Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 1928-1947 av 1965
-
”Vis leg” og kjøp alkohol En indirekte effekt relatert til en ikkekommersiell holdningskampanje
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Studiet bygger på våre antagelser om at eksponering av et ikke-kommersielt stimuli kan minne en forbruker ubevisst på et behov, som igjen kan utløse en kjøpsintensjon eller atferd som er imot avsenderens reelle formål. ... -
Vis meg din veske. og jeg skal si deg hvem du er
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Visma Exso - når visjon møter kommunikasjon og læring
(Bachelor thesis, 2020)Bacheloroppgavens overordnede problemstilling er «Hvordan opplever ledere kommunikasjon og læring i Visma Exso?» Temaet er systemlæring, med hovedfokus på å skape en delt visjon som ett ledd i å bli en lærende organisasjon. ... -
Visual processing deficits in patients with schizophrenia spectrum and bipolar disorders and associations with psychotic symptoms, and intellectual abilities
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Abstract Objective Low-level sensory disruption is hypothesized as a precursor to clinical and cognitive symptoms in severe mental disorders. We compared visual discrimination performance in patients with schizophrenia ... -
Visuell historiefortelling som formidlingsmetode: de helseskadelige kjemikaliene som brukes i hudproduktene våre
(Bachelor thesis, 2017-09-06) -
Visuell historiefortelling som læringsverktøy: visuell historiefortelling som bidragsyter til kompetanse i skolegangen
(Bachelor thesis, 2017-09-07)Tatt utgangspunkt i dagens tradisjonelle undervisningsmetoder, går denne oppgaven ut på å løse problemstillingen «Hvordan kan visuell historiefortelling bidra til økt kompetanse blant 10 klasse digital natives innen ... -
Visuell identitet for det ukjente konseptet eventdesign i Norge
(Bachelor thesis, 2017-08-31)Oppgaven tar for seg utviklingen av visuell identitet for et nytt eventdesignbyrå, et konsept som per i dag er ukjent i Norge. Bakgrunnen for valget av dette konseptet er min egen interesse for eventdesign, og idéen om ... -
Visuell identitet for en second-hand kjede
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Samtidig som kjøpekraften har økt, har også prisen på klær gått ned, og i dag forbruker vi klær som aldri før. Videre går mote- og tekstilbransjen frem som en av verdens mest forurensende industrier. Second-hand viser ... -
Visuell identitet for et nytt restaurant- og loungekonsept i Gamlebyen, Fredrikstad
(Bachelor thesis, 2017-09-07)Min egen personlige relasjon til Gamlebyen i Fredrikstad var i hovedsak det som førte til bakgrunnen for valg av tema til oppgaven. Etter mange års observasjon som en forbruker, har jeg hele tiden fundert på hvordan ... -
Visuell Retorikk i Reklame
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Vy eller fy? : Har alder hos befolkningen en effekt på merkeverdien når en statlig organisasjon endrer navn?
(Bachelor thesis, 2019)Vår bacheloroppgave omhandler hvordan folk i forskjellige målgrupper oppfatter navneendringer. Dette vil vi belyse ved hjelp av merkekjennskap, merkeholdninger, merkeomdømme og merkeassosiasjoner. Vi har i vår oppgave ... -
Vær en toppleder, sier de. En analyse av hva som kreves for å utøve ledereffektivitet på high end hotell i Norge
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vær en toppleder, sier de Du er for tilbaketrukket. Du er for mye på kontoret ditt. Du er ikke nok med dine ansatte. Ikke vær usikker. Ikke vær bekymret. Ikke vær distansert. Ikke vær stille. Ikke vær lat. Ikke vær irritabel. ... -
Web basert kvitteringsmal-bygger for Zeipt - En brukersentrert prototype
(Bachelor thesis, 2021)Denne rapporten omhandler hvordan vi har utviklet en web basert kvitteringsmal-bygger hos Zeipt - en løsning som Zeipt kan bruke til å senke onboardingstiden for fremtidige kunder og løser et problem ved at kunder slipper ... -
Web-based collaborative learning in CS1 a study on outcomes of peer code review
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Based on a teacher-organized student-to-student code review session, we gathered both quantitative and qualitative data from 177 first-semester Information Technology undergraduate students to learn about their thoughts, ... -
What different types of Facebook marketing objectives are there, and what tactics can you use to reach those.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Social media is creating attractive business opportunities for brands and companies worldwide. It is because of the huge amount of businesses and costumers on Facebook, which reflects the importance of research on future ... -
What does the fox say? – En studie av viral markedsføring.
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Denne oppgaven har som hensikt å kartlegge den strategiske planleggingsprosessen av en viral kampanje, samt effekter og effektmåling knyttet til denne. Vår problemstilling er som følger: Hvordan kan bedrifter arbeide med ... -
When explainable AI meets IoT applications for supervised learning
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper introduces a novel and complete framework for solving different Internet of Things (IoT) applications, which explores eXplainable AI (XAI), deep learning, and evolutionary computation. The IoT data coming from ... -
When managers believe technological ability is fixed
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Drawing from mindset theory, we predict that managers' fixed mindset about technological ability (FM-TA) will negatively influence the developmental support they provide to their employees and, in turn, their employees' ... -
A working holiday: From home to destination with a guide dog
(Chapter, 2021)