Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 695-714 av 1149
-
Lederens påvirkning på de ansattes motivasjon: en studie av motivasjonsarbeid i frittstående distriktshotell sammenliknet med i franchise- og kjedehotell
(Bachelor thesis, 2020)I denne bacheloroppgaven har vi sett nærmere på hvordan ledere jobber for å påvirke motivasjon. Formålet med oppgaven var å finne ut om det eksisterer noen forskjeller i motivasjonsarbeidet i frittstående distriktshotell ... -
Lederens rolle i bedriftens kommunikative samspill
(Bachelor thesis, 2020-06)Denne bacheloroppgaven er et studie av lederstil og kommunikasjon, med den hensikt å presentere et konkret løsningsforslag for å oppnå enhetlig kundeopplevelse av bedriften. Dette skal løses ved bruk av kreative metoder, ... -
Lederes oppfattelse av personlig merkevarebygging – gevinst eller hodebry?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven var en felles interesse av å studere personlig merkevarebygging. Mest av alt var vi nysgjerrig på om det lønner seg å bygge opp et kjent navn. Vi ønsket å finne ut hvilket syn ledere ... -
Lederes verktøy i sannhetens øyeblikk. Hvilke verktøy kan leder bruke for å påvirke de ansatte i sannhetens øyeblikk?
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
LEDERKOMPETANSE ELLER FAGKOMPETANSE - Hva betyr utdanningsbakgrunn for personallederes utførelse av HR-aktiviteter i norske IT-bedrifter?
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I denne oppgaven ville vi bidra til å sette lys på utdanningens betydning for utøvelse av HR hos personalledere i IT-bransjen. Etter gjennomført Bachelor i HR og Personalledelse ser vi for oss at mye av kunnskapen vi har ... -
Lederutvikling : En kvalitativ studie om virkningen av lederutvikling
(Master thesis, 2020-06)Fenomenet lederutvikling har vist seg å være av stor verdi, ikke bare for den enkelte leder, men også for medarbeidere og organisasjoner som helhet. I vår masteroppgave forsøker vi å gi økt forståelse for virkningen av ... -
Lederutvikling hos mellomledere: En kvalitativ studie om overordnede sin betydning for mellomlederes utvikling
(Bachelor thesis, 2021)I vår bacheloroppgave forsøker vi å gi økt forståelse for overordnedes betydning for mellomlederes lederutvikling. Det mangler imidlertid forskning på feltet, og stadig flere stiller spørsmål ved virkningen av lederutvikling. ... -
Lederutvikling – er det verdt investeringen?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)En rekke organisasjoner bruker store beløp på å videreutdanne sine ledere. Håpet er å tilby lederne et kompetanseløft som vil føre til positive synergier for organisasjonen. Selv om lederutdanningsprogram kan være med å ... -
Lederutvikling.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Denne oppgaven er gjennomført i samarbeid med Store Norske Spitsbergen Kullkompani AS. Bedriften har vært igjennom et lederutviklingsprogram som vi har fått relativt frie tøyler til å analysere ettervirkningene av. ... -
Likestilling i lekebutikken - En kartlegging av småbarnsmødres holdninger til kjønnsrettet markedsføring mot barn og likestilling i arbeidslivet.
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne oppgaven har som hensikt å kartlegge småbarnsmødres holdninger til kjønnsrettet markedsføring mot barn og likestilling i arbeidslivet. Holdningene vil knyttes opp mot holdningsteori, samt teori som virker forklarende ... -
The limits of live fact-checking: Epistemological consequences of introducing a breaking news logic to political fact-checking
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This article analyses the novel form of live political fact-checking, as performed by the Norwegian fact-checking organisation Faktisk.no during the Norwegian parliamentary election campaign in 2021. The aim of the study ... -
A Literature Review of Social and Economic Leader-Member Exchange
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Leader–member exchange (LMX) research has increasingly relied upon the social exchange theory (SET) as a theoretical foundation, but the dominating way of measuring LMX has not followed this theoretical development ... -
"Litt surdeig syrner hele deigen” - Hvilke konsekvenser kan feilansettelser ha for en organisasjon?
(Bachelor thesis, 2015-10-22)Denne oppgaven har tatt for seg konsekvensene av feilansettelser i organisasjoner på det norske arbeidsmarkedet. Hensikten har vært å belyse de faktiske forhold feilansettelser kan medføre i en organisasjon. Ansettelser ... -
Liveness online in deadly times: How artists explored the expressive potential of live-streamed concerts at the face of COVID-19 in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This study was initiated as the pandemic erupted in the spring of 2020, triggered by our curiosity about the wave of Internet-mediated concerts which followed in the wake of COVID-19. The article examines what kind of ... -
Lofotens fremtid: Kan investeringer i fiskeri og reiseliv forhindre fremtidig oljeboring i Lofoten?
(Bachelor thesis, 2014-10-25)For vårt bachelorarbeid har vi tatt for oss et tema som har vært en diskusjon som har berørt de fleste i dette området, nemlig oljeboring utenfor Lofoten. Stedet er ikke bare kjent som en destinasjon med den flotte naturen, ... -
Lojalitet, tilfredshet og bytteintensjon i Norsk skadeforsikringsbransje
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Skadeforsikringsbransjen er en bransje vi antar er preget av stor "turn-over". Kunder er ikke lengre like lojale til selskapene og jakter hyppigere enn før etter det billigste selskapet. Bakgrunnen for dette har med ... -
Lojalitetsprogrammer i reiselivet
(Bachelor thesis, 2020-06-02)I denne oppgaven ser jeg på temaet som omhandler lojalitetsprogrammer. Bakgrunnen for temaet kommer fra interessen for å skape bedre resultater og belønne de mest lønnsomme kundene. Problemstillingen omhandler hva ... -
«Lokalisering og handlevaner»
(Master thesis, 2018-11-01)Intensjonen med denne masteroppgaven var å kartlegge hva som er den optimale lokalisasjonen for en dagligvarehandel, samtidig som jeg også ville finne ut av hva som trekker oss til en dagligvarehandel og hvordan handlemønster ... -
Luksuskjøp Og rettferdiggjøringsstrategier
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne Bacheloroppgaven handler om hvordan forbrukere rettferdiggjør sine kjøp. Vi vil se på to egenskaper hos forbrukere som kan differensiere mellom hvordan de begrunner kjøp: (1) deres økonomi og (2) deres behov for ... -
Luksuskosmetikk: identitet, plikt og sosial klasse
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Bakgrunnen for denne oppgaven er basert på vår interesse rundt luksuskosmetikk, og vi var nysgjerrige på kvinners oppfattelse av eget forbruk. Vi ønsket å synliggjøre kvinnenes meningsdannelser, og oppnå en dypere ...