• Menn som overskygger kvinner – en kvalitativ studie av gubbeveldet i den norske PR-bransjen 

      Andersen, Benedicte Marie; Hansen, Ingerid; Jørgensen, Thea (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på en felles interesse for hvorfor kvinner i dagens moderne samfunn fremdeles er underrepresentert i toppstillinger. Overvekten av menn, det såkalte “gubbeveldet”, er spesielt tydelig i ...
    • Menneske eller maskin – hva gjør oss mest tilfreds? 

      Eek, Sondre; Eid, Haaken; Elkjær, Ingeborg (Bachelor thesis, 2018-09-27)
      I denne studien har vi sett på selvbetjeningsteknologien sin påvirkning på kundetilfredshet, i forhold til personlig service. Settingen vi testet dette i var gjennom billettkjøp til kollektivtransport. Det har tidligere ...
    • Menneske og teknologi - serviceytelse i perfekt harmoni? En bacheloroppgave om automatisering av serviceleveranse i hotell 

      Sanden, Aina; Lerum Bondevik, Morten (Bachelor thesis, 2020-06-01)
      Selvbetjeningsteknologi er en av mange bidragsytende faktorer til et automatisert samfunn, og vi finner teknologi i form av selvbetjent inn- og utsjekk i stadig flere hotell. Frontpersonalets interaksjon med gjester har ...
    • Mental trening – motbakkens styrke for unge gründere? 

      Malhotra, Stuti Lakshmi; Notvik, Kjetil H-J. (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er mental trening og unge gründere, med et fokus rettet mot hvordan mental trening kan styrke unge gründere ved motgang. Det viser seg at det finnes lite kunnskap om fenomenet mental ...
    • Merkeallianser mellom bedrifter og profilerte personer 

      Blokhus, Hilde; Rønning-Moe, Annett (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvorfor noen bedrifter har merkeallianser med profilerte personer, og hvilke forutsetninger som ligger til grunn for denne beslutningen. Det er også interessant å finne ut hva ...
    • MERKEASSOSIASJONER TIL NATT&DAG 

      Nygaard, Sanne; Johannessen, Elise Hisdal; Hauge, Ingvild (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Formålet med denne oppgaven er å gjennomføre en praktisk analyse som vi kan knytte opp mot teori om merkevarebygging, merkekjennskap, merkebevissthet og merkekunnskap (Keller 2013; Keller 1993). Spesielt ønsker vi å ...
    • Merkebygging av norsk klesdesign. 

      Breivik, Stine Petrikke; Winnæss-Karlsen, Ina Emilie (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • Merkebygging av Synsam 

      Strømsvåg, Siri; Tabari, Omid A. (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Merkebygging gjennom Facebook. 

      Medalen, Lene; Brurok, Tina (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • Merkekonseptets betydning for merkeutvidelser 

      Kristiansen, Kim-André; Opsahl, Astrid Elise; Kolstad, Stine (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      For å skape vekst hos en merkevare blir det ofte benyttet en vekstrategi med merkeutvidelser. En merkeutvidelse vil i de fleste tilfeller plassere merkevaren inn i en ny produktkategori. Det vi har sett på i denne oppgaven ...
    • Merkekonseptets og personlighetstrekkets påvirkning på forbrukerens betalingsvillighet 

      Abelsen, Julie; Beukers, Gabriela; Ambjørnrød, Caroline (Bachelor thesis, 2016-11-21)
      For å øke verdien av produkter og tjenester i et stadig mer komplekst marked har det de siste årene vært rettet mye fokus og forskning på merkevarebygging. Spesielt symbolsk merkekonsept og merkepersonlighet relatert til ...
    • Merkekonseptets- og tidsperspektivets effekter på preferanse og betalingsvillighet 

      Aasen, Anette Marie; Aasen, Heidi; Vammeli, Martine Alida Rossvik (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      Merkepersonlighet har de seneste årene gjort seg fremtredende innenfor markedsføringsrelatert forskning. Det er viktig å være innforstått med at merkevarens fundament, merkekonsept, må være grundig etablert. Derfor forsøker ...
    • Merkelojalitet eller tid? – En studie av faktorer som påvirker studenters kjøpsavgjørelser 

      Nerhagen, Mari; Moen, Elisa Olga; Simensen, Madeleine Desirée (Bachelor thesis, 2015-10-15)
      I dette studiet har vi tatt utgangspunkt i merkelojalitet og dets effekt på betalingsvillighet og preferanse for produkt ved forskjellige tidsperspektiv. Teorien som ligger til bakgrunn for undersøkelsen baserer seg på et ...
    • Merkeposisjonering av Cocosa kokosolje 

      Hatlevik, Amalie (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Denne oppgaven handler om merkevaren Cocosa kokosolje. Motivasjonen bak arbeidet er en observasjon av interessen for økologisk helsekost i samfunnet i dag. I takt med at helsekost blir mer populært, blir markedet stadig ...
    • Merkeposisjonering av Ringnes Pilsner 

      Berg, Lars; Danielsen, Erik (Bachelor thesis, 2014-03-19)
      Oppgaven har ved å benytte kvalitativ metode, innsamlet sekundærdata, teori omkring posisjoneringsstrategi og merkevarebygging, forsøkt å svare på problemstillingen; Hvordan bør Ringnes Bryggeri posisjonere sitt Produkt ...
    • Merker i endring 

      Svartangen, Julie; Staszak, Izabela; Tangeland, Kevin Christian (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      I denne bacheloroppgaven forsøker vi å belyse hvordan man kan ivareta kunderelasjoner når merker går igjennom endringer, og hvordan riktig kommunikasjon kan være med på å bidra til dette. Forbrukernes behov endrer seg ...
    • Merkesamarbeidets påvirkning på merkevarer 

      Allum, Mathilde Næss; Fredriksen, Karina; Bodin, Kristina Meisal (Bachelor thesis, 2014-03-19)
      I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss temaene merkevarebygging og merkesamarbeid. Vi har valgt å se på merkevaren H&M for å belyse dette temaet da de har hatt mange forskjellige alliansepartner, og vi finner det ...
    • Merkeutvidelser som Vekststrategi: En eksperimentell studie av norske merkeutvidelser i individuell sport. 

      Egner, Camilla; Berger, Connie; Enge, Chalotte Olsen (Bachelor thesis, 2015-10-23)
    • Merkevare-emballasje som forsøpler: En Ubehagelig Sannhet! 

      Rønning, Kim-André Sundal; Vangen, Krister (Master thesis, 2016-11-07)
      Tidligere studier innen forbrukerpsykologi har fokusert på positive effekter av ubevisst eksponering av merkevarer. Lite forskning er blitt gjort på effekter som kan være negative for merkevaren. Et ganske hverdagslig møte ...
    • Merkevarebygging gjennom Facebook. 

      Opdal, Andreas Slevigen; Vassgård, Robert; Stene, Christian (Bachelor thesis, 2014-10-15)
      Ikke tilgjengelig