• Arbeidskraftens (etiske) betydning for salg 

      Gaukstad, Mim Phuksuk (Master thesis, 2014-10-01)
      Denne masteroppgaven er en etnografisk studie av klær. Med en produktbiografisk tilnærming er studiet modifisert til å gjelde antrekkene, “wearing wardrobe study”. Hensikten med studiet er å skape forståelse rundt plaggets ...
    • Corporate Social Responsibility i norsk næringsliv. 

      Downie, Fiona; Hassum, Mia Marthine (Bachelor thesis, 2012-01-23)
    • Etikk i markedsføring av kosmetiske behandlinger 

      Røed, Charlotte; Wichstrøm Rolland, Veronica; Larsen, Kamilla (Bachelor thesis, 2020-06-02)
      Vi har i denne oppgaven valgt å skrive om de etiske beslutningene en bedrift gjennomgår før de publiserer et innlegg på Instagram. Bakgrunnen for at vi valgte dette temaet var fordi vi synes det var spennende, samtidig ...
    • Forbrukerrespons på uetisk forretningsdrift: Effekten av moralsk avkobling. 

      Maarud, Malin; Salberg, Tina Amundsen (Master thesis, 2014-10-01)
      Denne masteroppgaven tar for seg uetisk forretningsdrift, det vil si en sosialt diskuterbar handling som bryter med forbrukers etiske normer. Vi skiller mellom to ulike former for uetisk forretningsdrift: produktrelatert ...
    • Journalistikk eller butikk? 

      Heggem, Tine; Gustafsson, Robert (Bachelor thesis, 2014-10-15)
      Oppgaven vår tar utgangspunkt i Tekstreklameplakaten (TRP). TRP er, ved siden av Vær Varsom-plakaten etiske retningslinjer medlemmene av norsk Presses grunnorganisasjoner plikter å arbeide etter. KK, Norges eldste og ...
    • Relasjoner, gaver og innkjøp i norsk klesbransje 

      Stang, Christian A.; Hofstad, Anette (Bachelor thesis, 2012-11-28)