• Transformative virkemidler i reklamer - En studie av reklamens påvirkning på holdninger blant unge 

      Riskild, Maiken Kolle; Kifle, Salem; Ingeman-Johnsen, Nina (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      I denne oppgaven tar vi for oss transformative virkemidler i reklamer, og undersøker hvilken effekt disse virkemidlene har på ungdommers holdninger. Vi har tatt utgangspunkt i DNB sine reklamer, da de legger mange ressurser ...
    • Transitioning to Flipped Classroom - an experience report 

      Lauvås, Per; Styve, Arne (Peer reviewed; Journal article, 2018)
    • Travelling with a Guide Dog: Experiences of People with Vision Impairment 

      Rickly, Jillian M.; Halpern, Nigel; Hansen, Marcus; Welsman, John (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      There is considerable research on people with vision impairment (PwVI) in the transport, travel and tourism sectors, which highlights the significance of real-time information and consistency in services to accessibility. ...
    • Trends in prevalence of blindness and distance and near vision impairment over 30 years: an analysis for the Global Burden of Disease Study 

      Kisa, Adnan; Bourne, Rupert RA; Steinmetz, Jaimie D; Flaxman, Seth R; Briant, Paul Svitil; Taylor, Hugh R; Kisa, Sezer; Vos, Theo; West, Sheila K; Jonas, Jost B.; GBD 2019 Blindness and Vision Impairment Collaborators (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Background To contribute to the WHO initiative, VISION 2020: The Right to Sight, an assessment of global vision impairment in 2020 and temporal change is needed. We aimed to extensively update estimates of global vision ...
    • Treningsfrekvens og muskelstyrke 

      Johansen, Daniel Cutamora; Skogen, Tina (Bachelor thesis, 2021)
      Bakgrunn Styrketrening er en treningsform som har økt kraftig i popularitet de siste årene. Det er sånn at flere legger ned utallige timer på treningssenteret med den hensikt å få økt muskelvekst og muskelstyrke. Adaptasjoner ...
    • Treningsmotivasjon hos Oslo-studenter. 

      Karlsen, Jeanette; Kolvig, Kamilla (Bachelor thesis, 2014-10-17)
      Oppgaven er gjort med bakgrunn i vår personlige interesse for hva som gjør at noen mennesker lykkes godt med trening mens andre føler de ikke får inn gode rutiner på det, når de har samme utgangspunkt. Problemstillingen ...
    • Troverdighet til bærekraftig kommunikasjon i dagligvarebransjen og klesbransjen 

      Arnesen, Madelén Ahlgreen; Arnesen, Per-Oskar (Master thesis, 2022)
      Dagligvarebransjen og klesbransjen blir av mange ansett som klimaverstinger, og står for store mengder klimautslipp. Denne kvantitative studien tar for seg sammenhengen mellom bærekraftig kommunikasjon og troverdighet i ...
    • Try and Hire: en oppgave om utprøving av arbeidstakere før fast ansettelse 

      Strømsnes, Rita; Meyer Remø, Julie; Van Der Meeren, Ingvild (Bachelor thesis, 2020-06-01)
      Formålet med denne oppgaven har vært å rette søkelyset på et område knyttet til leie av arbeidskraft som befinner seg i en gråsone i regelverket og som er gjort relativt lite forskning på. Vi har sett på hvorvidt det å ...
    • Trygg i byen 

      Svingen Hagen, Oda (Bachelor thesis, 2020-06)
      I denne bacheloroppgaven har jeg sett på årsaker til at barnefamilier i Oslo sentrum velger å flytte til ytre by eller flytte ut av byen før barna begynner på skolen. Jeg har ønsket å se nærmere på barns grunnleggende behov ...
    • TRYNEFAKTOR 

      Einang, Oda; Braathen, Kristine (Bachelor thesis, 2017)
      At et tiltalende ytre gir mennesker fordeler i sosiale sammenhenger har gjennom forskjellige studier blitt bekreftet gang på gang. Denne tendensen til å behandle pene mennesker bedre enn de som bedømmes som mindre pene, ...
    • Turisttilfredshet på 78° nord - Den totale opplevelsen av Svalbard 

      Madsen, Sara Borchgrevink; Ellingsgaard, Lærke (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Denne oppgaven tar for seg turisters tilfredshet av opplevelser på Svalbard. Opplevelsesturisme og naturbasert turisme er temaer som går igjen i reiselivsfagene og har blitt presentert som viktige trender i den globale ...
    • Turkey’s COVID-19 strategy: “the West is jealous of us” 

      Kisa, Adnan (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Populist nationalist attacks on health and human rights have been increasing throughout the COVID-19 pandemic. These attacks may be used to divert attention from the government’s inability to control the virus, to deflect ...
    • Turnover - når forventninger ikke innfris 

      Sundbye, Heidi; Stesønes, Ingri; Svarttjernet, Eva (Bachelor thesis, 2014-03-25)
      I vår bacheloroppgave har vi valgt å se på turnover i Eniro Gule Sider. Med turnover menes ansatte som slutter i en gitt periode og søker jobb i en annen bedrift. Problemstillingen vår er: Hvilke faktorer har påvirkning ...
    • Turnover i Berg-Hansen Reisebureau. 

      Lie, Ståle Johannessen; Nakken, Marita; Evensen, Inger Lill (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • TURNOVER I DE SKANDINAVISKE HOTELLKJEDENE 

      Sjølie, Silje; Ruud, Kristina (Bachelor thesis, 2014-10-15)
      Denne oppgaven er utarbeidet i samarbeid med et utvalg av de skandinaviske hotellkjedene. Studiet er basert på ulike strategier og modeller som i kontekst med vår problemstilling og hypoteser belyser temaet turnover i ...
    • Turnover, IT-bransjens økende etterspørsel etter kompetanse 

      Holen, Jarle; Ellingsen, Cathrine; Flesjø, Tormod (Bachelor thesis, 2018-09-27)
      Mye tyder på at det blir stadig mer etterspørsel av IT-kompetanse i næringslivet, derfor er det interessant å se på hvilke forhold som er med på å holde på de ansatte. Denne oppgaven vil ta for seg temaet gjennomtrekk ...
    • Tvungen endring. Evner de ansatte å omstille seg? 

      Luther, Emilie Karoline; Larsen, Marte Holt (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Høsten 2014 opplevde oljeindustrien et dramatisk prisfall på råolje, som medførte store nedbemanninger og omstillingsprosesser for oljeselskaper og alle underleverandører. Oljeprisene er nå på tur opp, men oljeindustrien ...
    • TWENTY-FIVE YEARS OF NOKOBIT – A BIBLIOMETRIC STUDY OF IMPACT 

      Sandnes, Frode Eika; Brevik, Eivind (Peer reviewed; Journal article, 2019)
    • «Twitterkongen» På hvilke måter kan sosiale medier ha bidratt til at Trump vant valget i USA? 

      Eriksen, Martine C; Rutefjord, Anneli (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      I løpet av våre tre år på Høyskolen Kristiania interessen for digital markedsføring gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under valgfagsemesteret ønsket vi å se nærmere på hvordan sosiale ...
    • Typografi, objekt, dimensjon : Et utforskende samspill 

      Lomtjernbakken Møller, Hans Erik (Bachelor thesis, 2020-06)
      Typografi og pakningsdesign gjør seg begge gjellende som fagfelt innenfor grafisk design. Det var med dette utgangpunkt og spørsmål til deres relasjon, at grunnlaget for oppgaven ble til. Problemstillingen: "Hvordan kan ...