Blar i Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon på tittel
Viser treff 12-31 av 96
-
EAT - en endringsagent i samfunnet? : En casestudie i hvordan EAT best mulig kan påvirke unge forbrukere til en bærekraftig livstil, i lys av Gunhild Stordalen og Greta Thunberg
(Bachelor thesis, 2019)Med utgangspunkt i en interesse for bærekraft og påvirkning, er denne oppgaven en studie i hvordan organisasjonen EAT best mulig kan påvirke unge forbrukere til en bærekraftig livsstil, og ta rollen som en endringsagent i ... -
Effektmåling i norsk PR-bransje
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Det stilles økte krav til dokumentasjon av arbeidet PR-byråer gjennomfører. Både kunder, journalister, og offentligheten generelt er mer interessert i å vite hva som foregår i de store konsernhusene. Effektmåling er et ... -
Effektmålingens barrierer: En studie om norske PR-byråers utfordringer knyttet til effektmåling
(Bachelor thesis, 2019)Da Kommunikasjonsforeningen la frem sin årlige undersøkelse i 2016 som viste at bare 27,6 prosent av kommunikasjonsfolk måler effekt regelmessig, skapte det rabalder blant byråene i norsk PR-bransje. De tre siste årene har ... -
Ekstremjentene: En digital reportasje om likestilling i ekstremsport.
(Bachelor thesis, 2021)Ekstremsport blir som regel forbundet med adrenalin, spenning og maskulinitet. Helt siden 70-tallet, da nordmenn først begynte å kaste seg ut fra fly, har ekstremsport vært en mannsdominert arena. Selv om det i 2021 er en ... -
En kvalitativ studie av Donald Trumps retorikk
(Bachelor thesis, 2017-10-30) -
En sammenligning av Brand Concept Maps og Sakseierskap - en studie av Arbeiderpartiets og Høyres velgere
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I denne oppgaven setter vi markedsføringsteori inn i norsk politikk ved å undersøke assosiasjonskartene til Høyre- og Arbeiderpartivelgere. For å gjøre dette har vi tatt i bruk metoden Brand Concept Maps (BCM), som ... -
En stjålet barndom
(Bachelor thesis, 2021)Det har aldri vært så mange flyktninger som det er i dag, og den pågående pandemien har forverret tilværelsen til mennesker over hele verden, spesielt menneskene som allerede var sårbare. Hypotesen vår “barnearbeid har økt ... -
Fra salgsorientering til markedsorientering? - Fra kalkulatorparti til folkeparti - Endringer i Høyres kommunikasjon og politikk fra 2005 - 2013
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Gjennom tre år på Markedshøyskolen har vi skrevet oppgaver basert på statsvitenskap, markedsføring og laget kampanjestrategier. Vi har begge vært politisk engasjerte på hver vår side av politikken, og har stor interesse ... -
Fremtidens ledelse - Hvordan bør en mellomleder i servicebransjen kommunisere med sine ansatte gjennom interne sosiale medier?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Formålet vårt med denne oppgaven er å belyse temaene ledelse og kommunikasjon i interne sosiale medier. Vi ønsker å se på hvordan ledere bør kommunisere gjennom interne sosiale medier med sine ansatte, og hvordan kommunikasjonen ... -
Frivillige organisasjoner og lobbyisme: en case-studie av Changemakers lobbyisme for “land-for-land rapportering"
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I denne oppgaven ønsker jeg å finne ut hvilke lobbymetoder Changemaker brukte for å få gjennomslag for kravet om land-for-land-rapportering. Hvilke strategier brukte de i lobbyarbeidet sitt, og hvilken tilgang hadde ... -
Frivillige organisasjoner: Sosiale medier som kommunikasjonskanal
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Inspirasjonen for denne oppgaven var en rapport om ”Nettverkssamfunn og frivillige organisasjoner” publisert av Senter For Forskning På Sivilsamfunn Og Frivillig Sektor, og skrevet av Kari Steen-Johnsen, Bernard Enjolras ... -
Førstegangskjøperne blir stadig yngre: En behovsendring skapt av nyhetsmediene?
(Bachelor thesis, 2017)På tross av raskt voksende boligpriser har førstegangskjøpere i Oslo blitt stadig yngre i løpet av de siste tiårene. Samtidig har medievanene til unge mennesker endret seg betydelig. Der en tidligere samlet seg rundt ... -
Get og sosiale medier: I hvilken grad kan det ha påvirket Gets omdømme at selskapet ikke har vært tilgjengelig i sosiale medier, og hvordan bør Get gå frem for å etablere seg i disse kanalene?
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Temaet for denne oppgaven har vært hvor vidt Gets manglende tilstedeværelse i sosiale medier kan ha skadet selskapets omdømme samt hvordan Get kan etablere en god og positiv tilstedeværelse på Facebook. Get har i dag ... -
H&Ms klesinnsamling; Kartlegging av kjennskap og utvikling av tiltak for økt kundeengasjement
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Denne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Hennes&Mauritz Norge (H&M). H&M er en svensk bedrift med klesbutikker verden over og er markedsledende innen klesbransjen i Norge. H&M har stort fokus på sitt ... -
Handlingskraft versus Workplace: Påvirkning av intern kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Gjennom studiet har vi lært at intern kommunikasjon er en sentral nøkkelfunksjon i organisasjoner. Dette vil vi allerede i figur 2.2 Intern kommunikasjon presentere. I sammenheng med dette har viktigheten av å forstå nye ... -
Håndtverket øl - Et kvalitativt studie på merkevarebygging av håndtverksøl i Norge
(Bachelor thesis, 2015-09-30)Denne oppgaven baserer seg på det norske ølmarkedet og hvordan de driver sin merkevarebygging i forhold til forbudet mot alkoholreklame. Ved å se på markedet for håndtverksøl har vi rettet oss inn mot en smalere del av ... -
Hva bør Hemsedal Fjellsport fokusere på i sin kommunikasjon gjennom Facebook?
(Bachelor thesis, 2019)Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ønsket å skrive en bacheloroppgave om bedriften som onkelen og tanten min driver i Hemsedal: Hemsedal Fjellsport. Bakgrunnen for dette ønsket var at jeg visste at de bruker digital ... -
Hva er beste praksis for Vestre Slidre Sparebank på Facebook?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Vi startet denne bacheloroppgaven med en stor interesse for sosiale medier og med et ønske om å finne ut hvordan norske bedrifter burde benytte seg av de. Vi snevret det inn til beste praksis på Facebook, ettersom vi ... -
Hva kjennetegner en vellykket podcast? : Suksessfaktorene bak tre av Norges største podcaster
(Bachelor thesis, 2019)Med utgangspunkt i problemstillingen: “Hva kjennetegner en vellykket podcast? Suksessfaktorene bak tre av Norges største podcaster” dreier dette bachelorprosjektet seg om å avdekke årsakene til at lytterne på tvers av ... -
Hverdagsapper
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet hverdagsapper som er blitt mer vanlig på den raskt voksende kommunikasjonsplattformen apper for digitale enheter. Med hverdagsapper mener vi apper som gir fordeler til forbrukere ...