Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 539-558 av 1149
-
I en verden i utvikling er endring den [sic] eneste varige
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
I hodet på de beste selgerne i Aftenposten
(Bachelor thesis, 2016-11-21)I denne oppgaven ser vi på hva som kjennetegner de beste selgerne i Aftenposten fra et nytt teoretisk utgangspunkt som det er forsket lite på. Dette utgangspunktet er selvledelse som kort kan defineres som hvordan man ... -
I hvilken grad er transformasjonsledelse et ideal for kvinnelige ledere, og hvordan reflekterer de over sin egen lederutøvelse og det at de er kvinner?
(Bachelor thesis, 2019)Oppgaven har som utgangspunkt å knytte transformasjonsledelse og kvinnelige ledere sammen, for å se på sammenheng mellom disse to komponentene. Videre har oppgaven til formål å belyse noen kvinnelige lederes egne refleksjoner ... -
“I hvilken grad har innføringen av EPJ i sykehus frigjort tid til pasientbehandling blant sykepleiere?” Et casestudie gjennomført ved et norsk sykehus
(Master thesis, 2019)Problemet: Arbeidsverktøy som helsepersonellet bruker er tungvinte og mangelfulle, og bidrar til dobbeltarbeid og dårlig utnyttelse av ressursene. Undersøkelser som er gjennomført viser at en tredjedel av befolkningen i ... -
I hvilken grad påvirker EMV konkurransen i det norske dagligvaremarkedet?
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på dagligvarehandelens egne merkevarer (EMV). De tre store paraplykjedenes satsning på EMV gir en utfordring for merkeleverandørene, og mye av forskningen på temaet omtaler og ... -
I hvilken grad vil rådgivers rang og mellomleders maktstabilitet påvirke graden mellomleder lytter til råd?: En randomisert eksperimentell studie om effektene rådgivers rang og mellomleders maktstabilitet har på grad av rådtakning.
(Master thesis, 2021)We explored the effects of advisor rank and middle manager power stability on advice-taking. Using an experimental vignette methodology, we recruited norwegian-speaking participants over the age of 18, using Qualtrics to ... -
”I hvilken grad vil selvledelse bidra for å realisere intensjoner til handlinger?”
(Bachelor thesis, 2017-10-07)På bakgrunn av vår store interesse for tematikken selvledelse og hvordan det kan bli benyttet som hjelpeverktøy for selvutvikling, ønsker vi å finne ut hvorfor noen individer stort sett gjennomfører det de har sagt og ... -
“If you're afraid that you might be replaced by a computer, then you probably can be - and should be” : En masteroppgave om innovasjon i den fjerde industrielle revolusjonen
(Master thesis, 2019)Problem: Hvordan skal virksomheter øke verdiskapning i et globalisert samfunn med sterkere konkurranse og økt implementering av teknologi? Problemstilling: Hvordan kan teknologi/robotisering, relasjonskompetanse og ... -
IGNORANCE IS BLISS
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I den siste tiden har personvern på nett og innsamling av data vært en diskusjon i samfunnet. Bedrifter samler inn data om brukere ved bruk av cookies og andre måter. Å gi samtykke til bruk av cookies på nett gjør at ... -
Ikke alle har krefter
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Denne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Kreftforeningen. Kreftforeningen er en av de største bruker- og interesseorganisasjonene i Norge og har rundt 27 000 frivillige. De jobber blant annet for å ... -
Ikke ansett folk i blinde! - En studie om feilansettelser og hvordan man kan redusere forekomsten av disse gjennom grep i rekrutteringsprosessen
(Bachelor thesis, 2015-10-22)Temaet for denne oppgaven er hvordan man kan unngå feilansettelser i en rekrutteringsprosess. Formålet med denne oppgaven er å avdekke hvilke kritiske fallgruver som kan føre til feilansettelser, og om det finnes egnede ... -
Implementering av kunstig intelligens på arbeidsplassen
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Kunstig intelligens begynner å ta plass i det norske markedet, og som ny teknologi er det stor usikkerhet angående hvordan den kommer til å bemerke seg. Det er en svært allsidig teknologi som kan gjøre arbeidsoppgaver ... -
Inbound marketing - en helhetlig digital markedsstrategi
(Bachelor thesis, 2020-06-03) -
Individual variable pay for performance, controlling efects, and intrinsic motivation
(Peer reviewed; Journal article, 2020)A core question in research on compensation and motivation is whether individual variable pay for performance (IVPFP) can undermine intrinsic motivation in the workplace. We investigated the mediating role of a controlling ... -
Indre påvirkning og foten-i-døra teknikken blant norske studenter : Hvor sterk påvirkningskraft har foten-i-døra teknikken på studenters villighet til å bli bøssebærere?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på opplevelser hvor vi har blitt påvirket til å gjøre eller mene noe uten å være bevisst vurderingen. Før gruppen hadde faget forhandling og påvirkning antok vi at de fleste av ... -
Influencer Marketing - #Sponset. En kvalitativ studie av influencers påvirkning på sine følgere
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Vi ønsker i denne oppgaven å undersøke hvordan influencere på sosiale medier kan påvirke sine følgeres merkefølelser og merkekjennskap gjennom Instagram. På bakgrunn av en forskningsrapport av Marketing in Asia Group ... -
Influencer marketing - er det så avgjørende som man tror? En kvalitativ studie av generasjon Zs kjøpsbeslutninger
(Bachelor thesis, 2020-05-29)Generasjon Z er en generasjon som vil være viktig i tiden fremover, både å forstå de, men også for bedrifter som skal markedsføre seg mot de. Dette er et felt det er forsket lite på, noe som fattet vår interesse for ... -
Influencer marketing: Er popularitet viktigere enn troverdighet?
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse for influencer marketing på Instagram, samt hvilke faktorer som ligger bak påvirkningskraften det har på forbrukerne i denne kanalen. Oppgaven handler om og fokuserer ...