Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 559-578 av 1149
-
Influensermarkedsføring – Hvordan velge ut en influenser til TINE MatCup?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)På vegne av TINE SA (Fra nå av TINE) har man gjennomført en samfunnsvitenskapelig studiet med et fenomenologisk design. Studiet avdekker informasjon om fenomenene «influenser», «influensermarkedsføring» og hvorfor det ... -
«Ingen kommentar» - En bacheloroppgave i krisekommunikasjon
(Bachelor thesis, 2021)Naturkatastrofer og andre store kriser er upløyd mark for de aller fleste i velferdsstaten Norge, hvor rutiner, kontroller, respekt for regler og lov, samt tillit til egne myndigheter er noe av det som er beskrivende for ... -
Ingen tittel
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne bacheloroppgaven har til hensikt å undersøke et allerede stort, men samtidig stadig voksende samfunnsproblem. En artikkel om bærekraftig utvikling på FN sine sider skriver at hvis alle mennesker skulle hatt samme ... -
Inkludering og utnyttelse av etnisk mangfold i norsk arbeidsliv – samsvar mellom ord og handling?
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med oppgaven er å undersøke arbeidsgivers syn på mangfold, og få forståelse for hva som skal til for å lykkes med mangfoldsarbeid. Problemstillingen er som følger: Hva er suksesskriteriene for å lykkes med ... -
Inngangs- og kommunikasjonsstrategi for Katrin Uri: Hvilken inngangs- og kommunikasjonsstrategi vil være optimal for et norsk klesmerke som ønsker å etablere seg i Italia?
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Formålet med denne oppgaven er å utforske hvordan et norsk klesmerke kan etablere seg og få en sterk markedsposisjon i utlandet. Mote er en stor business, og flere mennesker er involvert i produksjon, kjøp og salg av klær ... -
Innholdsmarkedsføring for Funbit AS
(Bachelor thesis, 2020-06-06)Temaet for denne bacheloroppgaven er inbound- og innholdsmarkedsføring. Vi har i samarbeid med Funbit AS produsert og publisert to artikler som hadde til hensikt å selge nettsider. Artiklene ble distribuert gjennom sosiale ... -
Innovasjon – diffusjon – adopsjon: Digitalisering av undervisning i pandemiens tid
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan innovasjoner skapes, spres og absorberes i en digital arbeidshverdag. For å undersøke denne problemstillingen har jeg tatt for meg en konkret innovasjonsprosess, digitalisering ... -
Innovations in the global knowledge economy: consequences for organizations
(Peer reviewed; Journal article, 2014)The authors know with a high degree of certainty that when new knowledge emerges, innovations in organizations will be created and economic growth stimulated in the global knowledge economy. The question the authors will ... -
Innovative leadership in organizations: the road to innovation performance
(Peer reviewed; Journal article, 2014)Organizations often experience problems and challenges due to the development of rigid bureaucratic rules and procedures, which may represent obstacles to creativity and innovation. In a global knowledge economy, innovation ... -
INNOVATIVE PIONERPRODUKTERS REFERANSEPRISER I NYE PRODUKTKATEGORIER OG DERES VIRKNINGER PÅ PRISRETTFERDIGHET OG KJØPSINTENSJON.
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Oppgaven tok med utgangspunkt i eksisterende teori om blant annet pionerprodukter, referansepriser, prisstrategier og kjøpsbeslutninger, sikte på bekrefte kausale mekanismer mellom eksterne og interne referansepriser, ... -
Intensjon ved bytte av bank
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne oppgaven og dens hovedtema er intensjon ved bytte av bank. På bakgrunn av temaet har vi derfor valgt problemstillingen “Hva påvirker intensjonslojaliteten til en bankkunde?”. Oppgaven er forankret i ... -
Intern merkebygging: et konseptuelt rammeverk for å bygge intern merkestyrke.
(Master thesis, 2014-10-01)Denne studien utvikler en konseptuell modell for intern merkebygging og intern merkestyrke, og utforsker denne modellen gjennom kvalitativ metode; dybdeintervjuer av ledere i norske organisasjoner. Modellen bygger på ... -
Internasjonal onboarding: Skal onboarding være likt for alle?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Hensikten med oppgaven er å belyse hvordan norske virksomheter praktiserer onboarding av utenlandske arbeidstakere, med bakgrunn i teorien til Bauers fire C´er: Compliance, Clarification, Culture og Connection. På ... -
Internasjonale Feilansettelser: Hvordan forhindre feilansettelser blant expatriates og self-initiated expatriates i Norge?
(Bachelor thesis, 2016-11-09) -
Internettannonsering – en eksperimentell studie på effektiviteten av innholdsmarkedsføring og bannerannonser
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Temaet for denne oppgaven er internettannonsering, med spesielt fokus på innholdsmarkedsføring. Innholdsmarkedsføring har fått et oppsving i popularitet i forbindelse med at vår mediehverdag har blitt mer digital i Norge. ... -
Internetthandel. Hvilke faktorer avgjør om man handler på internett og i hvilken grad klarer aktørene å skape lojalitet?
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Internkommunikasjon
(Bachelor thesis, 2016-11-11)I innledningen utdyper vi problemstillingen, og de aspektene rundt vi vil undersøke. Videre presenterer vi Uni Micro, bedriften vi har fått bruke som case. Her forklares det kort hvor de startet og hvordan veien har blitt ... -
Internkommunikasjon av nøkkelkundeforvaltning: - en kvalitativ studie i norsk hotellbransje
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Vi har gjennom denne oppgaven forsket på hvordan helhetlig nøkkelkundeforvaltning bør kommuniseres til de ansatte, og hvordan dette kan være med på å påvirke lojaliteten til kundene. Vi har i vårt arbeid benyttet oss ... -
Internkommunikasjon og endringsledelse - hvorfor er internkommunikasjon viktig i endringsprosesser?
(Bachelor thesis, 2021-01-05)Konkurranse i markedet, teknologisk utvikling, krav fra myndighetene, samfunnsøkonomien og til og med naturkatastrofer eller pandemier, gjør at virksomheter lever med et kontinuerlig endringspress om være i takt med ... -
Introduction: Playful Transgressions
(Chapter, 2018-01-11)