Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 885-904 av 1149
-
Personalledelse under en pandemi
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med denne oppgaven har vært å finne endringene rundt utøvelsen av personalledelse i hotell under covid-19 pandemien. Pandemien har forårsaket uforutsigbarhet i hotellbransjen. Fra 1.mars 2020 har Norge hatt regler ... -
«Personifisering: tilfør verdi og relevans for å oppnå effekt» Et felteksperiment gjort i samarbeid med Vita.no
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Personifisering har, grunnet utviklingen av ny teknologi, blitt en måte for bedrifter å differensiere seg på. Slik som med tradisjonell segmentering, er personifisering en måte å nå kunder med et mer tilpasset budskap. ... -
Personifisert politisk kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2017-10-16)I denne oppgaven har vi tatt for oss utviklingen i politisk kommunikasjon, som har ført til at politikken har blitt mer personifisert. Det har blitt et større fokus på person enn parti, og vi finner mer kjendiseri enn ... -
Personlig merkevarebygging for jobbsøkere fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med denne bacheloroppgaven er å undersøke i hvilken grad en nyutdannet fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon kan benytte prinsippene bak merkevarebygging, til å gjøre seg attraktiv som kreatør-trainee for ... -
Personlig merkevarebygging ved bruk av sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på vår interesse for merkevarebygging. Når det er lite kunnskap om personlig merkevarebygging i Norge i dag, hadde vi lyst til å undersøke dette nærmere og se på hvilke faktorer som ... -
Personlighet og atferd som modererende effekt på konseptevaluering og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2016-11-17) -
Personvern og privat data, en utfordring for Google Store Visits i Norge?
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven ser vi på kundeopplevelsen rundt personvern med spesifikt fokus på sporingstjenesten Google Store Visits. Forskningen i oppgaven studerer prinsippene om personvern og holdningene knyttet til ... -
Persuasion Knowledge – Forbrukernes kunnskap om påvirkning
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Denne bacheloroppgaven har et hovedfokus på teorien Persuasion Knowledge. Persuasion Knowledge er en teori som ble utviklet av Friestad og Wright (1994). Den dreier seg om at forbrukere har kunnskap om påvirkning, noe ... -
Pins som belønning - Et casestudie i fast food-bransjen
(Bachelor thesis, 2015-10-09)Den overordnede problemstillingen i denne oppgaven er: Hvordan opplever ansatte i en fast-food restaurant pins som belønning? Denne besvarte vi ved hjelp av et casestudie hvor vi gjennomførte kvalitative dybdeintervjuer ... -
(Plat)formatted Creativity: Creating Music in the Age of Streaming
(Peer reviewed; Journal article, 2023)What impact does music streaming have on the production and aesthetics of popular music? Based on 15 qualitative interviews with Norwegian music creators, this article explores how music production is executed and interpreted ... -
Plattformøkonomiens påvirkning (the impact of the platform economy): en kvalitativ studie om hvordan en bedrifts deltakelse i en plattform kan påvirke ens merkevare
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne bacheloroppgaven omhandler hovedsakelig forbrukerperspektivet på plattformøkonomi som en ny forretningsmodell, men tar i noen grad også et bedriftsperspektiv. Vi har tatt for oss merkevareteori, samt teori om ... -
Plus Size vs. Size Zero - Modellens betydning for forbrukerens holdning til merkevaren
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven handler om holdninger knyttet til plus-size og size-zero modeller. Formålet med oppgaven er å søke å finne ut om det foreligger noen holdningsforskjeller blant kvinnelige studenter i Norge, når en ... -
Political public relations and strategic framing
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Politisk forbruk: et dypdykk i unge , norske kvinners garderober
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vi lever i dag i et samfunn med et stadig økende fokus på miljø og bærekraft. Skolestreik for klima, protester mot oljeboring, og politisk deltakelse gjennom våre kjøpsvaner er eksempler på dette. Ifølge en rapport fra ... -
Politisk kommunikasjon på sosiale medier – Mer brød og sirkus til folket?: Hva kjennetegner kommunikasjonen til Jonas Gahr Støre (Ap) og Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på Facebook?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven handler om politisk kommunikasjon på sosiale medier. Mer spesifikt er formålet med oppgaven å undersøke hva som kjennetegner kommunikasjonen til Jonas Gahr Støre og Trygve Slagsvold Vedum på Facebook. Disse ... -
Politisk merkevare – en studie av Arbeiderpartiets velgere gjennom brand concept maps.
(Bachelor thesis, 2015-10-09)I denne oppgaven har vi undersøkt kjernevelgere og vippevelger i lys av Arbeiderpartiet. Formålet med studien er å avdekke hvilke assosiasjoner utvalgene har til Arbeiderpartiet som en merkevare, og om assosiasjonene kan ... -
Populisme: Teknikk for klikk?
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Det siste året har populisme vært i mediene daglig. I forkant av valget i 2017 er det spesielt to norske politikere som blir beskyldt for å være populistiske: Trygve Slagsvold Vedum og Sylvi Listhaug. Med disse to som case, ... -
POSISJONERING AV EASY MANAGEMENT PÅ BEDRIFTSMARKEDET
(Bachelor thesis, 2015-09-30)Målet med studiet bak oppgaven var å kartlegge hvordan den nyetablerte tjenesten Easy Management på en mest hensiktsmessig måte kan posisjonere seg mot bedriftsmarkedet. På bakgrunn av dette valgte vi å se nærmere på ulike ... -
Posisjonering og merkebygging av Markedshøyskolen
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Positiv forbrukerrespons til negativ medieomtale: Betydningen av diagnostisitet og informasjonsprosessering
(Master thesis, 2016-11-07)Denne masteroppgaven tar for seg negativ medieomtale. Vi skiller mellom to ulike former for negativ medieomtale; diagnostisk og ikke-diagnostisk. Med diagnostisk omtale mener vi en kombinasjon av negativ medieomtale som ...