale og fragmentert medielandskapet nettgenerasjonens preferanser og vaner i hverdagen, også når det kommer til deres konsum av nyheter. Tidligere studier indikerer at spesielt jenter ser ut til ... -
Nyutdannede og studenters motivasjon i jobb: En kvalitativ studie av fleksibel arbeidstid som motivasjonsfaktor
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunnen for denne oppgaven har vært vår interesse for det norske arbeidslivet, og hva som motiverer og engasjerer de ansatte. Vi har vært opptatt av å undersøke om fleksibel arbeidstid skiller seg ut som en motivasjonsfaktor. ...