Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 929-948 av 1149
-
Ready for digital transformation? The effect of organisational readiness, innovation, airport size and ownership on digital change at airports
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This study investigates the effect of organisational readiness, innovation and airport size and ownership on digital change at airports. Data is collected from a survey of managers at 94 airports worldwide and analysed ... -
Reis deg selv spennende – backpackerens selvforståelse og posisjonering i relasjon til andre reisende
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Denne oppgaven er en abduktiv, sosialantropologisk studie hvor vi har hatt til hensikt å studere backpackerens selvforståelse og posisjonering i et relasjonelt perspektiv. I arbeidet med dette har vi forsøkt å avdekke ... -
Reisemotivasjon i Norge
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven er å finne ut av hva som får nordmenn til å reise, og hva som får dem til å velge destinasjonene de velger. For å kunne forklare dette var vi nødt til å se, hva motivasjon og behov betyr for ... -
Reisemotiver og opplevelser innen vinturisme
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet vinturisme og hva som driver norske turister til å reise på vinturer. Dette fenomenet er blitt forsket på en del internasjonalt, men svært lite i norsk sammenheng. Formålet ... -
Reiseopphold, positivt eller negativt i en seleksjonsprosess?
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for bacheloroppgaven er vår interesse for fagområdet HR og Personalledelse, med en fordypning i rekruttering og seleksjon. Temaet for oppgaven er holdningene til de som rekrutterer, rundt et reiseopphold på ... -
Reklame på blogg – hva fungerer og hvorfor?
(Master thesis, 2015-11-23)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan ulik bloggreklame kan påvirke forbrukerens holdning til produktet. Oppgaven består av to studier, hvor vi i det første studiet skiller mellom to ulike former for bloggreklame: sponset ... -
Reklamens effekt - En balanse mellom følelser og påvirkning.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I denne bacheloroppgaven forsøker vi å besvare problemstillingen; ” I hvilken grad påvirker de følelsesmessige appellene glede, sinne og redsel effekten av reklamebudskapet, og i hvilken grad modereres dette av tilstedeværelsen ... -
Rekruttere, fort og langsomt
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Rekruttering av kandidater er en kompleks og krevende aktivitet og omfatter mange delbeslutninger. Vår opplevelse er at mange rekrutterere ikke bruker vitenskapelige metoder, men heller intuisjon og skjønn. Derfor ønsker ... -
Rekruttering via sosiale medier - muligheter og utfordringer
(Bachelor thesis, 2018-10-01) -
Relasjonen mellom Get Inspired og forbruker : En studie av hvilken betydning holdning og tillit har for kjøpsintensjonen
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Formålet med denne bacheloroppgaven er å få en bedre innsikt i hva som kan påvirke kjøpsintensjonen hos bedriften Get Inspired. Da særlig med et fokus på holdninger og tillit til bedriften. Grunnen til at vi syns dette ... -
Relasjonen mellom HR og mellomledelsen
(Bachelor thesis, 2019)Tanken bak denne bacheloroppgaven har vært å finne en inngangsport som HR-avdelinger kan bruke for å bli anerkjent og skape verdi i organisasjonen. Vi ser på relasjonen mellom HR og mellomledelsen som et viktig første ... -
Relasjonen mellom kunde og leverandør: Viktige faktorer for tilblivelse, utvikling og tilknytning i relasjonen
(Master thesis, 2015-11-23)Formålet med denne masteravhandlingen er å forbedre innsikten i, og forståelsen av kundeforhold i konsulentbransjen. Med særlig fokus på hvordan en relasjon mellom kunde og tilbyder av tillitstjenester oppstår, hvordan ... -
Relasjoner, gaver og innkjøp i norsk klesbransje
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Relasjonsbygging på tvers av norsk- og kinesisk forretningskultur.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Relasjonsorientert ledelse i endringsprosesser
(Bachelor thesis, 2019)Temaet for oppgaven er relasjonsorientert ledelse. Vi ønsker å undersøke om vektere i Nokas opplever en mer relasjonsorientert lederstil etter at selskapet gikk gjennom en endringsprosess av forretningsområdet vakt Norge ... -
Relationer mellan ledare och medarbetare under förändringsprocesser
(Bachelor thesis, 2021)Temat för denna uppsats är relationsorienterat ledarskap under förändringsprocesser. Vi önskar att undersöka hur medarbetare i två olika organisationer påverkas av relationsorienterad ledarstil under förändringsprocesser. ... -
The Relevance of Technology to Information Verification: Insights from Norwegian Journalism During a National Election
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Growing concerns about disinformation have led to the development of new digital tools and systems designed for journalists’ verification and fact-checking needs. Despite these technological developments, research has ... -
«Remote work»: En brikke i fremtidens arbeidsliv?
(Bachelor thesis, 2021)Hjemmekontor har blitt en større del av arbeidshverdagen til mange siden mars 2020 som et resultat av restriksjonene knyttet til koronapandemien. Flere organisasjoner har flyttet sine ansatte til en «remote work» hverdag ...