Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på emneord "Markedsføring og merkevareledelse"
Viser treff 61-67 av 67
-
Sosiale medier sin påvirkningskraft på nordmenns holdninger til pels
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Formålet med denne oppgaven var å avdekke om det eksisterer en sammenheng mellom sosiale medier og hvilken holdning man har til pels. Vi ønsket å finne ut av om sosiale medier påvirker holdninger til pels negativt eller ... -
Sponsing av Instagrammere. Hvordan kan bedrifter oppnå størst effekt gjennom sponsing av Instagrammere?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Temaet for denne bacheloroppgaven er sponsing av Instagrammere, og hvordan bedrifter kan oppnå størst effekt av denne typen sponsorat. Når over 50 % av Norges befolkning bruker Instagram, har det blitt en attraktiv kanal ... -
Sponsing i langrennssporten: Veldedighet eller markedsføring?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Temaet for denne oppgaven er sponsing innen langrennssporten. Formålet med oppgaven er å få en bredere forståelse for hvordan sponsingen fungerer, hva bedrifter vil oppnå med den, og hvorvidt de oppnår det. Gjennom alle ... -
Taktisk Merkevareledelse i oppstartsfasen av agenturer i Norsk motebransje
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Målet med dette studiet var å øke forståelsen for hvordan ny oppstartede agenturer benytter seg av merkevareledelse, og hvordan de burde benytte seg av merkevareledelse for å øke kjennskap mot innkjøpere. På bakgrunn av ... -
«Twitterkongen» På hvilke måter kan sosiale medier ha bidratt til at Trump vant valget i USA?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)I løpet av våre tre år på Høyskolen Kristiania interessen for digital markedsføring gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under valgfagsemesteret ønsket vi å se nærmere på hvordan sosiale ... -
Vellykket CRM - en kvalitativ studie om fellestrekk for suksess
(Bachelor thesis, 2017-10-09)CRM står for Costumer Relationship Managment og betyr på norsk kunderelasjonshåndtering. CRM er en teknologisk løsning for håndtering av kundeinformasjon, men fremfor alt en strategi for å ivareta kunderelasjoner og ... -
Vy eller fy? : Har alder hos befolkningen en effekt på merkeverdien når en statlig organisasjon endrer navn?
(Bachelor thesis, 2019)Vår bacheloroppgave omhandler hvordan folk i forskjellige målgrupper oppfatter navneendringer. Dette vil vi belyse ved hjelp av merkekjennskap, merkeholdninger, merkeomdømme og merkeassosiasjoner. Vi har i vår oppgave ...