Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 330-349 av 1149
-
Gamification og motivasjonsteori
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Denne oppgaven tar utgangspunkt i motivasjonsteori for å forklare en intensjon om å ta i bruk en gamification treningsapplikasjon. Problemstillingen vi har jobbet ut i fra er: ”Hvordan kan motivasjon forklare intensjon ... -
Gårsdagens suksess – morgendagens begrensning? Strategisk relevant handlingsrom: En rikere forståelse av leders handlingsrom
(Chapter, 2020)Managerial discretion is said to be a fundamental condition for effective leadership. Studies of managerial discretion have to a large degree focused on the magnitude of managers’ discretion and how different factors ... -
Generasjon X og Y sin motivasjon for å velge private brands
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Denne bacheloroppgaven belyser de norske dagligvarekjedenes private brands og ser på hvilke faktorer som påvirker motivasjonen når generasjon x og y velger disse merkene. Vi presenterer private brands gjennom historie, ... -
Generasjon X vs Generasjon Y - hvem er mest mottakelig for digital markedsføring?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Utgangspunktet for vår oppgave er den økende digitaliseringen i samfunnet, og markedsføringens rolle innenfor dette fenomenet. De siste årene har bedrifter sakte, men sikkert gått bort i fra tradisjonell markedsføring, ... -
Generasjon Z: forbruk og segmentering
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven undersøker hvilke faktorer som er mest avgjørende i generasjon Z’s valg av merkevarer. For å utforske denne problemstillingen har vi hentet inn primærdata gjennom dybdeintervju med syv informanter. På ... -
Genuine artister knytter genuine relasjoner: En multimetodisk kvantitativ studie om oppfattet ydmykhet og autentisitets effekt på sosial tiltrekning og parasosiale interaksjoner til musikkartister på sosiale medier.
(Master thesis, 2021)En utfordring for musikkartister i dagens musikkbransje er å skape en engasjert og lojal følgerbase på sosiale medier i et høyt saturert og kompetitivt marked. Det kreves derfor en økt forståelse for hvordan musikkartister ... -
The Geopolitical Risk and Strategic Uncertainty of Green Growth after the Ukraine Invasion: How the Circular Economy Can Decrease the Market Power of and Resource Dependency on Critical Minerals
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Following the invasion of Ukraine, there is a call to replace Russian gas and oil with green electric energy. A prime sector subject to electrification is the transportation sector. Consequently, access to the critical ... -
Geraci Siculo, en autentisk opplevelse?
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Get og sosiale medier: I hvilken grad kan det ha påvirket Gets omdømme at selskapet ikke har vært tilgjengelig i sosiale medier, og hvordan bør Get gå frem for å etablere seg i disse kanalene?
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Temaet for denne oppgaven har vært hvor vidt Gets manglende tilstedeværelse i sosiale medier kan ha skadet selskapets omdømme samt hvordan Get kan etablere en god og positiv tilstedeværelse på Facebook. Get har i dag ... -
Getting More Women on Boards: Cultural and Institutional Antecedents That Matter
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The purpose of this study is to contribute to a better understanding of the multiple cultural and institutional antecedents which can positively (or negatively) impact the incorporation of more women on corporate boards ... -
Giverglede fra graven
(Master thesis, 2017-10-28)Hvert år samles det inn millioner av kroner til veldedige organisasjoner, men hvordan kan disse inntektene økes? Ved å sammenligne inntektskildene i Norge med andre land er det avdekket et avvik. Det er at testamentariske ... -
Gjennomtrekk i restaurantbransjen: Hva påvirker frivillig gjennomtrekk i restauranter?
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven sentrerer seg rundt temaet gjennomtrekk i restauranter. For å undersøke dette er følgende problemstilling lagt til grunn: ”Hva påvirker frivillig gjennomtrekk i restauranter?”. For å undersøke hva som påvirker ... -
Gjesteundersøkelsers påvirkning på servicekvaliteten
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Denne bacheloroppgaven ser nærmere på sammenhengen mellom hotellenes gjestetilbakemeldinger fra egne utsendte gjesteundersøkelser og servicekvalitet. Vi ønsket å undersøke hvor aktivt gjestetilbakemeldingene blir brukt, ... -
Gjør meg mett! - med Nutrilett?
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
Glasstaket slår sprekker: Suksess, barrierer og karrierekoder på vei til toppen
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Denne oppgaven utforsker hvilke karrierekoder, suksesskriterier og barrierer kvinner møter i sitt karriereforløp til høysete nivå. Vi ønsket å undersøke kvinnelige ledere på høyt nivå innenfor bank og finans, som ansees ... -
GOPPAR - Hvordan påvirke salg, marked og revenue til å ta de mest økonomisk lønnsomme beslutninger?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Green Demarketing vs. Green Advertising: En eksperimentell studie av grønn markedsføring, sosiale bevis og effekten på holdninger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Tradisjonell markedsføring har på mange måter bidratt til miljøproblemer tilknyttet overproduksjon og overforbruk i dagens samfunn. Formålet med denne bacheloroppgaven er å belyse i hvilken grad markedsføring har potensiale ... -
Grønn innflytelse. Bedrifters valg av hotelltjenester
(Bachelor thesis, 2020)Bedrifter i dag kjenner stadig mer på presset av å drive mer miljøvennlig. Dette kan føre til nye muligheter for hoteller å drive grønt. Denne oppgaven tar for seg bedrifters kjøpsprosess når de skal velge hotell og ... -
Grønnvasking sin påvirkning på bedrifters omdømme og forbrukernes holdninger
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Bærekraft har blitt et svært viktig tema og har ført til at flere bedrifter utgir seg for å være grønnere enn hva de faktisk er, og følgelig blitt beskyldt for grønnvasking. Denne oppgaven tar for seg grønnvasking i ... -
Gøy på landet - en bærekraftig strategi for destinasjonsutvikling i Vingelen
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne bacheloroppgaven er å komme opp med en bærekraftig strategi for destinasjonsutvikling i Vingelen. Jeg vil blant annet se på hvordan eksisterende og nye reiselivsprodukter i Vingelen kan bli mer lønnsomme, ...