Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Corporate Social Responsibility"
Viser treff 1-7 av 7
-
Corporate Social Responsibility: Hvordan kommunisere CSR for å styrke merkeholdning
(Bachelor thesis, 2017)Corporate Social Responsibility (CSR), også kalt bedriftens samfunnsansvar, er de aktivitetene bedriften bidrar med i samfunnet utover det som er lovpålagt. Dette har i løpet av de siste tiårene blitt en strategi som ... -
Hvordan forbrukeren påvirkes av CSR
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Corporate Social Responsibility (CSR) har i løpet av de siste tiårene blitt en strategi som nesten har blitt obligatorisk for alle organisasjoner. Fra å være et valgfritt strategisk virkemiddel til å bli en strategi som ... -
Hvordan håndtere en merkekrise for å oppnå høyest holdningsverdi hos forbrukerne? : En studie av hvordan forbrukere responderer på ulike merkekriser og responsstrategier
(Master thesis, 2020-05-10)I denne studien tilnærmer vi oss fenomenet merkekriser og responsstrategier. Her skiller vi mellom merkekrisene CSR (corporate social responsibility associations) og ulykker. Hensikten med denne ... -
Hvordan påvirker The Body Shops CSR- arbeid forbrukerens kjøpsatferd?
(Bachelor thesis, 2015-03-12)CSR er et kontroversielt tema som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Corporate social responsibility er alt en bedrift gjør utover det som er lovpålagt. Det kan både dreie seg om økonomisk og sosialt ... -
Kjøpsbeslutninger og holdninger til Corporate Social Responsibility
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Vår interesse for Corporate Social Responsibility (CSR) var utgangspunktet for besvarelsen, og vi ønsket å forske spesielt på kunder sin holdning til CSR. På bakgrunn av dette formulerte vi følgende problemstilling: ... -
Omdømmebygging på Facebook: Effekter av kommunikasjon av samfunnsansvar, sett i lys av flyktningkrisen i Europa
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Gjennom et eksperimentelt undersøkelsesdesign (eksperiment) ble det utformet to eksperimentgrupper som ble utsatt for ulike manipulasjoner. De to gruppene mottok informasjon om en bedrifts CSR aktivitet gjennom et ... -
Samfunnsansvarlig markedsføring (CSR): Påvirkningen ”fit” og personlig relevans har på forbrukerresponser til CRM-tiltak
(Master thesis, 2016-11-07)Temaet for denne masteroppgaven er “Corporate Social Responsibility” (CSR). Av Vaaland et al. (2008) defineres begrepet slik: Corporate social responsibility is management of stakeholder concern for responsible and ...