Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 290-309 av 1149
-
Forbrukerrespons på overdreven reklameargumentasjon – Effekten av overtalelseskunnskap og reklameskepsis
(Master thesis, 2015-11-23)Denne masteroppgaven tar for seg overdreven reklameargumentasjon. Vi skiller mellom to ulike former for overdreven reklameargumentasjon; funksjonell og opplevelsesbasert. Målet med denne oppgaven er å undersøke hvordan de ... -
Forbrukerrespons på uetisk forretningsdrift: Effekten av moralsk avkobling.
(Master thesis, 2014-10-01)Denne masteroppgaven tar for seg uetisk forretningsdrift, det vil si en sosialt diskuterbar handling som bryter med forbrukers etiske normer. Vi skiller mellom to ulike former for uetisk forretningsdrift: produktrelatert ... -
Forbrukertrender og konseptutvikling i det norske kurs- og konferansemarkedet.
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Målet med vår bacheloroppgave er å finne ut av hva dagens forbrukertrender er, og hvordan de påvirker de norske kurs- og konferansehotellers konseptutvikling. Oppgaven har derfor fått problemstillingen: Hvordan påvirker ... -
Forhandlinger i shippingsbransjen
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Forholdet mellom arbeidsgivers styringsrett og graviditetsdiskrimineringsvernet ved endring av arbeidsforhold i forbindelse med permisjon
(Bachelor thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å fastsette hvilket handlingsrom arbeidsgiver har ved gjennomføring av endringer i et etablert arbeidsforhold, sett opp mot arbeidsgivers styringsrett versus diskrimineringsvernet de ansatte ... -
Forholdet mellom initiativ og reaktiv lederatferd i en leders hverdag.
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Denne studien omhandler temaet ledelse og forholdet mellom initierende og reagerende atferd i en typisk lederhverdag hos ledere i Nordea. Målet har vært å få et dypere innblikk i hvordan en leders hverdag ser ut, samtidig ... -
Forståelse og aksept for endringsprosesser: Et casestudie om nedbemanning i Glava
(Bachelor thesis, 2016-11-11)I dette casestudiet har vi undersøkt en konkret endringsprosess i Glava. Studiet omhandler i hvilken grad bakgrunnen for nedbemanningen i Glava er forstått og akseptert av de ansatte. I tillegg har vi forsøke å besvare ... -
Forventer forbrukere en annen pris når bedrifter tar samfunnsansvar? Betydningen av en bedrifts prisprofil
(Master thesis, 2018-11-01)Vår masteroppgave dreier seg om sammenhengen mellom bedrifters prisprofil og CSR (samfunnsansvar). Vi har undersøkt på hvilken måte en bedrifts prisprofil har påvirkning på forbrukeres prisforventning til bedriften, ... -
Forventinger til arbeidsverktøy etter den tredje industrielle revolusjon
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven tar utgangspunkt i forventninger i psykologisk kontraktteori, og fokuserer på hvilke forventninger som ligger opp mot digitale verktøy, i offentlige organisasjoner. Formålet med studien har vært å ... -
Fotballsponsing - en strategisk utnyttelse?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Formålet med denne oppgaven er, som beskrevet i oppgaven, å skaffe innsikt i sponsormarkedet i norsk fotball, grunnet egen interesse rundt temaet. Det har ført til funn av følgende problemstilling; Hvilken strategisk ... -
Fra fast lokaljournalist til midlertidig digitalt hode. Utviklingen i stillingsmarkedet for journalister 1987–2017
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen presenterer en analyse av stillingsannonser i fagbladet Journalisten fra 1987 til 2017. 1628 stillings- annonser i årene 1987, 1997, 2007 og 2017 er analysert for å undersøke hvordan arbeidsmarkedet for ... -
Fra holdning til handling: det digitale bruktmarkedet for mote og klær
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Det er kjent at klesindustrien er en av verstingene innenfor forurensning. Samtidig som etterspørselen øker, produseres klær i fast fashion med lav kvalitet, men med stor miljøbelastning. Ikke minst avdekkes det brudd ... -
FRA MISFORSTÅELSE TIL FORSTÅELSE I TEAMARBEID
(Bachelor thesis, 2015-10-22)Dette studiet undersøker hvordan misforståelser kan oppstå i et team, basert på ulike tolkninger av budskap som blir formidlet. For å undersøke hva som påvirker hvordan et budskap blir tolket, er det fokusert på teorier ... -
Fra motstand til satsing: kommunikasjonens rolle i å påvirke medarbeidere i en endringsprosess
(Bachelor thesis, 2016-11-09)I artikkelen «Vil men får ikke til» skriver Rønne (2011) at virksomheters manglende evne til å engasjere og kommunisere med de ansatte, er én av grunnene til at mange virksomheter opplever at det oppstår usikkerhet i ... -
Fra revenue management til total hotel revenue management. Hvordan vil en overgang til THRM prege hotellets prosesser å ulike nivå?
(Bachelor thesis, 2020)Vi har i denne oppgaven valgt å undersøke hvordan en overgang fra Revenue management (RM) til Total hotel revenue management (THRM) vil prege hotellets prosesser på ulike nivå. Revenue management er en taktikk brukt for ... -
Fra salgsorientering til markedsorientering? - Fra kalkulatorparti til folkeparti - Endringer i Høyres kommunikasjon og politikk fra 2005 - 2013
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Gjennom tre år på Markedshøyskolen har vi skrevet oppgaver basert på statsvitenskap, markedsføring og laget kampanjestrategier. Vi har begge vært politisk engasjerte på hver vår side av politikken, og har stor interesse ... -
Fra stillingstrygghet til kompetansetrygghet? En kvalitativ studie i DNB om tilknytningsformer i arbeidslivet
(Bachelor thesis, 2017)En tradisjonell oppfatning av tilknytningsformer i arbeidslivet er at det er et topartsforhold, bestående av en arbeidsgiver og en arbeidstaker, der kjøp og salg av arbeidskraft står sentralt. Forskning og teori som omhandler ... -
Fra ukjent klubb til Europa-eventyr : En historisk ekspansjonsteoretisk analyse av Sarpsborg 08.
(Master thesis, 2020-06)I denne oppgaven har det blitt gjennomført en historisk ekspansjonsteorietisk analyse av Sarpsborg 08 Fotballforening. Vi har analysert den sportslige og økonomiske utviklingen til klubben siden fusjonen i 2008 frem til i ... -
Fraktkostnaders effekt på forbrukeres kjøpsbeslutning ved handel av sport- og fritidsutstyr på nett.
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Tilgangen til informasjon og sammenligning preger netthandel i forhold til tradisjonelle butikkutsalg. I sport- og fritidsbransjen ser man at homogene sortiment og få store aktører påvirker prisene. Alle ønsker å fremstå ...