Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 519-538 av 1149
-
Hvordan påvirker The Body Shops CSR- arbeid forbrukerens kjøpsatferd?
(Bachelor thesis, 2015-03-12)CSR er et kontroversielt tema som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Corporate social responsibility er alt en bedrift gjør utover det som er lovpålagt. Det kan både dreie seg om økonomisk og sosialt ... -
Hvordan påvirkes kundens lojalitet ved bruk av cult branding?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvordan påvirkes norske forbrukeres holdninger til en online-reklamefilm dersom forskjellige elementer i reklamen kan oppfattes som nasjonale eller internasjonale? : En kvalitativ studie
(Master thesis, 2020-06)Med økende bruk av markedsføringskroner som rettes mot internett, er det mer viktig enn noensinne at markedsførere kjenner sitt marked. Med internett har også terskelen for å markedsføre på tvers av landegrenser blitt ... -
Hvordan respondere på en merkekrise utløst av interne forhold?
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Oppgavens hensikt er å bringe klarhet til den todelte problemstillingen om attribusjon i krisesituasjon og responsstrategi: Hvordan påvirker forbrukeres attribusjon holdningen til et merke under en krise? OG Hva er ... -
Hvordan ser norske ledere på digitalisering? : En casestudie i elektrobransjen
(Master thesis, 2020-06)Denne masteroppgaven handler om norske ledere og digitalisering. Det snakkes mye om den fjerde industrielle revolusjon og digitaliseringen både i media og i vitenskapelige artikler. Den fjerde industrielle revolusjon bygger ... -
Hvordan skaper blogging persepsjon av lederskap?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår genuine interesse for påvirkning- og ledelsesfagene. Vi finner det interessant å se nærmere på hvordan andre oppfatter ledere som tar i bruk blogg hvor det publiseres både ... -
Hvordan skapes kunde-merkerelasjon i et høykonsumsegment som Pepsi og Coca- Cola i tv-reklame?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Hensikten ved denne bacheloroppgaven har vært å undersøke forholdet mellom to merkevarer, kunde-merkerelasjon og TV-reklame. Problemområdet har vært hvordan kundemerkerelasjon kan skapes gjennom TV-reklame, og da med en ... -
Hvordan styrke unge voksnes holdninger til forsikring
(Master thesis, 2018-11-01) -
Hvordan tilrettelegger Posten for medarbeiderdrevet Innovasjon?
(Bachelor thesis, 2017)Norsk næringsliv møter utfordringer i form av en endringsprosess. Det settes krav til fornyelser, økte kostnader og endringer som vil være utfordrende for norske bedrifter. Litteraturen om medarbeiderdrevet innovasjon, ... -
”Hvordan unngå motstand?”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)IKEA sitt konsept tar utgangspunkt i å tilby et sortiment av hjeminnredningsprodukter som de fleste mennesker skal ha råd til, og de tilbyr varehus over hele verden. Målet deres er å bidra til at flere får et bedre liv ... -
Hvordan valg av merkevarer har innflytelse på hvordan andre oppfatter oss
(Bachelor thesis, 2016-11-18)I denne oppgaven har vi sett på merkevarers betydning for hvordan mennesker danner seg inntrykk av andre mennesker. Undersøkelser gjort av Fennis og Pruyn viser at merkepersonlighetstrekk overføres til brukeren av merket, ... -
Hvordan øke interessen for handel i øvre etasje hos Byporten Shopping?
(Bachelor thesis, 2015-09-30)Hensikten med denne oppgaven var et ønske om å lære mer om Byporten Shopping. Vi ønsket å vite hva kundenes holdning til senteret var, hva de liker ved senteret, og hva de misliker eller synes mangler. Kjenner de til det ... -
Hvorfor blir Petter Jensen innkalt til jobbintervju fremfor Varunan Ahmat, når de er en og samme person?
(Bachelor thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvorvidt fordommer og diskriminering mot etniske minoriteter regjerer seleksjonsprosesser i det norske arbeidsliv. Er det slik at navnet Petter Jensen blir foretrukket fremfor ... -
Hvorfor enkelte serveringssteder har kortere levetid [...]
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvorfor er jeg bedre personlig egnet enn deg? En studie om personlig egnethet
(Bachelor thesis, 2016-11-09)Temaet for denne bacheloroppgaven er personlig egnethet. Problemstillingen er: Hva er personlig egnethet og hvordan vurderes kandidatenes egnethet opp mot hverandre i en ansettelsesprosess? Formålet med studien er finne ... -
Hvorfor kjøper du ikke brukte klær? En studie om hvordan forbrukernes atferdsintensjon til brukte klær kan styrkes
(Master thesis, 2019)Overforbruk er en utfordring, og særlig da den ekspansive økningen i mengden klær forbrukere eier. Å redusere forbruket er et sentralt utgangspunkt for en mer bærekraftig livsstil. Bekymring for miljøet og interesse for ... -
“Hvorfor varslet du ikke?” En studie om varsling i frivillig sektor
(Master thesis, 2019)Varsling av kritikkverdige forhold på arbeidsplassen har stor verdi - både for den enkelte ansatte, den enkelte organisasjon og for samfunnet som helhet. Likevel viser det seg at mange ansatte i offentlig og privat sektor ... -
Hvorfor velger reisende Uber fremfor ordinær taxi?
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Uber er en nykommer som på mange måter representerer en global teknologi i sterk vekst. Det som gjør det interessant er at Uber har blitt svært verdifullt uten å eie et eneste kjøretøy eller ha en eneste sjåfør ansatt. ... -
Høy tilgjengelighet av eksklusive merkevarer – en selvmotsigelse?
(Bachelor thesis, 2015-10-15)I denne bacheloroppgaven ønsker vi å undersøke hvilke faktorer som bidrar til at enkelte merkevarer blir oppfattet som eksklusive i motsetning til andre. Dette vil vi presentere i lys av Robert Cialdinis prinsipper om ...