• Skolebasert kostintervensjon – En litteraturstudie 

      Heen, Hanne; Fjeldberg, Vibeke (Bachelor thesis, 2016-11-03)
      Bakgrunn: Overvekt og fedme har en økende prevalens på verdensbasis og Verdens helseorganisasjon anslår barnefedme som en av de mest alvorlige folkehelseutfordringer i det 21. århundre. Overvektige barn har høy sannsynlighet ...
    • Smart Shopping Carts to Increase Healthier Food Purchase: A Conjoint Experiment 

      Erikson, Niklas; Fagerstrøm, Asle; Sigurdsson, Valdimar; Larsen, Nils Magne; Menon, Vishnu R.G. (Chapter, 2023)
      Shopping carts, in general, should be suitable for carrying smart technology in the retail store environment. Also, a smart shopping cart can present verbal motivating stimuli to increase healthier food purchases. A conjoint ...
    • Smart Shopping Carts to Increase Healthier Food Purchase: A Conjoint Experiment 

      Eriksson, Niklas; Fagerstrøm, Asle; Sigurdsson, Valdimar; Larsen, Nils Magne; Menon, Vishnu R.G. (Chapter, 2023)
    • Smartbygg-teknologi: fremtidens sykepleierassistent? 

      Sandøy Straume, Bjørn; Børhaug Moe, Henrik; Sævareid, mats (Bachelor thesis, 2020-06-03)
      Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan forhold som teknologi og arbeidsmiljø kan påvirke effektiviteten blant sykepleiere på Haukeland Universitetssykehus. Vi ønsket å ta for oss arbeidshverdagen til en ...
    • Smarte kontrakter kan hindre grønnvasking 

      Silkoset, Ragnhild; Nygaard, Arne (Peer reviewed; Journal article, 2021)
    • Smarttelefonen - fra vane til avhengighet 

      Korsnes, Marte Prebensen; Hjeldnes, Kaja; Rieck, Martine Jacobsen (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      Mobilavhengighet er et relativt nytt problem som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Vi ønsker å belyse en del av dette problemet med utgangspunkt i forbrukeratferd. Gjennom et eksperiment vil vi studere ...
    • Smarttelefonens innvirkning på effektivitet – en kvalitativ undersøkelse av norske ledere 

      Muri, Bjørn Johan; Richvoldsen, Adrian; Jensen, Mats Elmer (Bachelor thesis, 2016-11-11)
      Smarttelefonen har i mange tilfeller blitt en forlengelse av oss selv og er et teknologisk verktøy som aldri er langt unna sin bruker. Vi har i denne oppgaven forsket på hvilken rolle den spiller i menneskers liv og ...
    • Små bedrifters digitale markedsføring skaper lønnsomhet 

      Eltvik, Elise; Lund, Synnøve Ringdal (Bachelor thesis, 2021)
      I dette prosjektet har vi undersøkt hva som fungerer innenfor digital markedsføring. Bakgrunn for gjennomføring var at vi ønsket å lære mer om hvordan små bedrifter kan lykkes med sin digitale markedsføring. Innenfor dette ...
    • Smerteskalaer - En Korrelasjonsstudie 

      Skjønhaug, Marianne; Ramsfjell, Marte (Bachelor thesis, 2016-11-01)
      Smerteskalaer er et verktøy som blir brukt til å kvantifisere smertesmerteintensitet. Valget av type smerteskala blir gjort på bakgrunn av pasientens alder, kognitive tilstand og ferdigheter og hvem som skal utfører testen. ...
    • “Smi mens jernet er varmt og motivasjonen på topp” - En studie av digital læring i onboardingprosessen 

      Pedersen, Carina; Aandal, Andrea Svendsen (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Formålet med bacheloroppgaven er å undersøke hvordan learning management systems (herretter kalt LMS), i dag blir benyttet i fem bedrifter innen varehandel. Fokuset er på årsaken til benyttelse, med vekt på temaet ...
    • Smidig prosjektarbeid og utvikling i Digitaliseringsdirektoratet 

      Andersen, Cathrine Sølvberg; Bø, Idar (Bachelor thesis, 2021)
      Denne studien har som hensikt å undersøke hvordan prosjekter blir gjennomført i henhold til prosjektteori og smidig metodikk. Dette har blitt undersøkt gjennom følgende problemstilling: ● “Hvordan arbeider ...
    • Smilefjes - en merkeordning 

      Lauritzen, Preben E.; Andersen, Christoffer S.; Brevik, Jan I. (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Smisker du? 

      Berner, Marthe; Josefsen, Malin Victoria; Bjørnskau, Ida (Bachelor thesis, 2014-10-08)
      Vår Bacheloroppgave tar for seg fenomenet innsmigrende adferd. Vi undersøkte innsmigrende adferd ut i fra problemstillingen: o Hvilken effekt har innsmigrende adferd for selgere i dag? Ut i fra dette fokuserte vi på to ...
    • Sneakers lika med identitet? En explorativ studie om sneakers som ett identitetsbyggande 

      Johansson, Sebastian (Bachelor thesis, 2017-09-01)
      Denna uppsats är den teoretiska delen av mitt projekt, där jag presenterar mina tillvägagångssätt i sökandet efter huruvida sneakers kan vara en bidragande faktor till vår självidentitet. Jag gör detta genom att metodiskt ...
    • Snusemballasjens konsekvenser for merkelojalitet 

      Kazma, Sarah; Bergva Isaksen, Lina; Jakupi, Valjdeta (Bachelor thesis, 2020-06)
      Fra og med 2018 ble de nye standardiserte forpakningene på snus vedtatt. Vedtakets formål var å minske andel unge til å starte med snus, da myndighetene mener emballasjedesignet kan ha en innvirkning på dem. Snusboksene ...
    • Social CRM in SMEs: A Systematic Literature Review 

      Yasiukovich, Siarhei; Haddara, Moutaz (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      mall and medium-sized enterprises (SMEs) are the prime movers of economic progress. The pace of digital disruption enables SMEs to innovate and flourish by strategically combining social media use with customer engagement ...
    • Social media: Where customers air their troubles—How to respond to them? 

      Sigurdsson, Valdimar; Larsen, Nils Magne; Gudmundsdottir, Hulda Karen; Alemu, Mohammed Hussen; Menon, R.G. Vishnu; Fagerstrøm, Asle (Peer reviewed; Journal article, 2021)
    • Software Development for Mobile Computing, the Internet of Things and Wearable Devices: Inspecting the Past to Understand the Future 

      Grønli, Tor-Morten; Biørn-Hansen, Andreas; Majchrzak, Tim A. (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Currently a convergence in software development for mobile computing (including mobile devices and special technology such as wearables) and the Internet of Things (IoT) can be observed. Devices from the fields are becoming ...
    • Sosial risiko og private merker: hvordan betalingsvilligheten til forbrukerne påvirkes 

      Nyseth, Bettina Caroline; Eriksen, Ada; Teige, Mathilde Antonsen (Bachelor thesis, 2017)
      Det er viktig for bedrifter å kunne posisjonere seg riktig og ha kunnskap om hva forbrukeren er villig til å betale. Derfor forsøker denne avhandlingen å rette fokus mot hvordan sosial risiko og kvalitet kan påvirke ...
    • Sosiale epidemier - En studie av hva som leder til smittsom atferd 

      Neely, Aleksander; Lien, Tobias; Lauritzen, Tormod Berg (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      Oppgavens overordnede problemstilling er: Hvordan legger norske markedsføringspraktikere opp til sosiale epidemier, og hvordan samsvarer det med eksisterende teori? Oppgavens hensikt er å få en dypere forståelse for ...